Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg endte opp med å bestille 64GB Crucial Ballistix kittet.

Ikke det beste ift. timings og den slags men godt nok tenker jeg. Da får jeg også rom for ting jeg tenker å drive litt med fremover. Ønsker jeg noen ekstra FPS kan jeg evt. slenge i de 2x8 b-die jeg har testet ok og bruker nå (1 av 4 defekt).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg endte opp med å bestille 64GB Crucial Ballistix kittet.

Ikke det beste ift. timings og den slags men godt nok tenker jeg. Da får jeg også rom for ting jeg tenker å drive litt med fremover. Ønsker jeg noen ekstra FPS kan jeg evt. slenge i de 2x8 b-die jeg har testet ok og bruker nå (1 av 4 defekt).

Det er et bra kit! Forvent å kjøre de på 15-18-12 på 3800 1.45v, rfc 560+/-. De sliter egentlig bare med rfc vs B-die, gode på nær sagt alt annet, B-die ville i beste fall gitt deg 5% mer ytelse når fu er cpu biund, men som regel mindre og B-die fås max som 2x16gb, ikke 2x32gb. Si fra om du vil ha hjelp til tweaking, jeg har klokka mye Crucial Ballistix (rev E/B). 

Endret av Cowboystrekk
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

PCGH got some very interesting results. Power consumption in games (CPU only):
image.thumb.png.e7c49b09286f03e360a10cc8cecbaa07.png

Performance with power consumption from above:

image.thumb.png.d58f114145f2e0306b9557026279401f.png

70W vs. 186W (in games!) for the same performance! And that's already with Intels newest architecture on their "new" process node while it's still N7 and Zen3 for AMD... Crazy.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (10 timer siden):

Prisjakt har indeksert to forskjellige kit som samme kit.

Proshop linken går til 4000C18

Multicom er den riktige 4000C14.

Hmm, mener jeg har vert inne å sett på linkene også, var merkelig. Men bra du spotta det. 

Anyways, skal man ha C14 3600 så er uansett Corsair CL14 kittet veldig bra priset kontra Gskill sine. 

Lenke til kommentar

Jeg er så keen på ny hardware at det dirrer, Kan jo bli en 58003D. B550 klokker jo bedre på BCLK enn 570, selv om jeg klarer 101,5 isch på Dark Hero.

Blir lenge å vente nå ass.  Pers er 5224Mhz på 2 cores og over 5000Mhz all core in light workload som Testmem5. 4775 all core (med små variasjoner) i C23 på 5900X`en. Føler den er ferdig utforsket 😛 Ikke helt stabil på disse hastighetene, men kan man kjøre C23 er det rimelig stabilt, så lenge minnet henger med.

Gidder ikke gå Intel nå i hvert fall. Men AMD skuffer litt, de er ikke den underdogen de en gang var prismessig og tilbudsmessig. 

De bør få ut alle prisklassene ved de neste lansering av GPU og CPU. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (15 timer siden):

Hvorfor kommer de ikke med en hel serie med Ryzen ..X3D? Er det kapasitetsbegrensninger i produksjonen eller tilgang på disse cache-brikkene eller noe annet?

Litt uvisst, en video jeg så var det åpenbart at det ikke ble X3D på 5950X. Ikke like åpenbart for meg. De har bare en produksjonslinje for denne.

Men det er en gaming cpu, og 5950X er ikke en typisk gaming cpu. Hvis i tillegg temperatur etc har vert et issue, ref nedklokket og låst, så er vell ikke 12 og 16 cores optimalt i så måte. 

Lenke til kommentar
On 4/14/2022 at 2:27 AM, mackanz said:

Denna rackaren är ovärderlig till att få rent pc utan tryckluft på box. Klarar fint täta radiatorer också. Kan också användas till en massa annat.

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/tilbehor-til-elektrisk-verktoy/tilbehor/batteridrevet-luftpumpe-007389/

Fikk kjøpt denne i dag. Gleder meg til å prøve når jeg får ny RAM :D ikke særlig kostbar heller. (uten batteri selvsagt, men det har vi fra før)

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (17 timer siden):

AMD har vel også gått ut å sagt at 5800X3D ikke støtter overklokking pga. cachen er avhengig av konstant volt eller hva det var.

EDIT:
Nevnes på tidsstempelet her.

 

Er vell temp mest, vanskelig å lede varme via cache. De burde tillatt negativ curve optimizer dog, den øker ytelse multicore og senker tempbsingle core. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ola Norman skrev (44 minutter siden):

Kanskje det blir en 5800x3d på meg likevel :)

 

image.png.8075d95e3f498e62b8216367859c54b6.png

image.png.d218b56e335823470f253b06db4e284e.png

 

 

Med pbo2 appen kan du bruke CO nå og. Om ikke pbo+MHz blir aktivert blir det lite å hente om man har god kjøling. En på oc-forumet testa og fikk null utbytte over -10 CO da temp, vokt var lav og klokkefrekvens allcore allerede lå på 4.45GHz, over -10 fikk han redusert frekvens til 4GHz trolug pga lav volt. Med dårlig kjøling kan du nok hente mer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (1 time siden):

@Cowboystrekk, jepp. Det ble aldri stabilt over tid, tror jeg må vente til 1.2.0.7 og prøve igjen. Kunne godt stå i døgn å memteste ok, men fikk random reboots ved idling. Merkelig opplegg.

Random reboot idle er fclk/infinity fabric. Om du sjekker event viewer på tidspunktene vil du sannsynligvis se 'bus/interconnect error'. Ville prøvd samme timings etc med 3733/1866, gir deg fort 20% mer fps i enkelte spill enn det du har nå ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...