Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før


Anbefalte innlegg

Tailzo skrev (14 timer siden):

De gjorde der hver gang. Mega Drive fikk ikke mange Master System oppfølgere, Saturn fulgte ikke opp Mefa Drives beste serier og Dreamcast hadde bare et fåtall Saturn oppfølgere.

Fordelen nå er at hver av maskinene har veldig unike spill. Hvis du ikke har tid til rpgs, bør du uansett teste Dynamite Deka/ Die hard arcade 😁

Og det er kanskje noe av grunnen til at Sega ikke lenger er i konsollmarkedet. Det ville vært utenkelig at Nintendo lanserte en ny konsoll uten Mario- eller Zelda-titler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kenhten skrev (På 8.1.2024 den 8:56 PM):

Oi, mange tilbud, Kunne spart meg 250kr på de to siste jeg kjøpte.

Retroid Pocket 2S  -  Review

ANBERNIC RG405M  -  Review

 

Problemet er Saturn. Vanskelig å emulere.

 

 

Retroid Pocket 4 Pro

 

Til tross for gode tilbud, gode tips og kun Rog Ally å spille Retro spill på for tiden, klarte jeg ennå ikke å bestemme meg.

Jeg må nok smøre meg med tålmodighet for å få det jeg vil egentlig ha.

Så det nest beste er nok Retroid Pocket 4 pro, som vist i videoen du embeddet ovenfor. Men, du har mer erfaring enn meg på Aliexpress tror jeg. Derfor har jeg to spørsmål. 

1. Det ser ut som de automatisk legger til "tax". Kan jeg stole på at det er riktig, og at jeg serfor slipper andre overraskelser?

2. Hvor lenge etter at Retroid har begynt å selge på sin nettside, vil samme modellene dukke opp på Aliexpress tror du?

Ha en fin helg så lenge.

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (10 minutter siden):

1. Det ser ut som de automatisk legger til "tax". Kan jeg stole på at det er riktig, og at jeg serfor slipper andre overraskelser?

Jepp. Har et hundretalls pakker fra AliExpress uten problemer. Du kan sikkert være uheldig, men da klager du til AliExpress og så tenker jeg det ordner seg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tailzo skrev (2 timer siden):

Til tross for gode tilbud, gode tips og kun Rog Ally å spille Retro spill på for tiden, klarte jeg ennå ikke å bestemme meg.

Jeg må nok smøre meg med tålmodighet for å få det jeg vil egentlig ha.

Så det nest beste er nok Retroid Pocket 4 pro, som vist i videoen du embeddet ovenfor. Men, du har mer erfaring enn meg på Aliexpress tror jeg. Derfor har jeg to spørsmål. 

1. Det ser ut som de automatisk legger til "tax". Kan jeg stole på at det er riktig, og at jeg serfor slipper andre overraskelser?

2. Hvor lenge etter at Retroid har begynt å selge på sin nettside, vil samme modellene dukke opp på Aliexpress tror du?

Ha en fin helg så lenge.

Ja. Det er vanskelig å bestemme seg. Jeg har brukt laaaang tid på å bestemme meg. Har sett på Retro Game Corps sine videoer siden jeg vurderte RG280V for 3 år siden.

Kunne tenkt meg å testet og satt opp alle jeg lyst på men det blir dyrt og unødvendig når man ikke er reviewer/youtuber.

RP4pro ser bra ut. Vent til reviews av ferdig produkt kommer. Det kan ta litt tid før de dukker opp på AliExpress. 

RP4pro kommer til å koste 3000kr. Fordelen med den er at den er liten og batteriet varer lenge pga ARM SoC. Men det er vanskelig når man kan være heldig å få en Steam Deck LCD 64GB eller en Rog Ally til 3500-4500kr på finn. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (1 time siden):

Jeg fikk, jeg fikk... 😁

Damn... den er nice. Har ikke fått ordnet med spill ennå. Nettopp pakket den ut.

 

1000001616.thumb.jpg.d50051394c6704f52e9a314f0f767aa7.jpg

Gratulerer!

Hvordan føles det å spille på den? Jeg vet at Sega Saturn ikke kjører på den, men er du fornøyd med PlayStation på den?

