Gå til innhold

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

Her er tingen, virker som at for oss normale så må man dessverre nesten ty til bruk av bot skal man prøve å sikre seg en 
jeg spør da og vennligst slett kommentaren om den går i mot en regel eller mer 
hvordan finner man frem til en bot? har sett på diverse youtube video, men det er hovedsakelig til wallmart, amazon osv 

Jeg vil som mange andre her, sikre meg en ps5 til meg selv og skal ikke videreselge den, måtte slike folk få besøk av karma.... 

Uansett, noen tips, pekepinne til hvor man finner bot som går på norske sider?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ghost pirate LeChuck skrev (14 minutter siden):


Jeg solgte den til søskenbarnet mitt på 16 år som ikke ikke hadde anledning til å bestille den selv, for samme pris som jeg gav for den. Hadde det vært bedre å solgt den til en tilfeldig rakker på finn.no? Eller misforstår jeg deg nå?

Man kan selvfølgelig ikke sidestille å kjøpe en ekstra konsoll til sine nærmeste med å kjøpe flere konsoller for å selge til 3-4 ganger prisen. Etter den logikken vil det være umoralsk å kjøpe en PS5 i julegave.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SamHam skrev (1 time siden):

Verdiøkning på bolig og salg av denne skattes vel, om jeg ikke tar feil, utover en sum mtp inflasjon og slikt. En svartebørs for konsoller, der prisen går opp med 500% er jo noe man kanskje bør ta en titt på før folk begynner å ta dette på alvor og drive forretning på denne måten. Hvorfor selge narkotika med grei fortjeneste, men med uhyre stor risiko når man heller bare kan legge av et par hundretusen og kjøpe inn konsoller/GPUer for videresalg før jul, da presset er på det høyeste? :p

Grunnen til at det ikke drives forretning på heltid på denne måten er fordi det kun er rundt konsollansering at tilbudet er begrenset nok til at det er lønnsomt å holde på sånn. Dette fenomenet heter "cornering the market" og er når noen få aktører kjøper opp alt tilbudet som finnes i et marked og så umiddelbart videreselger det for den høyeste prisen de kan få. Dette er ikke lønnsomt når tilbudet er stort nok til å dekke etterspørselen.

For konsertbilletter så er det alltid slik at tilbud er langt lavere enn etterspørsel så dette problemet vil alltid treffe salg av disse – hvilket er hvorfor vi har en lov som eksplisitt forbyr det.

Konsollanseringer skjer såpass sjelden at jeg tror ikke det blir noen egen lov som forbyr det.

Endret av henrikwl
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at folk blir irriterte på personer/grupper som bruker boter og kjøper 50+ konsoller.

Men er det virkelig et så stort problem i samfunnet?
Det gjelder xbox, ps5, iphone etc...? Er det virkelig et _stort_ problem? 

Når jeg går igjennom Finn annonsene så er det 95% som selger kun EN konsoll, ja det er mulig de har flere på lager, men de har ikke 50. 

Jeg er glad for alle 16-30åringer som klarte å kjøpe en konsoll, også får muligheten til å doble sine penger, på et kjøp.  For en julegave det er. 

Det er ikke 16åringer, som betaler 20000-35000kr for en ps5.
Det er middelaldrene men, som ønsker de var 16. 

 

Endret av sam11net
Lenke til kommentar
sam11net skrev (4 minutter siden):

Det er ikke 16åringer, som betaler 20000-35000kr for en ps5.
Det er middelaldrene men, som ønsker de var 16. 

Er du sikker? Jeg er på flere Facebook-sider der budgiving er offentlig og det er nok av unge gutter som byr 15-20 lapper for en konsoll. Noen av de ser jeg er i førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper en ny bil i begrenset opplag til 300 000 kroner og legger denne ut til 2 mill, er dette kynisk? Om en eller annen tufs vil betale meg 2 mill for den er jo det bare fint for han og meg.

Dere er noen tullinger som mener at folk er kyniske som utnytter en enorm etterspørsel i et begrenset tilbud av en vare. Bare misunnelige gamingklare fjortisser som tenker slik.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (28 minutter siden):

Man kan selvfølgelig ikke sidestille å kjøpe en ekstra konsoll til sine nærmeste med å kjøpe flere konsoller for å selge til 3-4 ganger prisen. Etter den logikken vil det være umoralsk å kjøpe en PS5 i julegave.

Jeg sidestiller det ikke. Jeg bare poengterer at det er helt naturlig å være seg selv og sin familie nærmest, inkludert egen lommebok. 

Lenke til kommentar
ilalo skrev (35 minutter siden):

Her er tingen, virker som at for oss normale så må man dessverre nesten ty til bruk av bot skal man prøve å sikre seg en 
jeg spør da og vennligst slett kommentaren om den går i mot en regel eller mer 
hvordan finner man frem til en bot? har sett på diverse youtube video, men det er hovedsakelig til wallmart, amazon osv 

Jeg vil som mange andre her, sikre meg en ps5 til meg selv og skal ikke videreselge den, måtte slike folk få besøk av karma.... 

Uansett, noen tips, pekepinne til hvor man finner bot som går på norske sider?

Vil ikke si at man må ty til bot for å få kjøpt PS5.

