Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

En krone i dag og reinvestering av denne kan være bedre enn en krone om en uke og en krone til uken etterpå.
På samme måte ville nok mange her hatt høyere verdier på bok i dag om de bare hadde kjøpt ETH direkte for pengene, istedenfor å kjøpe GPU for å mine ETH.

Hvem sier at vi ikke kjøper ETH? jeg kjøper både ETH og Bitcoin jeg, i tilegg så har jeg litt Ripple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Hvem sier at vi ikke kjøper ETH? jeg kjøper både ETH og Bitcoin jeg, i tilegg så har jeg litt Ripple.

Ingen har sagt det.... Jeg tror du misforsto det jeg sa.
Poenget er at det er mange businessmodeller der ute. Noen med høy risiko, lav risiko, høy sannsynlighet for høy fortjeneste, lav sannsynlighet for skyhøy fortjeneste etc. etc.
I dette tilfellet kunne f.eks hver krone som har blitt brukt på å kjøpe GPU til mining siste året blitt brukt bedre ved å bare direkte kjøpe ETH. Det er derimot ikke noe man kunne vite med sikkerhet på forhånd.

Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (4 minutter siden):

Som sagt, tvilsomt om det noengang blir aktuelt med en Asic. Poenget var at det var mer praktisk med én enhet, enn 50.

Den dagen Ethereum går helt over på PoS, så blir det nok kjipe dager både for asics og gpu-er. Men tviler på at mining-festen er over, selv om fortjenesten vil gå ned og mange vil slutte. Ser jo at mining-farmer kjøper gpu-er for millioner av kroner. Da vil jeg anta at det er noen som har sett på både risiko og forventet fremtidig fortjeneste for å godkjenne slike kjøp. Og at de også da har tatt med i betraktningen at Ethereum vil gå PoS.

Det er vel egentlig dette ingen vet. Man kan ikke utelukke at man går inn i en ny 3-5 årsperiode hvor mining går tilbake til å bli en hobbygreie for de sære, eller at mining evt. aldri blir en stor greie igjen. Det vil sikkert være profitabelt for noen med mining, men mange kan nok bare glemme å tjene inn igjen utstyret sitt.

Hovedproblemet denne gangen er vel at fagfolk ikke lenger har troen på  mining (alene) som en bærekraftig konsensusmekanisme for fremtiden, så det spørs om andre konsensusmekanismer tar helt over eller om man finner en hybridløsning som holder mining relevant. Mange av dagens proof-of-work baserte krypotvaluater er for trege og ineffektive.

 

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

Ingen har sagt det.... Jeg tror du misforsto det jeg sa.
Poenget er at det er mange businessmodeller der ute. Noen med høy risiko, lav risiko, høy sannsynlighet for høy fortjeneste, lav sannsynlighet for skyhøy fortjeneste etc. etc.
I dette tilfellet kunne f.eks hver krone som har blitt brukt på å kjøpe GPU til mining siste året blitt brukt bedre ved å bare direkte kjøpe ETH. Det er derimot ikke noe man kunne vite med sikkerhet på forhånd.

Ja da er jeg med, nei det er nok ingen som vet hva som skjer i morgen, men ett skjermkort blir ikke verdiløst bare for at Etherium blir det for eksempel, så om man har oppnådd Roi++ så har man gjort det bra :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (4 timer siden):

Dette skyldes vel at i de siste dagene har blokkstørelsen økt på etherium så da blir det mindre lønnsomt uansett hvilken miner du bruker for å mine etherium

Det har da ingenting å si. Jeg snakker om "Expected daily earnings per 100 MH/s" hos Hive. De reklamerer for langt høyere tall enn de faktisk tilbyr.

Lenke til kommentar
48 minutes ago, bmwm said:

Det har da ingenting å si. Jeg snakker om "Expected daily earnings per 100 MH/s" hos Hive. De reklamerer for langt høyere tall enn de faktisk tilbyr.

Altså du sammenlignet hiveos med ethermine   når gikk du fra ethermine til hive ?  Om du byttet til hive samtidig med at blokkstørelsen på ether ble økt så vil du faktisk få feil sammenligningsgrunnlag....

Lenke til kommentar

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-30-lite-hash-rate-series-to-begin-shipping-mid-may

Hva tror dere skjer hvis nvida innfører denne mining sperren på 3070, 3080 og 3060 ti korta? 

