Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Oddvardm said:

Har de uttalt seg om grunnen for ikke å teste? Det begynner å ligne på EU's sørgrense i middelhavet dette.

Ikke som jeg har sett, men skal jeg tippe så går det på rasismebekymringer (aka racial profiling). Er hvertfall den typen argument som er brukt i andre saker hva angår å migranter og covid.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 11.8.2021 den 1.09):

Me2-mobben forsøker å avskaffe komplimenter fordi de overtolker det i verste mening. Dette bærer ikke i riktig retning. Komplimenter er en bra ting og burde være motiverende for de som mottar de. Skal ikke barn få lov til å sitte på fanget til en kjendis i en offentlig opptreden heller nå? De kan jo forvises til en stol i minst en armlengdes avstand så det ikke skal bli mistolket.

Det er ekstremt vanskelig å vurdere slike kommentarer basert på et tekstlig referat (som kanskje, eller kanskje ikke er presist).

Tonefall, blikk, historikk betyr så mye for om en kommentar er hyggelig eller ufyselig.

En topp-politiker er valgt (i stor grad) for sine sosiale evner. Hvis han/hun stadig kommer i kleine situasjoner så er det en belastning selv om det ikke ligger noen vrang vilje bak. Nå kan det jo tenkes at noen prøver å konstruere opp kleine situasjoner i etterkant for å spille et politisk spill.

-k

Lenke til kommentar

Jeg er opptatt av informasjon. Jeg ser at informasjon er en helt VITAL del i et demokrati, eller verden som helhet. Jeg ser at kritiske stemmer blir tiet ihjel. Det være seg nasjonalt som internasjonalt En Amerikansk økonomi professor som heter Jeffrey Sachs er en av dem. Han er en visionær akademiker som er vel kjent i akademia, men er tiet ihjel av politikere og MSM. Her kan du se ham snakke om Afrika og hør nøye etter hva han sier. Dette går på kjernen av USA's utenriks politikk (Europa's også) og systemet som opererer i verden i dag. Høyst relevant for situasjonen Biden befinner seg i.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
jallajall skrev (8 timer siden):

Dersom du er skeptisk til noen av myndighetenes COVID tiltak er du en potensiell terrorist, i følge DHS.
Ikke basert på noen konkrete eller faktiske trusler eller vurderinger, men mer på generelt basis..

7a1420aa-d080-4123-ab49-f957d9c19361.jpg

Vurderinger trenger ikke å være konkrete trusler.  Hvis jeg vet at noen blir meget sint på noen og kjøper våpen, ville jeg advare vedkommende uten at det ble ingen direkte konkrete trusler

DHS sier:

There are also continued, non-specific calls for violence on multiple online platforms associated with DVE ideologies or conspiracy theories on perceived election fraud and alleged reinstatement, and responses to anticipated restrictions relating to the increasing COVID cases.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 2021-8-7 den 14.40):

Overfladiske undersøkelser som for eksempel ber om noen vil ha noe uten å si at de må betale mer skatt for det

Nei, ikke bare overfladiske undersøkelser. Faktisk er det motsatt - undersøkelsene utelater ofte at man vil spare penger på det totalt sett (Medicare for All).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (19 timer siden):

Dersom du er skeptisk til noen av myndighetenes COVID tiltak er du en potensiell terrorist, i følge DHS.
Ikke basert på noen konkrete eller faktiske trusler eller vurderinger, men mer på generelt basis..

7a1420aa-d080-4123-ab49-f957d9c19361.jpg

Ja, motstandere av Covid-tiltak er jo gjerne høyreekstreme som liker å ty til vold. Slike er ikke "skeptiske", de er bare ekstremister som dikter opp løgner for å hausse opp en voldelig stemning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 timer siden):

Nei, ikke bare overfladiske undersøkelser. Faktisk er det motsatt - undersøkelsene utelater ofte at man vil spare penger på det totalt sett (Medicare for All).

