Gå til innhold

Noen som vet åssen man rapporterer et forum som driver med mobbing og bryter reglene?


Heihei92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
J!nx skrev (40 minutter siden):

Man må ikke logge av internett - hvis man ser på tid og krefter som en form for valuta så handler det om å bruke pengene sine der man kan få mest igjen for de.

Et godt poeng, men dét er nettopp hva min intensjon er. Å få noe igjen for det jeg investerer. Og jeg er en som ikke gir opp så lett. Eller, må redigere det litt. Jeg forventer egentlig ingenting tilbake, jeg gir av hjertets godhet. Men jeg forventer i hvert fall ikke urettferdighet.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (2 timer siden):

Et godt poeng, men dét er nettopp hva min intensjon er. Å få noe igjen for det jeg investerer. Og jeg er en som ikke gir opp så lett. Eller, må redigere det litt. Jeg forventer egentlig ingenting tilbake, jeg gir av hjertets godhet. Men jeg forventer i hvert fall ikke urettferdighet.

Men det er jo akkurat der utfordringene begynner.

Når du da gir av hjertets godhet, og får svar, og oppfatter dette som urettferdig eller krenkende - uten at det var ment sånn så har man det gående. Og siden urettferdighet og krenkende er subjektive vurderinger så kan du føle det urettferdig uten at andre gjør det. Og motsatt.

Lenke til kommentar
Heihei92 skrev (På 17.11.2020 den 12.30):

Snakker om kvinneguiden, sånn som moderatorene der inn holder på og forskjellsbehandler folk. Fjerner aldri innlegg eller tråder som er krenkende. Synes hele forumet burde legges ned, så fælt er det. Synes hele opplegget er useriøst, da man ikke får tak i de på noen måte og ikke får svar på mailer etc eller rapporter. 
Edie og Anglofil og de, lurer på hva venner og bekjente tenker om dere, når dere holder på sånn. 
 

Trenger bare tips til å rapportere de inn på riktig sted eller finne ut hvem moderatorene er personlig.

Om det er de som sitter med siste ord der er jeg redd du ikke kommer noen vei desverre. Det beste er å ignorere forumet fullstendig og la være å poste der om du opplever at de trakasserer deg. Om de som sitter med siste ord der har et klart bias spiller det ingen rolle hvor godt du formulerer deg eller legger din sak frem. At de som modererer en diskusjon skal vøæe noe mer objektiv og mindre biased enn andre er naivt å tro, det er helt vanlige mennesker som deg og meg og da blir ofte din oppfatning av hvordan ting er helt motsatt av deres.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 1.12.2020 den 16.13):

Min erfaring er at selvinnsikten til en stor andel av de som ender opp med å bli kastet ut er totalt fraværende.

Å bare slenge ut sånne ting blir veldig selvhevdende og stigmatiserende, og veldig lite reflekterende. Hvis du ser noe du er uenig i, ta det der og da, ikke driv og sleng dritt for å fremheve deg selv. En ting er å forsvare seg, en annen ting er å skape stigmatisering for å fremstå som en helt.

Min erfaring er at de som virkelig har innsikt og livserfaring, og oppfordret deler dette, i 99% av tilfellene blir skutt ned av folk som plukker ut én liten detalj og mener de har rett på det ene lille poenget .. og dreier fokuset bort fra det innsiktsfulle svaret. Og på denne måten holder den negative stigmatiseringen gående, sånn at folk holdes dumme. Man prøver å være åpen og dele livserfaring, men det skytes ned av billige poeng. Så samler de dumme seg, så har man tapt før starten. Og moderatorene backer opp de som har billige og skjøre poeng, og lar seg påvirke av dem (uintelligent lederskap). De som virkelig er skadelidende er de som søker råd.

Å dele livserfaring og kunnskap genunint, åpent og ærlig, gjør en veldig sårbar for slike mobbeangrep. Da er det opp til intelligent lederskap å gjenkjenne dette og ta de riktige personene. Men så langt har jeg ikke vært borti noe forum som har klart å få til dette. De dumme og mobbere vinner alltid. Sånn er det ofte i virkeligheten også. De som har mest sakligheter, mest genuint å si, blir stengt ned, mens de som skal slå seg på brystet som gorillaer, får all oppmerksomheten.

Folk må holde fokus på én ting: Å dele sitt råd, å holde sin dialog med trådstarter, og -ikke- lese andres poster før man har skrevet sitt eget. Da blir en tråd full av visdom. Hvis man skal lese andres poster, bør man prøve å bidra, være samlende og støttende. Ikke rakke ned på andre for å heve seg selv frem og bli populær.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Tåkefyrste skrev (På 1.12.2020 den 15.44):

Det er ikke en rett å slippe å lese noe som du mener er krenkende. Spesielt ikke om du oppsøker det selv.

Rett å slippe? For et merkelig svar. Det handler vel at personangrep ikke er greit. Man er jo på forum for å diskutere ting an er interessert i f.eks. Så er spørsmålet:hadde de sagt det de skriver til andre på gaten? Hvis de ikke hadde gjort det, så bør jo det modereres. Ute på gaten så kan man jo svare tilbake på flere måter. Da blir det vel slik at gatereaksjon blir på forumet=skriv all mulig dritt tilbake mot den som startet det hele? 

Endret av Sekulært Snøfnugg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...