Gå til innhold

PlayStation 4- og Xbox One-versjonene av Cyberpunk 2077 er dårlige – nå beklager utviklerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, S.Bunny said:

Det er ikke alle som er interessert i alt dilldallet en pc medfører. Jeg foretrekker playstation fordi det er enkelt. Og svært mange er som meg. Regner med at du forstår at mennekser er forskjellige og liker forskjellige ting, ikkesant? For det virker ikke sånn på innlegget ditt.

Men på en annen side er det PC som fører teknologi-loket her. Teknologi som ofte er i eksperimentsfasen blir testes og modnet før den evnt blir tatt i bruk på konsoller. Et godt eksempel er ray-tracing. 

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (3 timer siden):

Spillet ser elendig ut. Synd det blir holdt tilbake av å måtte bli tilpasset Xbox One og PS4.

 

Hvis spillet faktisk var holdt tilbake av PS4 og Xbox One, så skulle man kanskje trodd det ville kjørt bra på disse konsollene? Spillet er designet for å kjøre fra en SSD (haugevis av bilder der konsollene viser 2D-bilder av biler på nært hold), og prosessorene i PS4 og Xbox One er alt for svake for spillet slik det er nå.

Videre, hvis dette angivelig er utgaven som er holdt tilbake av konsoller er jeg skeptisk til om det ville vært mulig å kjøre spillet på en PC. Jeg har en Ryzen 5900X og et RTX 3080, og denne kombinasjonen sliter faktisk med å nå 60 fps med RT aktivert.

 

CommanderKeen skrev (4 timer siden):

Dette spillet må jo sies å være et ordentlig skudd for baugen for CDPR. Imaget som gamings riddere i skinnende rustning er vel alvorlig svekket. Det bør i hvertfall være det.

1. Viser frem presentasjoner av spillet som er langt bedre visuelt enn det ferdige produktet.

-snip-

Fortell meg igjen hvordan CDPR er «good guys» av gaming?

1. Jeg tviler på at spillet er degradert grafisk om man kjører på en PC med toppkomponenter.

CDPR har alltid vært ute etter å tjene mest mulig penger, strategien med gratis-oppdateringer etter spillets lansering er ikke noe de gjør av veldedighet. Det er tydelig at de har noen svært, svært skarpe hoder i markedføringsavdelingen, men ingen selskap som baserer seg på å selge et produkt er vennen din.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (25 minutter siden):

 

Hvis spillet faktisk var holdt tilbake av PS4 og Xbox One, så skulle man kanskje trodd det ville kjørt bra på disse konsollene? Spillet er designet for å kjøre fra en SSD (haugevis av bilder der konsollene viser 2D-bilder av biler på nært hold), og prosessorene i PS4 og Xbox One er alt for svake for spillet slik det er nå.

Videre, hvis dette angivelig er utgaven som er holdt tilbake av konsoller er jeg skeptisk til om det ville vært mulig å kjøre spillet på en PC. Jeg har en Ryzen 5900X og et RTX 3080, og denne kombinasjonen sliter faktisk med å nå 60 fps med RT aktivert.

 

1. Jeg tviler på at spillet er degradert grafisk om man kjører på en PC med toppkomponenter.

CDPR har alltid vært ute etter å tjene mest mulig penger, strategien med gratis-oppdateringer etter spillets lansering er ikke noe de gjør av veldedighet. Det er tydelig at de har noen svært, svært skarpe hoder i markedføringsavdelingen, men ingen selskap som baserer seg på å selge et produkt er vennen din.

Skarpe hoder? Nuvel.

Kan ikke akkurat si at markedsføringen av Cuberpunk har vært bra for CDPR. Gått fra å være en utvikler folk stolte blindt på, til å bli et av de verste eksemplene på bedrifters grådighet med én utgivelse. 

Lenke til kommentar
Milarwen skrev (4 timer siden):

1. Selvsagt en uting, men spillet ser faktisk veldig bra ut. I alle fall på PC/Stadia og nyeste PS5/XBSX.

2. Dette skulle de selvsagt ha gjort, men sånn de ser ut nå, burde de droppet den gamle generasjonen helt. Det kommer til et punkt der du kan piske en død hest så mye du vil, men den våkner ikke til live igjen.

