Gå til innhold

Noen som vet åssen man rapporterer et forum som driver med mobbing og bryter reglene?


Heihei92

Anbefalte innlegg

Snakker om kvinneguiden, sånn som moderatorene der inn holder på og forskjellsbehandler folk. Fjerner aldri innlegg eller tråder som er krenkende. Synes hele forumet burde legges ned, så fælt er det. Synes hele opplegget er useriøst, da man ikke får tak i de på noen måte og ikke får svar på mailer etc eller rapporter. 
Edie og Anglofil og de, lurer på hva venner og bekjente tenker om dere, når dere holder på sånn. 
 

Trenger bare tips til å rapportere de inn på riktig sted eller finne ut hvem moderatorene er personlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti flere forum som driver med det samme. Noen brukere får gratispass for å skrive omtrent hva de vil til andre, men skriver man selv én liten ting utenfor normen, så får man en bøtte med dritt over hodet, advarselspoeng eller direkte utestengelse. Svært mye av norske forum har ekstremt sært lederskap. Dette forumet er foreløpig det eneste med noenlunde ok lederskap. Virker som freakforum og kvinneguiden tar prisen for bånn i bøtta-lederskap.

Skal følge tråden og prøve å finne ut mer om det. For jeg er enig i dét at når man starter et forum, så skaper man en debattarena hvor mennesker skal utveksle meninger. Da følger det et etisk ansvar for å behandle folk med respekt. Selv om folk mister hodet, så skal moderatorene ha respekt. Å slette noen poster er ikke verdens undergang, men å nekte noen videre deltagelse fordi de gjør én eneste feil er egentlig en veldig uetisk handling. Og det spørs på hvilket grunnlag oppbacket av hvilke regler, både ifølge forumets regelverk, men også lovens, som noen blir utestengt for. Det sier noe om diktatorisk stil. Har vært moderator selv for veldig lenge siden og det var aldri sånne problemer som du (og jeg) har opplevd.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heihei92 skrev (På 17.11.2020 den 12.30):

Trenger bare tips til å rapportere de inn på riktig sted eller finne ut hvem moderatorene er personlig.

Hvorfor ønsker du å vite det egentlig?

Ellers er nok politiet de du kan kontakte, men å sperre folk ute fra forum er ikke lovbrudd så er nok lite de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søkte på patrulje mot netthets og noe av det første som dukker opp er info om  KRIPOS’ (politiets) nettpatrulje;

Sitat

Over hele landet jobber politiet med å forebygge og etterforske hatkriminalitet. Nå ber vi om din hjelp. Ser du at noen blir utsatt for hatkriminalitet, så ber vi om at du tar kontakt med politiet.

Du kan enten ta kontakt med din lokale nettpatrulje (https://www.politiet.no/nettpatrulje), eller tipse politiet på tips.politiet.no.


Amnesty har også fokus på nett-troll, prøv å kontakte de direkte på E-post: [email protected],. Fant også en side hos Amnesty om et prosjekt de har rundt nett-troll, mulig det er en vei inn;

Sitat

Gi oss tilbakemelding:
Vi vil gjerne høre hva du synes om å delta i Troll-patruljen. Din tilbakemelding vil hjelpe oss når vi skal jobbe videre mot netthets i Norge. Send oss en e-post til: [email protected] 

- ville uansett ha tatt noen skjermbilder av (grove-/hetsende-/støtende) poster på Kvinneguiden som understøtter din mening og lagt de ved når du tar kontakt med politiet/Amnesty/andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Taurean skrev (På 18.11.2020 den 23.19):

Har vært borti flere forum som driver med det samme. Noen brukere får gratispass for å skrive omtrent hva de vil til andre, men skriver man selv én liten ting utenfor normen, så får man en bøtte med dritt over hodet, advarselspoeng eller direkte utestengelse. Svært mye av norske forum har ekstremt sært lederskap. Dette forumet er foreløpig det eneste med noenlunde ok lederskap. Virker som freakforum og kvinneguiden tar prisen for bånn i bøtta-lederskap.

Og leser du på kvinneguiden.no så skriver noen der at dette forumet her er noe dritt.

Min erfaring er at mye av dette går på hvordan man selv oppfører seg. Dritt inn = dritt ut.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (1 time siden):

Og leser du på kvinneguiden.no så skriver noen der at dette forumet her er noe dritt.

Min erfaring er at mye av dette går på hvordan man selv oppfører seg. Dritt inn = dritt ut.

