Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, freddy85 said:

Ekstremt, vega 56 får man for 4000-6000 og den har en hashrate på 50-54. For 10000 så får man radeon vii som klarer 110 men den er det mer sjelden at dukker opp pga ble ikke solgt mange nye kort her på berget av den.

Det er dog gamle kort med lav resale verdi

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 minutter siden):

Det er dog gamle kort med lav resale verdi

Er vel ikke så mange gamere som legger ut 12000 for et rtx3070 heller.

Klart vega 56 og 64 yter på lik linje med 1080ti i spill så begynner å dra på åra.

Men har ikke tenkt å starte en AMD vs Nvidia war here, bare påpeker at hvis man er opptatt av hashrate så er 12000 for 64 i hashrate kanskje ikke verdens beste deal.

1080ti som kla under 38 eller noe går jo for 7000.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, freddy85 said:

1080ti som kla under 38 eller noe går jo for 7000.

Vanligvis klarer man ca 45-46. Har sett enkelte har tweaket opp til 50. 7 tusen er nok for høyt, ser mange ligger ut til 5500-6000 og ikke blir solgt. Er jo et mye varmere kort enn 3-serien.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (5 minutter siden):

Er vel ikke så mange gamere som legger ut 12000 for et rtx3070 heller.

Klart vega 56 og 64 yter på lik linje med 1080ti i spill så begynner å dra på åra.

Men har ikke tenkt å starte en AMD vs Nvidia war here, bare påpeker at hvis man er opptatt av hashrate så er 12000 for 64 i hashrate kanskje ikke verdens beste deal.

1080ti som kla under 38 eller noe går jo for 7000.

1080ti greier fint 45 med ETHpill. Har satt opp flere 1080ti og de greier alle rundt 45. Ytelsa på 1080ti er på nivå med 5700XT som er noen hakk over Vega 56 og 64 så de vil nok være lettere å selge senere :)

relative-performance_2560-1440.png

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (11 minutter siden):

1080ti greier fint 45 med ETHpill. Har satt opp flere 1080ti og de greier alle rundt 45. Ytelsa på 1080ti er på nivå med 5700XT som er noen hakk over Vega 56 og 64 så de vil nok være lettere å selge senere :)

relative-performance_2560-1440.png

Ja da var jeg ikke helt oppdatert på 1080ti :). Vedr spill ytelse så er er vega noe mer driver optimalisert nå enn når testene ble gjort så skiller ikke 22% i ytelse lengre, spes ikke med en moderat overklokk på minnet som virke hjelper på vega kortene.

Men innrømmer at jeg ikke hadde alt helt korrekt.

54 Mhs for ofte under 6000 er uansett ikke en så dårlig deal.

Lenke til kommentar
kremt skrev (26 minutter siden):

Vanligvis klarer man ca 45-46. Har sett enkelte har tweaket opp til 50. 7 tusen er nok for høyt, ser mange ligger ut til 5500-6000 og ikke blir solgt. Er jo et mye varmere kort enn 3-serien.

Jepp det var enn det jeg trodde, da kan man jo på mange måter forsvare prisen.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Er det nokon som har nokon erfaringar i høve til å skrive av datautstyr bruka til mining på skatten? Viss ein har ein spele-PC der ein driv med mining berre når denne ikkje er i vanleg bruk, korleis skal ein då berekne dette? Er det berre (heile/delar av) skjermkortet ein kan skrive av, eller heile(/delar av) PC-en?

Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (3 minutter siden):

Er det nokon som har nokon erfaringar i høve til å skrive av datautstyr bruka til mining på skatten? Viss ein har ein spele-PC der ein driv med mining berre når denne ikkje er i vanleg bruk, korleis skal ein då berekne dette? Er det berre (heile/delar av) skjermkortet ein kan skrive av, eller heile(/delar av) PC-en?

Første året kan du skrive av 30% av totalsummen av pc, deretter 30% av resterende til neste år osv...

Altså koster en pc 30 000,-  kan du avskrive 9000,- første året, da gjennstår 21 000 som du deretter kan avskrive 30% av til neste år , da står det igjen 14700 osv....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (Akkurat nå):

OK. Er det slik å forstå at 30 % er ein fast sats uansett, så lenge PC-en genererer ei eller anna form for inntekt? Og har det ikkje noko så seie kor mykje den genererer?

om totalsum for utstyret er under 15k, kan du avskrive hele beløpet første året.

reglene står på hjemmesiden til skatteetaten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ett MSI RTX 3080 Gaming Z Trio i dag, som ble bestilt for en studn siden. Regner med det blir solgt men testet for morro skyld mining.

Som nevnt tidligere i tråden, er det en eller annen begrensning på det, men den er ikke så stor som de nye LHR korta har vært rapportert fra Nvidia.

Z trio ligger på 75-78 MH/s men samtidig på lave 196W (med limit på 70 eller 80%). Satt opp limit til 100% og den ligger fremdeles på 196W... Så power limit i Afterburner ser ikke ut til å ha noen effekt med dette kortet under mining.

GPU er på ca 43 grader og Juction på ca 88-90.

Så vet ikke om dette er en tidlig Nivida begrensing eller en fra MSI.

 

Den er egentlig litt smart. Med denne blir de lite interessante for mining rigger, men er du en gamer som ønsker å tjene inn litt om natten mens du sover, er det fremdeles mulig.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

PC-en må hovedsakelig brukes til formålet. Spill-PC skal ikke avskrives. Du kan lyve men da blir nesen lang.

Eg skal absolutt ikkje prøve å bløffe på noko. 😊 Eg jobbar turnus (ei veke på og ei veke av), så berre der vert PC-en ståande ikring 50 % av tida og berre mine for seg sjølv. Utanom dette så har me nettene som utgjer ein tredjedel av det resterande, pluss store delar av dagen der eg driv med andre ting og ikkje brukar maskina. Eg trur ikkje det vert mykje gale å seie at den kjem til å jobbe med mining 3/4 av tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...