Jeg fikk selv bestilt 3 stk uten noen bot av noe slag, men med planlegging og engasjement. Altså; jeg satt klar på morgenen den 18.09.20 og refreshet sidene jeg hadde mistanke om at kunne slippe konsoller. På alle disse sidene var jeg logget inn slik at adresse og betalingsinformasjon var klart.

 

 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 time siden):

Deg om det. Jeg synes nå uthengig, og hets som det absolutt var snakk om i dette tilfellet, er umoralsk. Man skulle nesten tro vedkommende var en pedofil barnemisbruker med tanke på hvordan folk her holdt på. Ironisk at du med et slikt syn skal flagge høyt hvor umoralske alle andre er.

Om en person flagger på en offentlig side at han eller henne er pedofil er det ingenting umoralsk ved å dele informasjonen. Man har tross alt frivillig delt den på offentlig sted. Å videreformidle offentlig informasjon er ikke det samme som uthenging. Sprer man informasjon som ikke er offentlig, da kan man snakke om uthenging. Ergo går det ikke på moral på noen som helst måte.

Merkelig hvor mye du trenger å forsvare moralen din her. Har du solgt PS5 til blodpris?

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (1 minutt siden):

Om en person flagger på en offentlig side at han eller henne er pedofil er det ingenting umoralsk ved å dele informasjonen. Man har tross alt frivillig delt den på offentlig sted. Å videreformidle offentlig informasjon er ikke det samme som uthenging. Sprer man informasjon som ikke er offentlig, da kan man snakke om uthenging. Ergo går det ikke på moral på noen som helst måte.

Merkelig hvor mye du trenger å forsvare moralen din her. Har du solgt PS5 til blodpris?

Du misforstod poenget mitt totalt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk selv bestilt 3 stk uten noen bot av noe slag, men med planlegging og engasjement. Altså; jeg satt klar på morgenen den 18.09.20 og refreshet sidene jeg hadde mistanke om at kunne slippe konsoller. På alle disse sidene var jeg logget inn slik at adresse og betalingsinformasjon var klart.

Det gjorde de fleste andre også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (12 minutter siden):

Hva var da så poenget ditt? For om du mener jeg misforstod må du ordlegge deg bedre.

Poenget mitt er at måten folk omtalte, hetset og hang ut vedkommende som solgte denne konsollen fikk det til å fremstå som at vedkommende faktisk hadde gjort noe alvorlig galt, slik som pedofili og barnemishandling. Reaksjonen var med andre ord totalt ute av proposjoner med handlingen. Det kan faktisk være ekstremt belastende å bli hetset og hengt ut på denne måten som folk gjorde her, og masse folk som oppfordret til å sende mail til arbeidsgiveren hans, og dette på grunn av salg av en spillkonsoll på finn? Jeg skjønner ikke at dette var så vanskelig å forstå? Rett og slett komisk å høre deg snakke om moral.

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt er at måten folk omtalte, hetset og hang ut vedkommende som solgte denne konsollen fikk det til å fremstå som at vedkommende faktisk hadde gjort noe alvorlig galt, slik som pedofili og barnemishandling. Reaksjonen var med andre ord totalt ute av proposjoner med handlingen. Det kan faktisk være ekstremt belastende å bli hetset og hengt ut på denne måten som folk gjorde her, og masse folk som oppfordret til å sende mail til arbeidsgiveren hans. Jeg skjønner ikke at dette var så vanskelig å forstå? 

Vel, nå har jeg aldri påstått at dette ikke var umoralsk, så jeg forstår ikke poenget ditt.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (1 time siden):

Bare så du ikke misforstår, jeg tenkte ikke på å oppsøke disse menneskene, jeg tenkte på at det er jo en risiko for at det kan skje.

Jeg synes ikke det er umoralsk å videreformidle offentlig informasjon, som en Finn-annonse må regnes som. Det samme er en LinkedIn-konto. Om man begynner med personhets av vedkommende, legge ut private samtaler eller trakassere vedkommende, så er det noe helt annet.

 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (18 minutter siden):

Bare så du ikke misforstår, jeg tenkte ikke på å oppsøke disse menneskene, jeg tenkte på at det er jo en risiko for at det kan skje.

Jeg synes ikke det er umoralsk å videreformidle offentlig informasjon, som en Finn-annonse må regnes som. Det samme er en LinkedIn-konto. Om man begynner med personhets av vedkommende, legge ut private samtaler eller trakassere vedkommende, så er det noe helt annet.

Ta og les innholdet i boksen du har sitert er du snill, så prøver du igjen.

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
MrMidget skrev (4 timer siden):

Forstår egentlig ikke problemet her.. 
Ja, det er kjipt å ikke få kjøpt på grunn av dette, men alle har "lik" sjangse for å skaffe seg en PS5 dagen det blir lansert.. 

At noen vil tjene seg noen ekstra kroner på en lettvint måte (Om en kan kalle det lettvint å faktisk klare å få seg en PS5 på lanseringsdagen) er helt innafor det.

ikke noe vits å sitte å sutre

Dette stemmer vel ikke helt. Når folk sitter med scripts og bots og det som verre er er det ikke mye man kan gjøre annet enn å be til høyere eller lavere makter alt ettersom. Detter er søppel mennesker.

PS5 lanseringen, og tiden før kan ikke sies å vært annet enn en katastrofe her i landet. 

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...