Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

mattis skrev (10 minutter siden):

Tror dere det kommer noe ila neste uke hvis det ikke kommer i dag? I følge en nettavis bekreftet jo power PS5 tidlig i februar

De fleste av oss sitter vel bare klare med avtrekkerfingeren for at det når som helst dukker opp noe

mattis skrev (41 minutter siden):

Tror dere det kommer noe ila neste uke hvis det ikke kommer i dag? I følge en nettavis bekreftet jo power PS5 tidlig i februar

Tro er alt man kan gjøre. Ingen vet noe som helst sikkert. Så ja, det er nok mange her som tror det kommer noe neste uke 😛

Nimrad skrev (2 timer siden):

Kilde? Det jeg har sett var at Sony nektet fysisk salg på lanseringsdagen, ikke noe mer om at det gjelder for alltid. De selger jo alt annet via butikker allerede.

Godt poeng. Overalt hvor jeg leter ser jeg at forbudet fra Sony kun gjaldt på releasedagen. Noen tidlige rapporter påstod til og med at det kun gjaldt i Norge, ettersom det var kun norske nettsteder som hadde meldt om det.

Når det gjelder annet PS5-utstyr, så genererer ikke det like store forsamlinger og køer. I tillegg begynte de jo å selge det flere uker FØR releasedagen. Jeg kjøpte inn alle mine fysiske spill og kontrollere på Elkjøp ca en uke før release.

Mojo Wangen skrev (1 time siden):

Det gjelder fortsatt grunnet den høye etterspørselen 

Gjelder det virkelig fortsatt? For jeg fant ingen info om det. Så da må jeg spørre som Nimrad; Kilde?

Gringorilla skrev (1 minutt siden):

Godt poeng. Overalt hvor jeg leter ser jeg at forbudet fra Sony kun gjaldt på releasedagen. Noen tidlige rapporter påstod til og med at det kun gjaldt i Norge, ettersom det var kun norske nettsteder som hadde meldt om det.

Når det gjelder annet PS5-utstyr, så genererer ikke det like store forsamlinger og køer. I tillegg begynte de jo å selge det flere uker FØR releasedagen. Jeg kjøpte inn alle mine fysiske spill og kontrollere på Elkjøp ca en uke før release.

Gjelder det virkelig fortsatt? For jeg fant ingen info om det. Så da må jeg spørre som Nimrad; Kilde?

Trur bildene frå lanseringen i Japan er kilder og bevis nok. Var jo kaos ved fysisk salg.

• Like 3

2 hours ago, Gringorilla said:

Ingen offisiell kilde men jeg vet at Elkjøp har fått beskjed om kun nettsalg for de neste leveransene (interninfo). Men som Aladdinho skriver; Bare så se på klippet fra det slippet i Japan så skjønner man at det ikke bare er å release i butikk, for det er alltid noen som ødelegger for andre. 

Mojo Wangen skrev (29 minutter siden):

Bare så se på klippet fra det slippet i Japan så skjønner man at det ikke bare er å release i butikk, for det er alltid noen som ødelegger for andre. 

Click & collect kunne fortsatt vært en mulighet da.

• Like 1

Fungerte fint som Elkjøp gjorde det sist uke med Xbox. Ingen annonsert greie , bare plutselig tilgjengelig her og der. F5, F5,  F5 og plutselig tilgjengelig i butikk. 

Mindre styr, ingen scalping eller noe kaos. De som er genuint interessert sjekker jevnlig og får da tilgang.

• Like 1

DREADMAN skrev (7 timer siden):

De som er genuint interessert sjekker jevnlig og får da tilgang.

Altså scalpers 😛

• Like 1

Mala skrev (21 minutter siden):

Altså scalpers 😛

Jeg fulgte med på tråden her og bestillte ps5 29.1 og fikk konsollen 1.2 og sitter nå koser meg med DS. Har bare kjøpt en konsoll så jeg er ikke en scalper😄

• Like 2

D_doubles skrev (2 timer siden):

Og NAVere/arbeidsløse

Jeg brukte litt for mye tid på å følge med mens jeg satt i hjemmekontor.

• Like 1

Er det bare jeg som holder på å drite å meg hver gang distill arlarmen går av? :D
Er litt for ofte falsk alarm dessverre, får håpe på noe action denne uken!

• Like 6

bakskj skrev (55 minutter siden):

Er det bare jeg som holder på å drite å meg hver gang distill arlarmen går av? :D
Er litt for ofte falsk alarm dessverre, får håpe på noe action denne uken!

Haha, nei, holder på å bli gal selv

DREADMAN skrev (På 7.2.2021 den 2.13):

Fungerte fint som Elkjøp gjorde det sist uke med Xbox. Ingen annonsert greie , bare plutselig tilgjengelig her og der. F5, F5,  F5 og plutselig tilgjengelig i butikk. 

Mindre styr, ingen scalping eller noe kaos. De som er genuint interessert sjekker jevnlig og får da tilgang.

Jeg sliter med å se hvordan dette hindrer scalping. Jeg ville heller påstå det motsatte. Scalperne er de som har oppe distill og andre script, og da får de beskjed umiddelbart noe gjøres tilgjengelig. Ved et annonsert slipp er det i alle fall flere som ikke er scalpers som scalperne må konkurrere mot.

• Like 3

Gringorilla skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å se hvordan dette hindrer scalping. Jeg ville heller påstå det motsatte. Scalperne er de som har oppe distill og andre script, og da får de beskjed umiddelbart noe gjøres tilgjengelig. Ved et annonsert slipp er det i alle fall flere som ikke er scalpers som scalperne må konkurrere mot.

De la det ut i butikk uten mulighet for click&collect så da må Scalpers kjøre til butikken og der får han/hun bare kjøpe 1.

• Innsiktsfullt 1

Magnus Rydningen skrev (21 minutter siden):

De la det ut i butikk uten mulighet for click&collect så da må Scalpers kjøre til butikken og der får han/hun bare kjøpe 1.

Aha, trodde du mente i nettbutikk. Da er jeg med.

Problemet med å bare legge ut i butikk er at det ikke er alle som bor i nærheten av en butikk.

• Like 1

ilalo skrev (8 minutter siden):

Til info til dere som enda ikke har fått tak i en 

147440953_172652027964086_4349588371803062013_n.jpg

Nice! 

Kan bli vanskelig å få tak i hvis de gir et tidpunkt da... 

• Like 1

Sant nok, men forrige gang elkjøp hadde slipp så hadde de faktisk en god del 
pluss de har ikke sånn system som power, her må du faktisk fylle inn litt før du får kjøpt den 
ganske greit 
Håper flest mulig får tak i en her