Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før


Anbefalte innlegg

Har tidligere linket til det store prosjektet GameBase64 i denne tråden.

Det finnes nå ting som er større og mer skreddersydd for en god brukeropplevelse.

Prosjektet heter C64 Dreams og du kan lese mer om det her;

http://forums.launchbox-app.com/topic/49324-c64-dreams-massive-curated-c64-collection/

Skal du laste ned alt så tar det ca 30 GB.

Hele filarkivet ligger på archive.org og kan nås her;

https://archive.org/download/c64-dreams-v0.60/

Det er også laget en rimelig inngående video som forklarer prosjektet;

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt Anbernic RG35XX til ungene mine. En moro liten maskin. Driver å rydder i spillbiblioteket. Det kommer så utrolig mye søppel sammen med disse kinesiske håndholdte. Googler etter de beste spillene, de mest solgte spillene, de beste plattform spillene osv. Plukker ut de beste og sletter resten. Kjøpte en hdd med 63k spill for et par år siden. Har slettet det meste. Selv om jeg er oppvokst på Commodore VIC-20, C-64, Amiga 500 og Amiga 600 så sletter jeg alt. NES, SNES, Megadrive/Genesis og oppover tar jeg vare på, kun 50-70 av de beste spillen og ikke flere hundre.

Bruker GarlicOS på RG35XX. Har lastet ned skins og skal lage language fil på norsk. I tillegg blir det custom boot logo, bilde og navnet til guttene. Ser ikke fram til å laste ned boxart.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (54 minutter siden):

Men det er kommet en ny utgave. RG35XX plus.

Jeg kjøpte denne for ikke så lenge siden. Gøy liten sak, men endt opp med å kun bruke Steam Deck-en selv. Mye gode rabatter på veldig kapable Ayaneo-maskiner i disse dager ser jeg. 5500,- + mva for en Air Plus som fint kan emulere Switch-spill!

Lenke til kommentar

Har Asus Rog Ally til Switch, bruker ikke den til emulering av 8, 16 og 32 bit.

Den nye Retroid pocket 4 Pro ser lovende ut. 

32 bit konsollene er en sånn mellomting. Oppskalering fungerer dårlig. Grafikken er som så. De billigste håndholdte som RG35XX klarer ikke å drive spillene, bortsett fra PS1. Spillene fra disse konsollene tar seg ikke godt ut på en ny TV. 

Fra Gamecube er det mulig å spille på større skjerm med oppskalering og det ser utrolig bra ut. Hadde en Gamecube i noen måneder på tidlig 2000 tallet. Gikk over til XBOX. 

Foretrekker å bruke stuePCen til diverse Wii, WiiU og Switch emulering, oppskalering fungerer bedre. Den har en AMD R5 4600G og RX6600.

 

Har nå sortert 3DO spillene. Dette tar tid 😕

 

 

Lenke til kommentar

Har noen Sandisk som jeg har brukt til DJI Osmo Action kameraene mine. Skulle kjøpt fler.

Har laget et ferdig image bare for å teste ut. Back-up. Fant ut at det var veldig enkelt å laste ned et image, flashe det på ønsket kort, resize partisjon til ROMS og så lage en kopi av disken/kortet på PCen. Da kan jeg jobbe med OSet mens alt ligger på SSDen på PCen så flashe det til et kort i ettertid, men alt av spill og boxart etc.

Nå har jeg fårr dreamcast mappa fra nesten 200GB til 60GB, nesten 300 items til 131 items i mappa. Hele ROMS mappa er på 2TB.

Lenke til kommentar

Beste rådet er å kjøpe SD-kort i Norge. Det er utrolig mye forfalskninger av selv kredible merker som SanDisk på f.eks AliExpress. Prismessig er mye av det som selges totalt overpriset i forhold til hva du får.

Lett å forstå når de selger 2 TB til US$ 1,25, men det er andre dealer det er lett å bli lurt av. Selv de som sier de er 100% genuine er gjerne forfalsket. Dette merkes spesielt lett på kortet når den fysiske maxgrensen overskrides og alt i filsystemet blir korrupt. Selv et kort på 2GB som logisk burde være låst til 2GB kan finne på å gjøre dette.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (17 timer siden):

Beste rådet er å kjøpe SD-kort i Norge. Det er utrolig mye forfalskninger av selv kredible merker som SanDisk på f.eks AliExpress. Prismessig er mye av det som selges totalt overpriset i forhold til hva du får.

Lett å forstå når de selger 2 TB til US$ 1,25, men det er andre dealer det er lett å bli lurt av. Selv de som sier de er 100% genuine er gjerne forfalsket. Dette merkes spesielt lett på kortet når maxgrensen og alt i filsystemet blir korrupt.