Haha, det er ikke min erfaring ^^ Jeg har ikke vist noe annet enn respekt  .. og får svært ofte dritt og disrespekt tilbake. Det er min 100% genuine erfaring, fra alle nettforum jeg har vært på. Jeg hadde over 3000 poster på freakforum, hvor jeg hadde gitt råd til deprimerte, fra min egne livserfaring, og alt mulig, humor, vært hyggelig, vennlig, respektfull, alt mulig. Ja, jeg mista kanskje hodet et par ganger (kun et par), men hvem ville ikke gjort det når man har kun psykopater og negative folk rundt seg? Og der andre synset og ikke hadde peiling, og jeg delte ting fra egen livserfaring, ble jeg utestengt. Og det er ingen som forstår forskjellen på humor og seriøsitet. Alle misforstår alltid alt.

Jeg er veldig for den samme filosofien du skriver. Man får det man gir. Men jeg må være helt ærlig og si, forum på nett generelt, så er det ofte stikk motsatt. Man prøver å være saklig og skape intelligent diskusjon, men i 99,99% av alle tilfeller blir man misforstått og tatt for å ha bakenforrliggende motiver og får negative reaksjoner.

Det forteller meg bare at det er svært mange som er på nett bare for å skape bråk og egentlig ikke for å bli mer intelligent og vis, eller dele livsvisdom. Man kan prøve å dele visdom så mye man vil, men svært sjelden får man det samme tilbake.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 minutter siden):

Det er ikke en rett å slippe å lese noe som du mener er krenkende. Spesielt ikke om du oppsøker det selv.

Men hvis noe -er- krenkende, så bør det jo fjernes. "Han mener", det spørs jo hva -den generelle- befolkningen mener er krenkende. Og jeg mener at man ikke skal behøve å tåle ting som kan oppfattes som krenkende. Folk må lære seg å vise respekt, og skrive på en respektfull og hynsynsfull måte. Er du ikke enig? Det er ikke samfunnet som skal tilpasse seg de som ikke kan oppføre seg, det er de som ikke kan oppføre seg som skal skjerpe seg. Det er ikke vanlige folk som skal drive og finne veien rundt bøllene, det er bøllene som skal skjerpe seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (9 minutter siden):

Men hvis noe -er- krenkende, så bør det jo fjernes. "Han mener", det spørs jo hva -den generelle- befolkningen mener er krenkende. Og jeg mener at man ikke skal behøve å tåle ting som kan oppfattes som krenkende. Folk må lære seg å vise respekt, og skrive på en respektfull og hynsynsfull måte. Er du ikke enig? Det er ikke samfunnet som skal tilpasse seg de som ikke kan oppføre seg, det er de som ikke kan oppføre seg som skal skjerpe seg. Det er ikke vanlige folk som skal drive og finne veien rundt bøllene, det er bøllene som skal skjerpe seg.

Hva som krenker noen er jo subjektivt. Det finnes ikke et fasitsvar for hva som er krenkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (7 minutter siden):

Nei, ting som er krenkende bør ikke nødvendigvis fjernes, kommer helt an på alvorlighetsgraden i innholdet.

Folk har bare godt av å høre ting de ikke er enige i. Sensur bør alltid være siste utvei.

Ja, men det spørs -hvordan- det legges frem. Det må legges frem på en hensynsfull og respektfull måte. Det er vanlig folkeskikk. Hvis det ikke utvises, så må moderatorene rydde opp. Lederskap er egentlig veldig enkelt. Og helst bør det gjøres med et smil, ikke med pisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (Akkurat nå):

Hva som krenker noen er jo subjektivt. Det finnes ikke et fasitsvar for hva som er krenkende.

Generelt, hvis noen er hyggelige, vennlige og legger ting frem på en saklig og strukturert måte, så er det ikke krenkende, uansett hva temaet gjelder. Jeg tenker at sunn fornuft er en fin retningslinje.

Lenke til kommentar
J!nx skrev (15 minutter siden):

Det mest fornuftige er å unngå slike steder du ikke liker og heller bruke tid og krefter på et sted der du trives.

Da må man jo logge av internett, da. Og sånn skal det ikke være. Samme som det er i virkeligheten: Vanlige folk skal ikke måtte behøve å gå rundt nabolag for å unngå kriminalitet. Det er de som er kriminelle som skal måtte skjerme seg for samfunnet. Ett annet godt eksempel er mobbing i skolen, som aldri blir gjort noe med. 99% av gangene vinner mobberne. Og veldig ofte er det ofrene som blir fortalt at de må "ta igjen" eller "skjerpe seg". Sånn skal det jo heller ikke være .. men sånn er det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
2 hours ago, nomore said:

Og leser du på kvinneguiden.no så skriver noen der at dette forumet her er noe dritt.

Min erfaring er at mye av dette går på hvordan man selv oppfører seg. Dritt inn = dritt ut.

Min erfaring er at selvinnsikten til en stor andel av de som ender opp med å bli kastet ut er totalt fraværende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...