Prisforskjell på mining kompatible kort og på kort som er sperret? 

Aktuelt å bytte til amd / nedgradere til 1660 super hvis dette faktisk skjer, for nye kort?

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (1 time siden):

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-30-lite-hash-rate-series-to-begin-shipping-mid-may

Hva tror dere skjer hvis nvida innfører denne mining sperren på 3070, 3080 og 3060 ti korta? 

Prisforskjell på mining kompatible kort og på kort som er sperret? 

Aktuelt å bytte til amd / nedgradere til 1660 super hvis dette faktisk skjer, for nye kort?

Er ikke snakk om "Hvis" men når, alle sperrer er til for å fjernes tenker jeg, men de som digger Amd kort får vel ikke lenger ha de i fred, hadde jeg vært CEO i AMD nå hadde jeg bygd en ny fabrikk i forgårs :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Dragonlove said:

Er ikke snakk om "Hvis" men når, alle sperrer er til for å fjernes tenker jeg, men de som digger Amd kort får vel ikke lenger ha de i fred, hadde jeg vært CEO i AMD nå hadde jeg bygd en ny fabrikk i forgårs :lol:

Eller ALLE kjøper 3090 fordi det ikke kommer sperre på disse....

Lenke til kommentar

Dere Med Msi Suprim X 3080 hvilken settings kjører dere i Msi Afterburner?

 

Har nå Core -200 Memory +905 Power Limit 66 og får 96,24 Mh/s, aner ikke hvor mye jeg burde få her kortet ligger på 56 grader ser jeg.

Og Hvordan er det å bytte ut ett kort i Hiveos med ett annet, er det bare å stoppe riggen, slenge inn nytt kort, starte opp igjen for så å gå i Hiveos configen å fikse?

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (19 minutter siden):

Dere Med Msi Suprim X 3080 hvilken settings kjører dere i Msi Afterburner?

 

Har nå Core -200 Memory +905 Power Limit 66 og får 96,24 Mh/s, aner ikke hvor mye jeg burde få her kortet ligger på 56 grader ser jeg.

Og Hvordan er det å bytte ut ett kort i Hiveos med ett annet, er det bare å stoppe riggen, slenge inn nytt kort, starte opp igjen for så å gå i Hiveos configen å fikse?

60 power limit,  -200 core, 1200 memory. 99.5 mhs med minne temp på 85 grader (etter bytting av kjølepads). 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (51 minutter siden):

Ser jeg ligger på rundt 100C på memory, hvilke pads bytta du til da?

Grizzly sin thermal minus 8 pads. Min lå til å begynne med på 92 grader,så steg den sakte men sikkert til over 100 i ukene som gikk. Så da var det bare å bytte

Lenke til kommentar
Tranceformation skrev (8 timer siden):

Kan noen gi en rask innføring for oss newbies, på hva mining er? 

En blokk inneholder et utvalg transaksjoner av en kryptomyntenhet, ca 55 000 for Ethereum per dags dato.

Når du kjører en mining-algoritme mater du disse transaksjonene sammen med et seed gjennom en hashing-algoritme. En hashing-algoritme spytter ut et nesten unikt resultat for enhver kombinasjon av tall du mater inn, og er ofte brukt i filoverføringer på nett for å sikre at dataene er uendret.

Ideen her er at når alle transaksjonene har blitt matet gjennom algoritmen sammen med et frø sitter du igjen med et tall, og hvis dette tallet er tilstrekkelig lite har du minet ut en blokk. Siden tallet som spyttes ut av hashingen er tilnærmet umulig å forutsi før man faktisk har gjort utregningene (per dags dato i alle fall), er den eneste måten å finne frem til et riktig frø å prøve seg frem til man finner riktig kombinasjon. Dette kalles mining.

Hvor lite tallet som spyttes ut av hashingen må være for å bli godkjent er det som kalles difficulty, dess lavere tallet må være, dess høyere er vanskelighetsgraden.

 

Et RTX 3060 Ti kan utføre ca 50 millioner hasher av forskjellige frø på en blokk hvert sekund, og per dags dato vil en Ethereum-blokk hashes ut hvert 13. sekund, altså vil hvert 3060 Ti som miner bekrefte de samme 55 000 transaksjonene ca 650 millioner ganger. Hver!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...