Lenke til kommentar

Så nå klarte jeg å bestille en dings. Jeg satte opp noen ønsker:

Mye heller Linux, enn Android

Heller 4:3, enn 16:9

Heller horisontal, enn vertikal

Plass i lomma

God batteritid

Og jeg ville helst spilt Sega Saturn, men det er bedre å kjøpe en dings som ikke klarer det i det hele tatt, enn sånn 80% (hvor jeg da prøver forgjeves å få Saturn til å kjøre litt bedre).

Så da bestilte jeg

Rg35xx h

Så får vi se hvor lenge jeg bruker den før anbernic lager en Rg arc plus som klarer Saturn.

maxresdefault.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått prøvd Powkiddy RGB30 nå.

Jeg lastet ned og installerte en helt fersk versjon av JELOS istedet for å bruke Kina versjon.

PS1 fungerer bra. Nintendo 64 fungerer. 

SNES ser meget bra ut i 8:7. Fyller nesten hele skjermen.

Varm farge på skjermen.

Prøvde litt Donkey Kong, jeg liker de vertikale litt bedre. Vurderer å bestille en RG405V.

1000001621.thumb.jpg.6f897558346956a071ee7fa27f630ec1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 13.1.2024 at 12:40 PM, Kenhten said:

Jeg fikk, jeg fikk... 😁

Damn... den er nice. Har ikke fått ordnet med spill ennå. Nettopp pakket den ut.

 

1000001616.thumb.jpg.d50051394c6704f52e9a314f0f767aa7.jpg

Ikke så fryktelig retro av meg, men når jeg så at man kunne spille Half-Life på den så måtte jeg bestille 😅

Kom på 860kr totalt med frakt å toll. Vet ikke om man finner noe billigere men synes det høres ut som en del for pengene. Virker som det er mye man kan tukle med og der liker jeg.

Noen formening om hva som er best av JELOS og ARKOS? 

Edit: fikk 33kr i trumf bonus og da. Man må ikke glemme at det er trumf på Aliexpress.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hæ? Trumf på AliExpress?

 

Retro Game Corps har både video og skrevet tutorial på nettsiden hans. Husker ikke hva tutorial var på norsk😆

 

De første to var julegave til ungene. Den jeg fikk nå var til meg selv. Ville bare prøve. Ble litt fasinert av dem. Moro å sette opp. Har drevet med Batocera Linux i ett par år. Satt opp det på Raspberry Pi, miniPC med Celeron N5105 kjøpt fra Aliexpress og på kraftigere PC med skjermkort. Pluss at jeg kan ha litt samlemani av og til.

Lenke til kommentar

Synd at spilling av gamle spill koker ned til all slags nye Frankensteins Monster. It's alive, it's alive. Kill it!

En dag kommer vel folk til å skjønne at de blir spilt et psykologisk "mindfuck" og loppet for penger.

Her er det siste innen hot garbage. Måtte det brenne opp og forsvinne ned i hullet der det kom fra. Der står han Tykje og venter.
image.thumb.png.070805190911821b939b8224ce06be68.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Kenhten said:

Hæ? Trumf på AliExpress?

 

Retro Game Corps har både video og skrevet tutorial på nettsiden hans. Husker ikke hva tutorial var på norsk😆

 

De første to var julegave til ungene. Den jeg fikk nå var til meg selv. Ville bare prøve. Ble litt fasinert av dem. Moro å sette opp. Har drevet med Batocera Linux i ett par år. Satt opp det på Raspberry Pi, miniPC med Celeron N5105 kjøpt fra Aliexpress og på kraftigere PC med skjermkort. Pluss at jeg kan ha litt samlemani av og til.

Trumf hos en rekke butikker. Må bare gå innom viatrumf før man handler.

Her er link til Ali

https://viatrumf.no/cashback/aliexpress-trumf

7% hos Elektroimportøren nå. 6.2% hos CDON. Komplett er vel bare 2.3 nå men bruker å være mere der til tider. Var 5% der nylig.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror Norgesgruppen ender opp med å vite hva du bestiller fra AliExpress om du bruker Trumf ved kjøp der.