Kjøpte 3stk av disse.

Lenke til kommentar
On 24.12.2023 at 11:58 AM, Kenhten said:

Akkurat disse kortene er jo spesielt gode på mye overskrivinger, men prismessig er de fremdeles veldig attraktive også. Aboslutt et bra valg.

Edit: Ser de har begynt å merke kortene som tåler mye overskriving Endurance nå, så vet ikke helt hva som er greia lenge. Virker som disse nå er sin egen serie.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det ble en suksess. RG35XX ble godt mottatt. Yngste på 6 likte den meget godt. Eldste på 8 er ikke like ivrig, kjerringa sitter å spiller på den 😂

Blir bedre når jeg har fått ordnet alle spilllene og fikset boxart. Akkurat nå er det "bare" NES, SNES og PS1 spill på de.

 

Bestilte en POWKIDDY RGB30 til meg selv. Kom på 1015kr inkl. moms.

Og en R36S 🤣  627kr inkl. moms.

 

 

 

Nesten en uke senere:

Har brukt altfor mye tid på dette. Spill samlingen er redusert med 1TB nå. Har gått gjennom alt. Slettet alt som er uinteressant. 

Ikke kjøp en 2TB hdd fra Kina med 63.000 spill. Bare arbeid. 😂

Anbernic RG35XX begynner å bli meget bra. Boxart er vanskelig å få helt riktig. Brukt mye tid og er ennå ikke helt ferdig.

Har NES, SNES, PS1, Megadrive/ Genesis, Sega CD, Sega X32, GBA og GBC på RG35XX. 

1000001580.thumb.jpg.ec9807baf74d5162ee1c2c33a6306cd1.jpg1000001581.thumb.jpg.32470df76cec7d21446dda31e5622b72.jpg

 

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kenhten skrev (På 24.12.2023 den 8:52 PM):

Det ble en suksess. RG35XX ble godt mottatt. Yngste på 6 likte den meget godt. Eldste på 8 er ikke like ivrig, kjerringa sitter å spiller på den 😂

Blir bedre når jeg har fått ordnet alle spilllene og fikset boxart. Akkurat nå er det "bare" NES, SNES og PS1 spill på de.

 

Bestilte en POWKIDDY RGB30 til meg selv. Kom på 1015kr inkl. moms.

Og en R36S 🤣  627kr inkl. moms.

 

 

 

Nesten en uke senere:

Har brukt altfor mye tid på dette. Spill samlingen er redusert med 1TB nå. Har gått gjennom alt. Slettet alt som er uinteressant. 

Ikke kjøp en 2TB hdd fra Kina med 63.000 spill. Bare arbeid. 😂

Anbernic RG35XX begynner å bli meget bra. Boxart er vanskelig å få helt riktig. Brukt mye tid og er ennå ikke helt ferdig.

Har NES, SNES, PS1, Megadrive/ Genesis, Sega CD, Sega X32, GBA og GBC på RG35XX. 

1000001580.thumb.jpg.ec9807baf74d5162ee1c2c33a6306cd1.jpg1000001581.thumb.jpg.32470df76cec7d21446dda31e5622b72.jpg

 

Så fantastisk med egne, norske menyer. Jeg må ordne det samme for barna en dag. Det kommer en horisontal, og en flip-versjon snart høres det ut som. Men ingen av de kjører Sega Saturn perfekt, så jeg venter med å kjøpe en ny liten dings litt til. I mellomtida duger Asus Rog Ally.

Lenke til kommentar

Saturn er vanskelig. Jeg hadde en Anbernic 405, den kjørte Saturn ok, men det lugget fortsatt litt innimellom. 

Retroid er visst straks ute med en Pocket 4/Pro. Den forrige modellen hadde tilsvarende maskinvare som Anbernic 405, så sjansen er jo der for at Pocket 4 Pro kan håndtere Saturn bra. Ulempen er at displayet er 16:9. Jeg liker ikke svarte rammer på sidene. Mye bedre med 4:3 for retrogreier. :)

 

Lenke til kommentar

Da er det flere som ønsker cirka samme maskin...

 Dette skrev jeg til Tailzo i en PM:

Jeg vil ha en maskin som tar seg av alt opp til Saturn, Dreamcast og Gamecube samtidig ha 4:3 skjerm og Linux. Ønsker ikke Android og touchskjerm. 

 

RP4 Pro ser lovende ut. Men jeg tør ikke kjøpe direkte fra dem. Vet ikke hva DHL kan finne på å kreve i gebyrer. Venter til reviews kommer ut og den kommer på aliexpress. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...