Undersøkelser som ikke nevner de fleste fordelene (som du nevner) og ulempene er overfladiske.  Mange amerikanere vet ikke engang hva Medicare egentlig er og Medicare 4 all vet de enda mindre om, særlig når politikerne har flere versjoner 

Det kan gjøre meningsmålinger meningsløse om dette tema. 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 timer siden):

Ja, motstandere av Covid-tiltak er jo gjerne høyreekstreme som liker å ty til vold. Slike er ikke "skeptiske", de er bare ekstremister som dikter opp løgner for å hausse opp en voldelig stemning.

Skal alle som er uenige i munnbindpåbud inkludert, munnbindpåbud utendørs(hvor covid sjelden smitter) skal altså settes i bås med både høyreekstreme og terrorister?  Dette minner om de menneskerettighetsbruddene som ble iverksatt under George W Bush i forbindelse med "war on terror"; "Patriot Act"; hvor man skulle registreres i en base om man ledie regjeringskritiske bøker på biblioteket; så de har presedens for det, skjønt for 20 år siden var det jo dette man assosierte med ytre høyre; men nå er man høyreekstremist om man er uenig i den type forfølgelse av systemkritikere som GWB iverksatte i sin tid og som igjen kan spores til forfølgelse av kommunister under den kalde krigen. Det er skumle tendenser det her synes nå jeg.

Jeg synes det er ganske skremmende tendenser man ser her nå gjennom å så implisitt kategorisere kritikere av covid-tiltak som en sikkerhetstrussel på generelt grunnlag. Ikke bra i et demokrati.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Alle som er uenige i munnbindpåbud inkludert, munnbindpåbud skal altså settes i bås med både høyreekstreme og terrorister? I Norge også eller bare i USA? Jeg tror ikke jeg noensinne kommer til å sette mine føtter i USA mer. Dette er en videreføring av de menneskerettighetsbruddene som ble iverksatt under George W Bush i forbindelse med "war on terror"; "Patriot Act"; hvor man skulle registreres i en base om man ledie regjeringskritiske bøker på biblioteket; så de har presedens for det, skjønt for 20 år siden var det jo dette man assosierte med ytre høyre; men nå er man høyreekstremist om man er uenig i den type forfølgelse av systemkritikere som GWB iverksatte i sin tid. Det er så skremmende at jeg ikke finner ord.

Jeg tror dere misforstår saken.  Det finnes høyreekstremister som prøver å bruke disse argumenter mot covid og valget til å rekruttere og motivere folk til å bli ekstremister.  Påstanden er ikke at folk som er imot munnbindpåbud er ekstremister.  

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Jeg tror dere misforstår saken.  Det finnes høyreekstremister som prøver å bruke disse argumenter mot covid og valget til å rekruttere og motivere folk til å bli ekstremister.  Påstanden er ikke at folk som er imot munnbindpåbud er ekstremister.  

Vel jeg håper det, men når man ser på historien stoler jeg slett ikke på at legitime systemkritikere ikke blir utsatt for trakassering fra myndighetspersoner på grunn av meningene sine.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Vel jeg håper det, men når man ser på historien stoler jeg slett ikke på at legitime systemkritikere ikke blir utsatt for trakassering fra myndighetspersoner grunn av meningene sine.

Det fåregår akkurat nå. Det er mange som opplever sensur på de store platformene. Men det er ikke i genene til Amerikanerne å bli tiet ihjel. Jeg opplever at det Amerikanske samfunnet på mange måter  er mer åpent enn det vi har her hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (11 timer siden):

Det fåregår akkurat nå. Det er mange som opplever sensur på de store platformene. Men det er ikke i genene til Amerikanerne å bli tiet ihjel. Jeg opplever at det Amerikanske samfunnet på mange måter  er mer åpent enn det vi har her hjemme. 

Vel, en ting er å bli utestengt fra en digital platform for meningene sine(noe som ikke er uproblematisk grunnet monopolsituasjonen som de forskjellige plattformene har), men at man blir oppsøkt av politiet og etteretningsvesenet, arrestert og stengt inne uten lov og dom, blir plassert på no-fly-lister eller mister bankkontoen sin på grunn av lovlige og legitime meninger - vel, det er noe annet og uhyre skremmende. Dersom det er det man vil bli utsatt for bare for å kritisere myndighetenes politikk, noe jeg håper ikke er tilfelle. Men ingenting overrasker meg lenger desverre.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...