Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Emile the rat said:

Nei, er nok noen som fremdeles holder på, men det er spesielt interesserte. 

Perioden da «alle» skulle mine, til og med Per Olav uten nett på Toten, som knapt ante hvordan en PC ser ut, den perioden er nok forbi. ;) 

Ja de tider er forbi, men kan komme tilbake. Det er vel nå over ett år siden mining var noe poeng, har venn(er) som drev med det, og det nok nå over ett år siden det var et poeng ja. Rundt de tider droppet bitcoin etc så mye at du brukte mer i strøm på å mine enn det du tjente.

Lenke til kommentar

Vær slitt snill med katta da, selv om han er slem, er han jo så uuuuutrolig sjarmerende! Slem kattespøk -off

Personlig er jeg litt sånn ugh kjøpe kjøpe, se i lommeboka, tenke på ungene og kona og ser på Tv'en som runder over 10 år... Jupp tror jeg må hoppe over for nå i alle fall og heller kjøpe når ting er tilgjengelige.

Med andre ord, jeg tar det med ro og kjøper trolig et kort om noen uker / måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 timer siden):

Gled deg til kraftig coil whine. Kortet går nok ut av huset før juletreet.

En som har klaget på det? Ihvertfall som jeg har fått med meg. Tror det hadde vært flere om det hadde vært et stort problem.

Hadde faktisk litt CW på 290X jeg hadde i sin tid. Det var Sapphire.

Men som har blitt sagt tidligere, det kan være annereldes fra kortet bak i produksjonen og. Så helt tilfeldig. Blir det for ille, krever jeg bytte ;) Regner med det er kort tilgjengelig om noe skulle gå til RMA.

Lenke til kommentar

@BadCat så du blir å sitte med 1080Ti eller hva du har for noe for alle ettertid? :roll:

Er vel de som har to kort i maskinen. Tviler på at den USB-C kontakten kommer til å vare særlig mange generasjoner. Eller kortene blir så kraftige at de får plass til den lille kontakten som tilleggskontakt. Man har jo hatt mini-hdmi før på kort, med overgangskabel til ordinær hdmi. De får alltid plass til nok kontakter om de bare vil, men da må kretskortet følge med svingene.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fade1 skrev (8 minutter siden):

Kan en ikke bruke en USB-C til f.eks DP og da få 4 skjermer? Ser det støtter opp til 4K@60Hz og ved 1440P@165Hz på de adapterene.

Husk at sånne USB-dongler har innebygget "skjermkort". Det er altså ikke rare ytelsen du får på en sånn port. Sikkert godt nok for word.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, TheKims said:

Det som ikkje blir nevnt er at CPU har MYE å si i denne testen. Gjett om det var luftkjøling på cpu eller ei  :tease:

 

Uansett så er det en konge score :D

Jeg er fornøyd med å være #9 på hall of fame på Firestrike Ultra med vannkjøling :p

Firestrike er jo 1080p . Altså Perfekt til 6800xt.

Håper han tester Firestrike ultra.....

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
TheKims skrev (20 minutter siden):

En, de brukeren en bedre prosessor enn den som er brukt i 3090 benchmarken.

Firestrike får høyere score etter hvor mange tråder det er på CPU, derfor ser vi benchmarks i Firestrike hvor både 2080 ti og 1080 ti får høyere score enn 3090. Men alle med litt vett i huet skjønner at verken 2080 ti eller 1080 ti er bedre enn 3090 av den grunn.

I tillegg bruker 6800 XT custom preset, hvor bl.a. tessellation er skrudd av. Derfor er ikke scoren godkjent for 3dMark Hall of Fame, ergo har fremdeles 3090 den høyeste scoren i Firestrike.

Blir helt tullette å

 matche 6800 XT med en bedre CPU, i en benchmark som avhenger i stor grad av CPU, i tillegg til å skru av enkelte settings, for så å hevde at den slår 3090.

Det blir feil på så mange plan, at det burde være åpenlyst, med mindre man skal være helt fanboy da, og trikse med tallene for å få 6800 XT til å se bedre ut enn 3090, slik de har gjort i dette eksempelet 😛 

Skal man si at 6800 XT slår 3090 i Firestrike må det være med ultra preset, ingen tweak på innstillinger, og med lik CPU.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 minutter siden):

Det som ikkje blir nevnt er at CPU har MYE å si i denne testen. Gjett om det var luftkjøling på cpu eller ei  :tease:

 

Uansett så er det en konge score :D

Jeg er fornøyd med å være #9 på hall of fame på Firestrike Ultra med vannkjøling :p

Firestrike er jo 1080p . Altså Perfekt til 6800xt.

Håper han tester Firestrike ultra.....

Ikke firestrike ultra, de brukte custom preset, så sammenligninga er bare tull 😛 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...