Så mye som loggføres om detaljene i ditt privatliv og selges så ville jeg nok vurdert om det er verdt det.

Hvis du betaler for det kan du f.eks i USA få skremmende mye detaljer om en enkeltperson, og dette tror jeg nok over tid kommer til Norge også (når det blir markedsliberalisert nok). En ser jo allerede hvordan Facebook holder på med slikt.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Synd at spilling av gamle spill koker ned til all slags nye Frankensteins Monster. It's alive, it's alive. Kill it!

En dag kommer vel folk til å skjønne at de blir spilt et psykologisk "mindfuck" og loppet for penger.

Her er det siste innen hot garbage. Måtte det brenne opp og forsvinne ned i hullet der det kom fra. Der står han Tykje og venter.

Tja. Å få gamle konsoller til å funke på moderne tv'er er styrete. Det er vel bedre at folk spiller disse klassikerne på "Frankenstein"-metoder enn at de går i glemmeboka? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

Tror Norgesgruppen ender opp med å vite hva du bestiller fra AliExpress om du bruker Trumf ved kjøp der.

Så mye som loggføres om detaljene i ditt privatliv og selges så ville jeg nok vurdert om det er verdt det.

Hvis du betaler for det kan du f.eks i USA få skremmende mye detaljer om en enkeltperson, og dette tror jeg nok over tid kommer til Norge også (når det blir markedsliberalisert nok). En ser jo allerede hvordan Facebook holder på med slikt.

Om man er redd for sånt så er det jo selvfølgelig bare å holde seg unna. Har henta ut noen tusenlapper fra viatrumf så jeg vil nok fortsette. Google vet mere om meg en megselv så det slaget er uansett tapt for min del :p

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne eid mer enn en retro-spill-håndholdt. Men jeg har allerede PC (Rog Ally), PS5 og xbox series x. Med utenom gamle favorittspill, har jeg gitt bort mesteparten av alt jeg hadde, siden jeg har kone og tre barn som trenger plass til sine ting også. 

Plass er noe av greia med de håndholdte også. Vi har tre TVer, men det er hyggelig å sitte sammen med barna i stua. Og hvis de ikke spiller aktivt sammen med meg, så spiller jeg heller på noe jeg kan dra frem fra lomma når som helst, mens de ser på tegnefilm.

Og siden jeg har tre jenter som ennå ikke er tenåringer, så vil de ofte, og plutselig, finne på noe. Og da er sleep mode / fortsett der du slapp viktig. Jeg spiller ikke mye gamle spill på original hardware lenger.

20240115_103645.jpg

Lenke til kommentar

Hentet R36S på posten nå nettopp. Meget positivt overrasket. Skulle kjøpt denne til ungene istedet for RG35XX.

Pakket den ut av bobleplast konvolutten. Esken var pakket inn i tynn plast slik som mange produkter man kjøper i butikk.

Esken var pen. Konsollen var godt pakket inn i esken. Det følger med 2 microSD kort. En med ArkOS 2.0 og en med ca. 15000 spill. Kjipe microSD kort som bør byttes ut. Som vanlig er det mye rot i spillsamlingen men det er lett å rydde i ved å sette microSD kortet i en adapter og bruke en PC til opprydding.

 

Kommer med Nintedo 64 spill. Fungerer ikke rett ut av boksen. Lav FPS og hakkete lyd.

PS1 fungerer helt fint. 24 PS1 spill. 

Arkade fungerer fint. Spesielt med analog stikke.

4 Dreamcast spill. Prøvde Marvel vs Capcom 2. Virket som det klarte det spillet helt fint.

32 PSP spill. Prøvde Tekken. Fungerte.

 

Dette er mye for 610kr inkl. moms. 

Liker at den har lett tilgang til  batteriet.

1000001624.thumb.jpg.72b5a965756725f1733f6d3ccdd0fc9c.jpg1000001625.thumb.jpg.3a66dccc42a43dbb59e279f427694830.jpg1000001626.thumb.jpg.33c54819b12f724954e0270eaea17e41.jpg

 

 

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...