Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
onkel_jon skrev (1 minutt siden):

Samme system som i Danmark, er litt skeptisk til rabatt kode system, tipper de bruker samme system som i Danmark, når folk klarer å lage bots som finner linken på nettshopper så tipper jeg noen har klart å hacke algoritmen og klarer å finne kodene som brukes.

Jeg har vanskelig for å tro at Elkjøp bruker algoritmer som lar seg gjette. 
De vil mest sannsynlig benytte seg av et godt verktøy som genererer lange rabattkoder. 
De som har kraftige nok maskiner til å prøve å knekke dette bruker maskinene sine til å mine bitcoin.
Selv om de hadde prøvd hadde de ikke hatt sjanse til å knekke det på ~48t. 
Å finne en lenke i en "tre-struktur" på en nettside er ikke så komplisert, å knekke rabattkoder/passord/lignende er meget komplisert.

Hvorfor lange koder/passord er viktig, forklart av XKCD: https://xkcd.com/936/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Briminho said:

Har noen fått meldt seg på? Jeg finner ikke noe påmelding, selvom jeg er logget inn og er medlem av kundklubb. 🧐

Sakset fra tek.no
 De åpner nemlig tirsdag klokken 13 for at kundeklubbmedlemmer kan melde seg på i en trekning om en «rabattkode» til Playstation 5. Selve trekningen foregår torsdag, like før selve partiet slippes på nettsidene.

Lenke til kommentar

Si at elkjøp har 1000 stk og power har en del, vil da etterspørselen bli litt mindre, sånn at prisene på finn vil gå ned litt for de som evt ikke får tak i nå? Eller er etterspørselen så stor at disse store kjedene heller ikke klarer å mette markedet litt? Noen som har noen tanker rundt det? 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (35 minutter siden):

Tenker at når rundt 60.000 folk prøvde å skaffe seg en ved lansering bare hos Power ifølge deres Facebook-side så er det fortsatt et marked. Men jeg tror at mange heller vil kjøpe fra butikk enn via Finn for 9000,-
Jeg forventer at prisene på Finn vil gå ytterlig ned de neste ukene.

Høres ut som veldig overdrevne tall. Vil også tro der var en jule-effekt. At der er noen hundre som ikkje vil prøve å kjøpe sønnen/datteren/barnebarnet/typen/dama en i julegave

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...