3. Fair point. De burde ha informert om at PS4/XB1X-versjonene ikke hold stand.

4. Overarbeid er en uting, og jeg betaler gladelig mer hvis dette gir arbeiderne bedre kår. Hva mener du vi som konsumere bør gjøre for å få bukt på problemet? Hvis du og jeg ikke kjøper, vil fortsatt millioner av andre gjøre det.

5. På hvilken måte mener du de fremstiller transpersoner feil? Finnes det noe korrekt svar? For meg er identitet individuelt.

6. Du har nok rett her, men ikke konsoll, kun PS4/XB1X-versjonene, til og med PS4Pro er langt bedre, bla.

7. Det er kun antagelser og spekulasjoner. Jeg satt pris på å ikke bli bombadert med anmeldelser før lansering.

2. Den døde hesten klarte å få spill som Red Dead Redemption 2, The Last of Us Part II og Spider-Man til å både se bedre ut på konsollen og kjøre bedre enn hva Cyberpunk klarer pr. nå. Den døde hesten klarte også å kjøre spill med langt mer avansert AI og simuleringer av byer som f. eks GTA V og Watch Dogs 2/Legion.

4. Enig i at det er vanskelig å gjøre noe med det som consumer, men den beste muligheten vi har er jo faktisk å ikke kjøpe spillet. Men poenget er jo uansett ikke det, men at CDPR ikke fortjener imaget de har hatt de siste årene.

6. Alle konsollversjonene har store problemer. Selv PS4 Pro har stadige drops i framerate ned til under 20 fps, samtidig som oppløsningen varierer fra 792p til 1188p (i tillegg til masse texture-popin og slikt)

7. Anmeldere og media har bekreftet at CDPR ikke tillot å bruke eget videomateriale. Hvis du mener at det ikke er tydelig hvorfor de gjorde dette så vet jeg ikke hva jeg skal tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (8 minutter siden):

Skarpe hoder? Nuvel.

Kan ikke akkurat si at markedsføringen av Cuberpunk har vært bra for CDPR. Gått fra å være en utvikler folk stolte blindt på, til å bli et av de verste eksemplene på bedrifters grådighet med én utgivelse. 

Jobben til markedsføring er å få folk til å kjøpe spillet. Det er vanskelig å benekte at Cyberpunk 2077 har hatt voldsomt sterk markedsføring som har fungert som den skulle, de har jo allerede tjent inn igjen hele budsjettet for spillet, fra nå av er det bare snakk om ekstra penger.

Selvfølgelig ikke bra for omdømmet å lansere spillet med masse bugs, men hvis man stoler blindt på en utvikler eller selskap i en kapitalistisk verden er man i utgangspunktet svært lite reflektert. (Det er rimelig ironisk at CDPR kritiserer dette i spillet de har lagt)

 

Craxmerax skrev (4 minutter siden):

2. Den døde hesten klarte å få spill som Red Dead Redemption 2, The Last of Us Part II og Spider-Man til å både se bedre ut på konsollen og kjøre bedre enn hva Cyberpunk klarer pr. nå. Den døde hesten klarte også å kjøre spill med langt mer avansert AI og simuleringer av byer som f. eks GTA V og Watch Dogs 2/Legion.

Joda, men detaljnivået i Cyberpunk 2077 er såpass mye høyere at det blir vanskelig for konsollene å kjøre spillet. Jeg mistenker at de må kutte ned antallet detaljer og objekter i verdenen drastisk for å få ytelsen til å bli akseptabel på forrige generasjons konsoller, spørsmålet er om det er mulig å gjøre uten å gå ned på detaljnivå og plukke vekk ting.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (23 minutter siden):

Jobben til markedsføring er å få folk til å kjøpe spillet. Det er vanskelig å benekte at Cyberpunk 2077 har hatt voldsomt sterk markedsføring som har fungert som den skulle, de har jo allerede tjent inn igjen hele budsjettet for spillet, fra nå av er det bare snakk om ekstra penger.

Selvfølgelig ikke bra for omdømmet å lansere spillet med masse bugs, men hvis man stoler blindt på en utvikler eller selskap i en kapitalistisk verden er man i utgangspunktet svært lite reflektert. (Det er rimelig ironisk at CDPR kritiserer dette i spillet de har lagt)

Jauda, kortsiktig profitt har de oppnådd, men deres gode rykte og nærmest universelle hyllest er nå borte. 

