Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"New normal" etter pandemien?


Morromann

Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?  

120 stemmer

  1. 1. Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?

    • Nei, jeg støtter tiltakene under pandemien men ikke etter pandemien
      47
    • Ja
      20
    • Nei, men noen av tiltakene bør bli værende
      42
    • Nei, jeg støtter ikke noe tiltak under pandemien heller
      11


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (1 time siden):

Er det ikke en MENNESKERETT å ha tilgang til betalingsmidler så man kan få kjøpt mat, ha tilgang til vann, betale for boligen man bor i, forsøerge familien, transport etc? Hvis ikke DET er en menneskerett da vet ikke jeg hva menneskerettigheter er.

De står her: https://www.fn.no/tema/menneskerettigheter/menneskerettigheter

Står ingenting om å ha tilgang til en bankkonto der, selv om det stod der, så er ville det ikke vært en rett å ha konto i en hvilken som helst valgfri bank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (2 minutter siden):

De står her: https://www.fn.no/tema/menneskerettigheter/menneskerettigheter

Står ingenting om å ha tilgang til en bankkonto der, selv om det stod der, så er ville det ikke vært en rett å ha konto i en hvilken som helst valgfri bank.

Er tilgang til mat, drikke og bolig en menneskerett? Hvordan skal man ha tilgang ting det om man blir nektet noe så grunnleggende som tilgang til betalingsmidler?

Men nå er jo dette en kinesisk bank og vi vet jo hva Nazi-Kina mener om menneskerettigheter.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Er tilgang til mat, drikke og bolig en menneskerett? Hvordan skal man ha tilgang ting det om man blir nektet noe så grunnleggende som tilgang til betalingsmidler?

Betalingsmiddel er ikke en konto i Hsbc. Det er riktignok ett betalingsmiddel av mange.
Kontanter er ett annet betalingsmiddel, eller en konto i en annen bank..

England har ca 300 forskjellige banker.
Litt det samme som at man skal ha tilgang til mat, men ikke nødvendigvis skinkeost fra gilde, selv om det er en type mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (12 minutter siden):

Betalingsmiddel er ikke en konto i Hsbc. Det er riktignok ett betalingsmiddel av mange.
Kontanter er ett annet betalingsmiddel, eller en konto i en annen bank..

 

Kontanter går jo mange inn for å avskaffe. Men for å ta ut kontanter må man uansett ha et kundeforhold i en bank. Og du vet like godt som meg at man ikke kan kjøpe boliger og bil med kontanter.

Annen bank ja. Haha; hva når alle banker innfører de samme regler for å stenge mennesker ute?

Er jeg veldig alene over å se hvor galt ting er i ferd med å bli?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Annen bank ja. Haha; hva når alle banker innfører de samme regler for å stenge mennesker ute?

Da har man 300 forsøk på å lære å ta på seg munnbind før man går inn i banken..
Er enig i at det er unødvendig strengt, men ikke i at det er ett menneskerettighetsbrudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (7 timer siden):

Da har man 300 forsøk på å lære å ta på seg munnbind før man går inn i banken..
Er enig i at det er unødvendig strengt, men ikke i at det er ett menneskerettighetsbrudd.

Hva med å nekte noen adgang ved inngangen?

Hva med å bøtelegge? Skrive ut forelegg? Å ødelegge et liv er vel voldsomt i overkant? Jeg er for at man skal straffe overtredelser, jeg er veldig negativ til fyllekjøring for eksempel, men jeg vil likevel være imot det om noen skulle forerslå at man skulle skyte fyllekjørere uten forvarsel. Jeg er for at det kun er rettsvesenet og ikke private foretak som skal ha den utøvende mulighet til å foreta straff som vil ha dype konsekvenser for et menneskes liv. 

Det er ikke så lett som du tror. En annen bank kan fort nekte noen å åpne en annen konto om man har blitt kastet ut fra en annen. Kredittverdighet.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Nu läste jag inte så nöyaktigt och inte sikkert att alla detaljer stod heller men jag fick för mig att de sa att de i extremfall kunde stänga folks konton. Alltså de som vid flera tillfällen går in i banken utan att följa reglerna eller nektar att gå når de blir nektad ingang. 

