Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

RaySoft skrev (2 minutter siden):

Mens min bestilling fra kl 10 i dag fortsatt står som ubehandlet...:-/

Sendes ut fra lager 15/12 har jeg fått beskjed om. Det kan jo tenkes at Elkjøp hadde liggende noen få maskiner fra tidligere slipp som noen få tilfeldige fikk utsendt med en gang. 

ShabbyAbby skrev (41 minutter siden):

77303XXX

Hva står hos dere?

Nå ser jeg hva du mener. Når jeg står på bestillinger så står statusen som "behandles". Men når jeg faktisk trykker meg innpå bestillingen så står det "Mottatt av lageret" usikker om det alltid har stått sånn. 

Dere som får konsoll på disse små dryppene, sitter dere og følger med konstant på disse nettsidene? Hvordan får dere det med dere?

Synes det er utrolig irriterende at de gjør det på denne måten. De burde heller sette opp trygge, botfrie bestillingssider og så får den som er nest i køen når de får inn konsoller

• Like 3
  • Innsiktsfullt 1

Var noen sider i utlandet som satt opp loddtrekning på kundene sine. Synes det hadde vært en fin ordning :). 

"Du er den heldige vinneren av å få kjøpee en Playstation 5! Benytter du deg ikke av kjøpet innen dagen er omme går plassen din videre til ny trekning".

Mange av de eldre i dag husker når man søkte om å få en telefon eller få kjøpe bolig i Oslo og når man vant var det som å vinne på lotto 😛

Edited by Theo343
  • Like 1

Jakoozie skrev (6 minutter siden):

Dere som får konsoll på disse små dryppene, sitter dere og følger med konstant på disse nettsidene? Hvordan får dere det med dere?

Synes det er utrolig irriterende at de gjør det på denne måten. De burde heller sette opp trygge, botfrie bestillingssider og så får den som er nest i køen når de får inn konsoller

realiteten er at du ikke har sjans å få det med deg om du ikke sitter å refresher hele tiden, hele dagen. Det er det ingen som har tid eller ork til. Last ned extensionen "Distill Web monitor" - den vil overvåke sidene for deg og det vil plinge når noe på siden endres. Alternativt kan du jo følge denne tråden slavisk, da folk her er flinke til å oppdatere (men da etter at de selv har fått bestilt, selvfølgelig :)) 

Edited by iblazeqt
  • Like 1

9 minutes ago, Jakoozie said:

Følger med i ny og ne, og følger med på denne tråden.

Har forhåndsbestilling på optisk versjon hos cdon til feb 2021. (Det var lenge oppe, fikk info om det her. Kommer til å avbestille når Power sender.)

Har fått bestilt optisk versjon hos Power .(fulgte med selv i dag, da jeg la merke til at de hadde pakker som kunne legges i handlekurv, men ikke kjøpes)

Hadde mulighet til å bestille digital versjon hos cdon i dag, men ønsket optisk versjon. (Fikk info om det her)

Ville ha fulgt med på coop de nærmeste dagene.

Edited by Balthier35

Theo343 skrev (Akkurat nå):

Selv med distill er det mange som ikke har hatt kjans. Jeg kjenner 3.

Jepp, jeg var inne å prøvde å trykke på Power - da satt jeg ved pcen og hadde fanene oppe og ble varslet. Umulig - jeg har fortsatt vansker for å tro enkelte i denne tråden om at de faktisk fikk bestilt(uten bot). Men det er bare synsing fra min side :) 

• Like 2

2 minutes ago, iblazeqt said:

Jepp, jeg var inne å prøvde å trykke på Power - da satt jeg ved pcen og hadde fanene oppe og ble varslet. Umulig - jeg har fortsatt vansker for å tro enkelte i denne tråden om at de faktisk fikk bestilt(uten bot). Men det er bare synsing fra min side :) 

Sverger på at jeg ikke brukte bot. 🙂

Balthier35 skrev (Akkurat nå):

Sverger på at jeg ikke brukte bot. 🙂

Da var du sinnsykt heldig. Det kan også være at Power hadde veldig få konsoller, og da vil de jo naturlig nok være borti ila sekunder. Jeg spekulerer uansett ikke i hvem som bruker bot og ikke. Majoriteten her bruker jo distill, og har da en fordel mot de som ikke bruker. Så er ikke sånn at jeg er noe helgen selv :)

• Like 1

Bestilte 10:28 på elkjøp og betalte via vipps.
Står bare ubekreftet på min ordre på elkjøp.no
Fornøyd så lenge den ikke blir kannsellert.......

Jakoozie skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk bestilt i dag takket være en kompis som tipset meg. Ellers så er denne tråden her helt fantastisk flinke til å tipse hverandre. Så Alle som deltar i denne tråden fortjener en klapp på skuldra!

• Like 6

Coop Obs solgte noen forrige fredag kl 10. Virker som om alle butikkene har fått lovnader om nye parti i dag, så mitt tips er at jeg ville fulgt med på Coop i morgen rundt kl 10.

Edited by Alkjeks
  • Like 1

Wtf
nå har elkjøp sendt meg enda en email ang en sending 
trodde den første sendingen var begge ps5 jeg bestilte, sendes de plutselig ikke samtidig? leveringstiden er den samme, men.... hmm 

Lurer på om Komplett har fått inn et parti, jeg.. Og kan sende ut mai-bestillingen min. 

Egentlig hadde jeg lagt hele håpet om PS5 død, og egentlig blitt litt apatisk til hele konsollen. Synes det har blitt gjort litt dårlig absolutt alt rundt lanseringen. Tilfeldig innom tråden i dag.. 

Aller helst håper jeg å få den et annet sted, bare slik at jeg kan ha gleden av å avbestille hos Komplett. 

• Like 1

Bone skrev (1 minutt siden):

Lurer på om Komplett har fått inn et parti, jeg.. Og kan sende ut mai-bestillingen min. 

Egentlig hadde jeg lagt hele håpet om PS5 død, og egentlig blitt litt apatisk til hele konsollen. Synes det har blitt gjort litt dårlig absolutt alt rundt lanseringen. Tilfeldig innom tråden i dag.. 

Aller helst håper jeg å få den et annet sted, bare slik at jeg kan ha gleden av å avbestille hos Komplett. 

Sitter litt i samme båt. Totalt kaos. Men har bestilling inne hos CDON i Februar, og Komplett i Mai. Får slå meg til ro med det, og kose meg med PC gaming og Fifa på PS4 i Jula.