Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
54 minutes ago, Nizzen said:

Ikkje jeg heller, men Asus lager ikkje et nytt hovedkort som er dårligere enn Crosshair vanilla hero som er nå, for så å komme ut med det som en ny toppmodell :p

Fisken (Crosshair Hero) er bra fra før, så da blir den iallefall ikkje dårligere. Passiv kjøling på chipset er i seg selv en deilig oppgradering.

 

Hadde de nå kommet med en cherry-flavoured :dribble:

Fisken er blitt kald, men stinker ikke tross 2019-datomerkingen. Chipset-viften har levd 1 år uten problemer, men har støvfilter i frontinntak (på kabinett).

Endret av G
Lenke til kommentar
40 minutes ago, ExcaliBuR said:

Så passiv kjøling har utviklet seg såpass det siste året at noe som først måtte ha aktiv vifte for kjøling, som kunne hos de fleste bli BIOS flashet til å ha 0 rpm, til å kunne bli helt passiv. Men da må man ha nytt hovedkort... 🤔

Vet ikke sikkert, men det er en tynn metallbro mellom nærmeste M.2 til CPU og den chipset-vifta. Dog ingen kjøletape eller pasta mellom metallflatene. Likevel, kan man håpe på litt luftkjøling til M.2 også på Hero 8 "vanilla"?

Lenke til kommentar

 

3 hours ago, magnusavr said:

En siste test fra meg med 5950x med 3800MHz minne (fast preset fra dram calc). 2x16GB gskill dual rank bdie. Med PBO off igjen. Tror jeg sier meg fornøyd nå :)Timesspy.JPG

 

Sammenlignet med en rask testrun på stock 3900X, 4x8 3733/1867 og stock 3090. Forferdelig bloata 20H2 hos meg forøvrig.
image.thumb.png.c2f6c4b41bbb7ba454b8aedb6ada6397.png

image.thumb.png.4cc59870fd24faf5892e4067c702e209.png

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Var så heldig at jeg fikk tak i et 6800XT. Men nå er jeg rimelig sikker på at min gamle cpu flaskehalser meg mye når jeg spiller etc.

Jeg har

Ryzen 5 2600

M2 500gb

Og noen DDR4 Brikker. 16 GB

ASUS ROG STRIX B450-E GAMING, Socket-AM4

 

Fikk anbefalt Ryzen 5 5600X i en annen tråd. Men denne kommer jo aldri inn.

Noen som kan anbefale en CPU som finnes på laget et sted, og noen ram brikker som passer(regner med jeg trenger nye)

 

 

Endret av Haeven
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Haeven said:

Hei! Var så heldig at jeg fikk tak i et 6800XT. Men nå er jeg rimelig sikker på at min gamle cpu flaskehalser meg mye når jeg spiller etc.

Jeg har

Ryzen 5 2600

Og noen DDR4 Brikker. 16 GB

ASUS ROG STRIX B450-E GAMING, Socket-AM4

 

Fikk anbefalt Ryzen 5 5600X i en annen tråd. Men denne kommer jo aldri inn.

Noen som kan anbefale en CPU som finnes på laget et sted, og noen ram brikker som passer(regner med jeg trenger nye)

 

 

Hva med denne?

https://www.komplett.no/product/1167991/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-plug-and-play-ryzen-7-5800x

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Mandarb said:

Er det 4 brikker en amp liker å leke med? Har lagret linkene sånn jeg kan upgrade etterhvert. :)

Hvis du skal ha 32gb minne hadde jeg heller kjøpt dual rank som dette: G.Skill Trident Z DDR4 RGB 3200Mhz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no

Edit enda billigere her: G.Skill TridentZ RGB DDR4-3200 C14 DC - 32GB | På lager | Billig (proshop.no)

Bruker det selv på 3800MHz med instillinger fra Ryzen Dram Calc med Fast Preset. Funker veldig bra. Om det er noe bedre der ute til prisen vet jeg ikke :)Capture.thumb.JPG.7c2a9cbb87ff8b2c7f5b5ce209ec80a6.JPG

Endret av magnusavr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, magnusavr said:

Hvis du skal ha 32gb minne hadde jeg heller kjøpt dual rank som dette: G.Skill Trident Z DDR4 RGB 3200Mhz 32GB - Minnebrikker - Komplett.no

Bruker det selv på 3800MHz med instillinger fra Ryzen Dram Calc med Fast Preset. Funker veldig bra. Om det er noe bedre der ute til prisen vet jeg ikke :)

Fikk tak i et 3080 nå i staden for 3090, så da har jeg jo litt mer penger jeg kan bruke på bedre minne! :) Kanskje juleferien er reddet allikevel.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

And so it begins... (XSX console for chills)
image.thumb.png.8f2b70b5f46a750c781903f4a22778f9.png

Woops almost forgot - this big, bad boy going into the fray. (always late to the picture)
image.png.246cb3231b8ddac64f5b8eb33b8c33c2.png

Sjekkliste:
- Win10Pro 20H2 på USB stick
- X570 MEG Unify Bios på USB stick
    - A.70 + A.82
- Bilder av ramtimings etc.
- Noter hva som er OS M.2 stick.
- Radiator push-top slanger ned fra socket.

 

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, N o r e n g said:

Zen 3 BIOSer er ikke feilfrie merker jeg.

A.70 er første som hadde støtte for Zen 3 på mitt hovedkort, der kan jeg boote opp til 3600 MHz RAM, mens FCLK kan boote opp til 2033 MHz. På 3600 MHz CL14 måler AIDA64 latency til å være 56.2 ns med stock cpu-frekvens

A.82 er nyeste BIOS, skal angivelig muliggjøre RAM opp til 3800 MHz

Ok, da prøver jeg A.82 først. Får jeg 3733/1867 som på Taichi så er det good enough so far :) Skal ikke klokke heftig til å starte med. Flere helger før nyttår :D

Cheesus ROG Thor 1200W veier et halvt tonn. Omtrent samme som XsX.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...