Är rimeligt sikker på att de inte står innanför dörren, hoppar fram så fort noen går in utan munnbind och sier att nu sletter vi alla dina konton försvinn. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Morromann said:

Er jeg veldig alene over å se hvor galt ting er i ferd med å bli?

Nei. Velkommen etter sier da jeg. Jeg står fortsatt for hva jeg har sagt siden STARTEN av "pandemien". Covid handler ikke om et virus som smitter mellom mennesker. Folk blir syke og dør av samme årsaker som åra før. Det er tiltakene og endringene i samfunnet som gjør at sykehus blir "overbelastet", om man skal tro på det.

Dette handler som jeg har sagt fra STARTEN, om en ny verdens orden, en "new normal". De fascistiske tiltakene dere ser i dag er IKKE der det er ment å ende. Hvis ikke folket sier NEI i år, så blir det bare verre i tiden fremover. Glem 2019 verdenen, den er ment å utslettes for alltid.

Men hva vet vel Betroz :p

Lenke til kommentar
Betroz skrev (32 minutter siden):

Nei. Velkommen etter sier da jeg. Jeg står fortsatt for hva jeg har sagt siden STARTEN av "pandemien". Covid handler ikke om et virus som smitter mellom mennesker. Folk blir syke og dør av samme årsaker som åra før. Det er tiltakene og endringene i samfunnet som gjør at sykehus blir "overbelastet", om man skal tro på det.

Dette handler som jeg har sagt fra STARTEN, om en ny verdens orden, en "new normal". De fascistiske tiltakene dere ser i dag er IKKE der det er ment å ende. Hvis ikke folket sier NEI i år, så blir det bare verre i tiden fremover. Glem 2019 verdenen, den er ment å utslettes for alltid.

Men hva vet vel Betroz :p

Vel, vi er uenige om mye.  Men det tilfellet med HSBC; vel da er man inne på et fenomen som ikke startet akkurat i går, men som man har sett noen tilfeller av de siste årene; at banker tar politiske standpunkter og opptrer som dommer, jury og bøddel. Tidligere var det grovt økonomisk mislighold eller eventuelt finansiering av terrorivirksomhet som skulle til før man gikk til et såpass stterkt grep som å stenge en bankkonto. Men de siste to-tre årene, eller bare to årene har vi sett at noen banker har stengt av folks konto på grunn av MENINGENE til kontoholder. At noen har fått stengt kontoen på grunn av hva vedkommende har skrevet på Internet "fordi dine meninger ikke er i tråd med bankens verdier". Dette skjedde forøvrig før pandemien. Dette er skremmende fordi det betyr at man kan stenges helt ute fra samfunnet fordi man har uttalt ting som direktører eller ledere i banken ikke liker at du skriver og kan med et tastetrykk ødelegge livet ditt. Jeg skulle tro at slikt var et alvorlig brudd på menneskerettighetene men jeg kan ta feil. Jeg tar ikke stilling til hva de var snakk om har skrevet; sannsynligvis er jeg uenig i mye av det men det er forøvrig helt irrelevant. Du stenger ikke menneskers tilgang til pengetransaksjoner fordi de benytter seg av ytringsfrihet.

De siste dagene har vi jo sett tendenser fra Sirkus og Galehus USA. En del hevnlystne og dårlige vinnere snakker om at ALLE som har støttet DT bør få sine bankkontoer slettet og at det å ha byttet mening ikke er nok. Jaja, det er jo snakk om flere millioner mennesker og en stor del av befolkningen så lykke til med å skape et samfunn som ligner på Hunger Games og Mad Max sier nå jeg. Og selv om man ikke liker DT, jeg gjør ikke det; så er det bare å minne om at det er langt fra sikkert at det stopper der og at slikt ville sette en meget farlig presedens hvor en selv kan bli neste offer i morgen("first they came for the communists...."). Klassekampens redaktør har skrevet dom de prinsipielle problemene som kommer i kjølvannet av Tech-gigantenes utestengelser mens de andre mediene er tause. Men det med bankkontoer som det er mer stillhet om nevnes ikke.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Men det tilfellet med HSBC; vel da er man inne på et fenomen som ikke startet akkurat i går, men som man har sett noen tilfeller av de siste årene; at banker tar politiske standpunkter og opptrer som dommer, jury og bøddel. Tidligere var det grovt økonomisk mislighold eller eventuelt finansiering av terrorivirksomhet som skulle til før man gikk til et såpass stterkt grep som å stenge en bankkonto. Men de siste to-tre årene, eller bare to årene har vi sett at noen banker har stengt av folks konto på grunn av MENINGENE til kontoholder.

