Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
justus skrev (3 minutter siden):

Hei,

Jeg ønsker å installere HiveOS på SSD. MÅ jeg da ha en slik adapter eller kan jeg formatere og installere HiveOS på selve riggen?

 

 

Etter det jeg har fått med meg er det ikke mulig å lage en bootbar enhet som installerer HiveOS tilsvarende som man gjør for Windows eller Ubuntu. En slik overgang du viser til skal fungere om du ønsker å koble til eksternt via USB for å flashe HiveOS til SSDen. Om du har desktop PC kan du alternativt koble SSD direkte til hovedkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pc Lynet skrev (2 timer siden):

Så lenge man ikke har lastet ned Phoenix Miner via Nicehash bør det gå greit.

 

Cardinal skrev (3 timer siden):

Jeg ville tippe det er Worst case som er korrekt men mulig jeg er for paranoid....

 

Jeg har PhoenixMiner 5.5c installert via Nicehash.. Selv om worst case er korrekt, kan man da senke skuldrene litt eller bør jeg hive meg over formateringsknappen allikevel? Det kan (for en amatør som meg) virke som dette er fryktelig dårlig PR-kampanje eller noe. 

Jeg har sjekket checksums med de som er postet her, og de er like
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2647654.msg56514824#msg56514824

Jeg skal selvfølgelig ta en revurdering om jeg skal fortsette å bruke NiceHash etter alt som har kommet frem, men har allerede formatert maskinen så mange ganger i det siste at jeg håper å unngå enda en gang nå som alt er oppe og går. Samt jeg har 2-faktor på alt av viktige innlogginger. 

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Testa rexminer og de instillingene nevnt ovenfor. Hører PCen det gjør jeg. Men ligger nå på en rate mellom 80-90+. IIfølge afterburner og rex ligger jeg på 56 grader. Men så noen her nevnte noe om temperatur på minnet? Hvor finner en ut det? Eller er det 56 grader hele skjermkortet ligger på? 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Testa rexminer og de instillingene nevnt ovenfor. Hører PCen det gjør jeg. Men ligger nå på en rate mellom 80-90+. IIfølge afterburner og rex ligger jeg på 56 grader. Men så noen her nevnte noe om temperatur på minnet? Hvor finner en ut det? Eller er det 56 grader hele skjermkortet ligger på? 

du må installere nyeste versjon av HWInfo

Lenke til kommentar
Ephrus skrev (1 time siden):

Det er jo litt vel stive priser... på de rammene. Men ser ikke ut yil de har hovedkort for 12 stk inne eller forventer flere 

Ja det er som Marius sier på grunn av dyrere fraktkostnader fra Kina og sikkert høyere innkjøpspris på riggene. Når jeg kjøpte i januar kostet rammen med 12 stk plasser 2150kr

Lenke til kommentar
10 minutes ago, BadCat said:

102 på minnet er ikke noe å bry seg om.

Ikke? Det er ikke noe særlig skadelig m.tanke på at jeg skal mine mens jeg sover/er på jobb? Kortet skal jo brukes ellers også. Tok ned memory clocken men den ga egentlig ikke noe utslag på minnet.  

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Quakecry said:

Ikke? Det er ikke noe særlig skadelig m.tanke på at jeg skal mine mens jeg sover/er på jobb? Kortet skal jo brukes ellers også. Tok ned memory clocken men den ga egentlig ikke noe utslag på minnet.  

Jeg klarer knapt å få minnet under 104 grader med kabinettet lukket (3090 suprim X/H710) selv med betydelig undervolting, men kommer et stykke ned på nittitallet med åpent kabientt (som er litt upraktisk). Kortet reduserer ikke selv hastighet før 110 grader men det er nok sterkt frarådelig. Dette er et gddr6x problem så eksempelvis 3070 er langt enklere å ha med å gjøre under mining.

Anbefaler forøvrig sensor fanen i GPU-Z for enkelt innsyn i temperaturer.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...