Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, TheKims said:

Vet ikke helt om det er best value når det kun er snakk om $70 opp til XT varianten. Merkelig prising på 6800 synes jeg, den burde ha ligget rundt 3070 sin pris. 

Jeg ser heller ikke særlig grunn til å gå for 6800 over 6800 XT dersom det er ca 800 kr forskjell. Da er det tilfelle snakk om å være på grensen av et eller annen budsjett, men allikevel, hva er 800 kr i dag?

Mest spennende fremover nå er 6900 XT OG 3. parts versjonene :) 

Lenke til kommentar
Sitat

Vet ikke helt om det er best value når det kun er snakk om $70 opp til XT varianten. Merkelig prising på 6800 synes jeg, den burde ha ligget rundt 3070 sin pris. 

Ordner seg nok med pris når det blir lagervare. ingen grunn for AMD å selge kort biligere enn de må. hadde nok blitt revet bort selv med 1000,- høyere pris

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (53 minutter siden):

Ordner seg nok med pris når det blir lagervare. ingen grunn for AMD å selge kort biligere enn de må. hadde nok blitt revet bort selv med 1000,- høyere pris

Neppe, folk spådde også at GPUer ville falle i pris igjen etter mining bølgen, det skjedde jo aldri. Selv 2080 ti som kostet flesk ved lansering ble solgt for 16-17000 2 år etter. GPU blir som regel aldri billigere, kun dyrere, inntil det fases ut.

6800 og 6800 XT referanse modellene i går er nok billigste prisen vi kommer til å se på 6800 og 6800 XT. 

Tredjepartskortene som kommer etterpå (komplett har bekreftet at de ikke får flere referansekort) kan fort ende opp på 2000-4000 mer for de dyreste modellene, bare å se på Ampere hvor referanse kostet 8000. AMD er ikke et unntak her, tredjepartene tar seg nok like godt betalt på AMD kort som Nvidia kort, hvis ikke ville de risikert å brenne inne med masse nvidia kort, og det er en ingen av tredjepartene som Asus, MSI, Gigabyte osv tjent med.

Vi vil nok se tredjeparts 6800 helt opp til 10000-11000 for de dyreste som Aorus Xtreme og Zotac Extreme, og ikke overrasket om vi vil se 6800 XT som bikker 12000.

6900 XT referanse blir et røverkjøp for de få som klarer å få kloa i et! :D 

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Fade1 said:

Og det er det "ingen" som vil ha 😜 (Hihi, nå er det nok mange som fyrer seg opp her 😛 😛 )

Ingen vil ha det, siden de som ville ha det kjøpte det ved release. Altså leeenge siden :p

Jeg kjøper f.eks det som er best, men hvis det ikkje er noe oppgradering fra det jeg har, er det ikkje vits for meg.

Jeg kjøper hardware fra release. 

Lenke til kommentar

Kom tilfeldigvis over denne, husker ikke om det var her i tråden. Hatt den noen timer på vent før jeg har tittet. Var da fælt til coil whine de fikk på XT utgaven av kortet sitt. Fader, sånn vil man jo helst ikke ha det :p

(la den i lenke da)

https://www.youtube.com/watch?v=2fs0yByc8EA

Haha. Var jo meg selv som postet den tidligere :blush:

Minner meg om sånn når man går til tannlegen og han romsterer med noe bor eller tannrenseinstrumenter (tannstein ultralydsonde):

https://youtu.be/2fs0yByc8EA?t=372 :blink: ca. 6:30 min inn i video.

Endret av G
Lenke til kommentar
1 minute ago, G said:

Kom tilfeldigvis over denne, husker ikke om det var her i tråden. Hatt den noen timer på vent før jeg har tittet. Var da fælt til coil whine de fikk på XT utgaven av kortet sitt. Fader, sånn vil man jo helst ikke ha det :p

Haha. Var jo meg selv som postet den tidligere :blush:

hehehehe sånn er det, drar på åra (som andre her)? hehe

Er da rart at ingen andre har rapportert dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Emile the rat said:

Neppe, folk spådde også at GPUer ville falle i pris igjen etter mining bølgen, det skjedde jo aldri. Selv 2080 ti som kostet flesk ved lansering ble solgt for 16-17000 2 år etter. GPU blir som regel aldri billigere, kun dyrere, inntil det fases ut.

Virker jo ikke som om miningbølgene er helt over da. Folk flytter vel sin "svakt"-ytende hardware til nystartede coins som de kan grave ut da vel?

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (4 minutter siden):

hehehehe sånn er det, drar på åra (som andre her)? hehe

Er da rart at ingen andre har rapportert dette...

Alle produsenter har enheter som svikter av en eller annen grunn. En må balansere kostnaden for kvalitetskontroll på produktene opp mot risken og kostnaden det blir med å erstatte en og annen slenger som feiler. Skal en ha 100% perfekte produkter blir kvalitetskontrollkostnaden så høy at en priser seg ut av markedet...

Lenke til kommentar
G skrev (7 minutter siden):

Virker jo ikke som om miningbølgene er helt over da. Folk flytter vel sin "svakt"-ytende hardware til nystartede coins som de kan grave ut da vel?

Nei, er nok noen som fremdeles holder på, men det er spesielt interesserte. 

Perioden da «alle» skulle mine, til og med Per Olav uten nett på Toten, som knapt ante hvordan en PC ser ut, den perioden er nok forbi. ;) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (38 minutter siden):

Kom tilfeldigvis over denne, husker ikke om det var her i tråden. Hatt den noen timer på vent før jeg har tittet. Var da fælt til coil whine de fikk på XT utgaven av kortet sitt. Fader, sånn vil man jo helst ikke ha det :p

(la den i lenke da)

https://www.youtube.com/watch?v=2fs0yByc8EA

Haha. Var jo meg selv som postet den tidligere :blush:

Minner meg om sånn når man går til tannlegen og han romsterer med noe bor eller tannrenseinstrumenter (tannstein ultralydsonde):

https://youtu.be/2fs0yByc8EA?t=372 :blink: ca. 6:30 min inn i video.

Håper ikke mitt 6800xt har såpass kraftig whine. Er han på videoen norsk? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...