Gå til innhold

PlayStation 4- og Xbox One-versjonene av Cyberpunk 2077 er dårlige – nå beklager utviklerne


Anbefalte innlegg

28 minutes ago, CommanderKeen said:

De kommer sikkert til å selge spill, men de har rykket ned fra klassen hvor alle spill de slapp var umiddelbare must buys. Nå vil folk i større grad vente an og se. Det tror nå jeg hvertfall. Man er ofte bare så god som sitt siste spill. 

De har kun hatt ett spill som har vært must buy og det er The Witcher 3, som igjen har skapt hypen bak CP2077.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Jau, jeg har hørt mange argumentere noe i som dette. Men til syvende og sist er det veldig enkelt; hvis karakteristikkene og fremstillingene gjør spillverdenen til et sted jeg ikke ønsker å oppholde meg, så er ikke det underholdende for meg.

Det er et veldig svakt argument da. 
Folk trekkes jo ikke mot fantasy generelt fordi det er verdener de kunne tenkt seg å oppholde seg i. Det er jo kjipe ting i ethvert spill, film eller medium generelt. Kunne du tenkt deg å oppholde deg i Liberty City? Eller i Witcher-verdenen? Det hadde jo vært temmelig jævlig tilværelse. Lemlestelse og elendighet overalt.

Da vil jeg heller få fortalt en god historie som gjør at jeg kan reflektere over de kjipe tingene, og kanskje lære noe. Det er tross alt poenget med historier. Det er underholdningsverdi for meg ihvertfall. Historier som får meg til å tenke, lære og reflektere. 

Endret av Kenny Bones
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (6 timer siden):

Det er et veldig svakt argument da. 
Folk trekkes jo ikke mot fantasy generelt fordi det er verdener de kunne tenkt seg å oppholde seg i. Det er jo kjipe ting i ethvert spill, film eller medium generelt. Kunne du tenkt deg å oppholde deg i Liberty City? Eller i Witcher-verdenen? Det hadde jo vært temmelig jævlig tilværelse. Lemlestelse og elendighet overalt.

Ja, det er jo derfor jeg har brukt hundrevis av timer i for eksempel The Witcher 3. Det er ikke noe i veien med god og mørk underholdning. Men jeg hadde ikke trivdes i The Witcher 3 sin verden heller om den ut av det blå fremstilte for eksempel jøder på upassende måte. Det er poenget mitt. Det føles helt out of place. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Ja, det er jo derfor jeg har brukt hundrevis av timer i for eksempel The Witcher 3. Det er ikke noe i veien med god og mørk underholdning. Men jeg hadde ikke trivdes i The Witcher 3 sin verden heller om den ut av det blå fremstilte for eksempel jøder på upassende måte. Det er poenget mitt. Det føles helt out of place. 

Det hadde jo forsåvidt vært out of place å fremstille jøder på upassende måte i Witcher 3. Når det har lite med lore’n å gjøre. Men som sagt er det ikke upassende i Cyberpunk å ha med trans-personer. Det er en stor del av sjangeren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (16 minutter siden):

Det hadde jo forsåvidt vært out of place å fremstille jøder på upassende måte i Witcher 3. Når det har lite med lore’n å gjøre. Men som sagt er det ikke upassende i Cyberpunk å ha med trans-personer. Det er en stor del av sjangeren. 

Nettopp. Og jeg mener det har lite med loren i Cyberpunk å gjøre å fremstille dem på en nærmest satirisk måte. Om noe ville vel kjønn vært en svært flytende greie i en verden som Cyberpunk presenterer. Jeg bare opplever ikke at fremstillingen passer med settingen deres. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (10 timer siden):

Wow, et helt nytt spill som var under utvikling i 9 år, som også ble utsatt i et år for å finpusses, med utviklere som måtte jobbe overtid i månedsvis, kjører ikke slik videoene til firmaet bak spillet skulle få deg til å tro... Hvem hadde sett den komme?

Edit: Av en eller annen grunn så tar ikke svar med seg hva man svarer på, så min kommentar over var til denne.

 

Så fortell meg hvilket spill som har vært utgitt de siste 2 årene som blir presentert på aldrende hardware/konsoll i reklamesnutter og demoer?

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (1 time siden):

Det er mye oppmerksomhet rundt større representasjon i spill ifht LGBTQ+ karakterer, men her ser vi jo et godt eksempel på hvor utrolig vanskelig det kan være for et spillselskap å gjøre nettopp det.

Kanskje like greit å bare holde seg helt unna, så slipper man ihvertfall å bli tolket som fobisk og hatefull...

"Fobi" er forøvrig en mental sykdom basert på frykt, men seff, får større sosialpolitisk slagkraft av å bruke det ordet. Samme med ordet "dead-naming", høres nesten ut som om man hyrer en leiemorder etter noen, men det betyr rett og slett bruke feil navn. Men igjen, får større sosialpolitisk slagkraft av å legge til ordet "dead" enn å kalle det f.eks "wrong-naming".

Når det gjelder selve diskusjonen om representasjon, bør man kanskje få innblikk andre steder enn fra USA som er fanget i denne seige kulturkrigen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...