Lenke til kommentar

den negative opplevelsen/situasjonen som cdpr er i nå kan gå i deres favør om de vet hvordan ting bør håndteres. cdpr kan nå benytte denne muligheten til å vise hvor humble de er når de tar imot kritikk og viser at de jobber med å løse problemene, og dette er god tegn.

ellers er ingen fan av cdpr men synes de er humble i forhold til de fleste spillskaper. ta gabe newel og steam feks, gabe var en "freedomfighter" som sloss for de svake og fattige back in the days da de hadde problemer med sin distributør angående utgivelse av hl2 (pga grådigheter om hvem som skal ha the lion share).  nå idag er de rike og har forandret seg i samme slengen, idag blir gabe newel mer som de store rike, grådige distributørene som han engang kjempet imot.

Endret av ex-jordbærplukker
Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (16 minutter siden):

den negative opplevelsen/situasjonen som cdpr er i nå kan gå i deres favør om de vet hvordan ting bør håndteres. cdpr kan nå benytte denne muligheten til å vise hvor humble de er når de tar imot kritikk og viser at de jobber med å løse problemene, og dette er god tegn.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-29/cyberpunk-2077-publisher-orders-6-day-weeks-ahead-of-game-debut?sref=ExbtjcSG

 

Det de gjør er vel å skape enda mer negativitet rundt dette spillet.

Spesielt om dette nå fører til at de utsetter Ps5 og series X lanseringen.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (38 minutter siden):

Jauda, kortsiktig profitt har de oppnådd, men deres gode rykte og nærmest universelle hyllest er nå borte. 

Auda, det var da voldsomt til sort/hvitt tenkning! Så galt er det ikke, vettu :)

Jeg tror de kommer til å selge spill i bøtter og spann i årene fremover også. 

Personlig nyter jeg spillet på PC. Ingen show stoppers, men kommer det så kommer det. Og så blir det nok videre patchet med tiden.

 

Lenke til kommentar
Carnifex skrev (1 time siden):

Wow.. et helt nytt spill går ikke kjempebra på en sju år gammel konsoll... Hvem hadde sett den komme?

Wow, et helt nytt spill som var under utvikling i 9 år, som også ble utsatt i et år for å finpusses, med utviklere som måtte jobbe overtid i månedsvis, kjører ikke slik videoene til firmaet bak spillet skulle få deg til å tro... Hvem hadde sett den komme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (10 timer siden):

5. Utdaterte og regelrett feilaktige påstander om og fremstillinger av transmennesker. I beste fall har de misforstått ting, og i verste fall er de ondsinnet. Men dette er det jo mange gamere som hyller og gir ros til CDPR for å ikke være «politisk korrekte». Informerte er i hvertfall ingen av partene.

Nå har jeg lest en del tweets av folk som kritiserer basert på dette med trans-issues. Vet ikke helt om jeg har skjønt problemet. 

Jeg skjønner det om problemet er at cyberpunk sjangeren har trans-personer og seksualitet som sentrale temaer. Og i en by hvor alt kapitaliseres, spesielt seksualitet, noe plakatene viser tydelig. Akkurat det synes jeg er helt greit, det viser bare hvor sykt jævlig kapitalistisk denne byen er. Men, man skulle jo tro at i en verden hvor det er sånn så burde det finnes flere identiteter enn «he» og «she». Akkurat det henger ikke helt sammen.

Men om problemet er at det overhodet seksualiseres og selges på den måten så er jeg sterkt uenig i akkurat det. Dette er ikke akkurat en rettferdig verden, det er ikke greit med klasseskiller, dreping og stjeling heller. Men det er ganske sentrale deler av spillets lore. Det er del av settingen som utgjør verden man befinner seg i. 

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (3 timer siden):

Auda, det var da voldsomt til sort/hvitt tenkning! Så galt er det ikke, vettu :)

Jeg tror de kommer til å selge spill i bøtter og spann i årene fremover også. 

Personlig nyter jeg spillet på PC. Ingen show stoppers, men kommer det så kommer det. Og så blir det nok videre patchet med tiden.

 

De kommer sikkert til å selge spill, men de har rykket ned fra klassen hvor alle spill de slapp var umiddelbare must buys. Nå vil folk i større grad vente an og se. Det tror nå jeg hvertfall. Man er ofte bare så god som sitt siste spill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...