2 minutes ago, Morromann said:

Jaja, det er jo snakk om flere millioner mennesker og en stor del av befolkningen så lykke til med å skape et samfunn som ligner på Hunger Games

Det med den banken er ikke overraskende for meg i det hele tatt. Slike besluttninger er tatt sentralt og er en del av agendaen. Det samme nettverket som eier bankene, eier også selskapene i Silicon Valley, som sensurerer all informasjon i disse tider. Det handler om kontroll. Det er en mange-armet "blekksprut". Det at de samme reglene og restriksjonene blir rullet ut globalt, er fordi som jeg sier, det hele er styrt fra et sentralt punkt.

Hunger Games beskrev en verden der de superrike satt på toppen, og 99% av menneskeheten var de fattige på bunn. Mellom dem en militærisert politistat som innførte viljen til de på topp over resten av befolkningen. Dette er "The Great Reset" forklart på en litt annerledes måte, men er nettopp det som skjer i dag og er planen fremover.

Egentlig er ikke dette noe nytt da. Folk med makt og penger, ønsker seg mer av det. Slaveri var en VELDIG lønnsom bransje en gang i tiden, og dette ønsker dem å bringe tilbake, bare denne gang i en høy-teknologisk verden der man kan få tilgang til folk sin hjerne direkte. Hva kan gå galt...

 

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (42 minutter siden):

Det med den banken er ikke overraskende for meg i det hele tatt. Slike besluttninger er tatt sentralt og er en del av agendaen. Det samme nettverket som eier bankene, eier også selskapene i Silicon Valley, som sensurerer all informasjon i disse tider. Det handler om kontroll.

 

 

Vel, nå er det jo de mest ekstreme og frittalende som har snakket om å stenge transasksjonsmulighetene til alle tidligere Trump-tilhengere. Jeg mener; Biden snakker jo om forsoning og heling og det er ikke akkurat mye av det om han skulle tillate at halve befolkningen blir gjort til tiggere som straff for at de støttet Trump(ja, jeg vet at presidentens makt er begrenset). Og slikt VILLE blitt lagt merket til ute i verden. Jeg mener; folks kollektive hukommelse i våre dager er forbløffende kort; om 4 år vil Trump være et like fjernt minne i folks bevisthet som det George W. Bush(en langt verre president enn Trump)er blitt. Men folk vil merke om titalls millioner mennesker i USA gjøres til eiendomsløse tiggere og nødsarbeidere som straff for at de støttet DT. Så jeg har ingen tro på at bankene vil gå til et slikt skritt. De ville jo tape penger på å miste nærmere 80 millioner kunder og skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
aklla skrev (13 timer siden):

Kontanter er ett annet betalingsmiddel

Det anbefales også å kjøpe mat med "tapping", direktebruk av kort. De blir sikkert sure hvis du prøver å betale med kontanter og forlanger vekslepenger. Da de har satt opp oppslag om betaling med kort, og helst med "tæpping". 

Lenke til kommentar
1 minute ago, fredrik2 said:

Och det skulle vara dåligt på något sätt? 

I dag kan du velge. Når alt er digitalt, så kan du bli nektet å handle hvis staten eller banken bestemmer det. Hvis de anser deg som en trussel eller ikke følger smittevernreglene eller hva det måtte være. Tenk hvis hele el nettet går ned, hva da?

Folk har den illusjonen om at deres ultra behagelige liv vi vare evig....

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

I vesten er nok det godt mulig, men alle som har vært i asia i nyere tid, selv i godt utviklede japan forstår at kontanter ikke kommer til å bli avviklet der de neste tiårene. 

Så sant det ikke kommer en global krise da, som gjør at myndighetene i disse landene kan tvinge frem endringene... Skjer ikke over natta nei, men det kommer innen 2030 hvis bank herrene får vilja si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...