Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Emile the rat said:

Jeg har kun basert meg på kilder underveis, og regulert meg ettervært som det har kommet nye tester og benchmark.

Du derimot legger aldri frem skikkelige kilder, og skal alltid benekte faktiske tall når jeg har lagt det frem.

Trenger ikke si mer jeg.

Det er bare til å regulere seg igjen om 1-2 uker ;) De score listene til firestrike/extreme og kanskje ultra kommer til å forhandre seg veldig de neste ukene når folk begynner å få kort. Se bare på score Red Devil fikk i graphic score. Ikke at eg bryr meg, men siden du hang deg sånn opp i dette =p Han hadde bare en 8-kjerner cpu så lav score sammenlagt. Du kan jo prøve med ditt 3090 å se hva du får på graphic? 

NQhBYiK.jpg

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (11 minutter siden):

Jeg liker det som benchmark, siden det er veldig krevende for cpu OG minne. Rett og slett en flott benchmark. Det skalerer bra med overklokk av  cpu, minne og gpu. Personlig elsker jeg alle battlefieldspilla.
Synes faktisk frostbite er den aller beste spillmotoren som finnes. Min mening.
Hva du mener om battlefield bryr jeg meg ikkje om :)

Problemet er at multiplayer er svært lite repeterbart, og det blir derfor håpløst å få nøyaktige tall ut.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, N o r e n g said:

Problemet er at multiplayer er svært lite repeterbart, og det blir derfor håpløst å få nøyaktige tall ut.

Du får kanskje ikkje nøyaktig på et par fps, men innen 10 fps fikk jeg hver gang. Innen noen få fps når man står stille.

Gå inn på en tom bane som jeg har vist før er også helt topp. Da kan man lett se skalering om man er på samme plass. Gjorde dette med overklokk av skjermkort, og tok bare ALT+TAB for å sette opp frekvens med MSI Afterburner.

Det er bare svært lite repeterbart om man ikkje vil at det skal være repeterbart.

 

Du mener sikkert at Battlefield V Multiplayer er vanskelig å teste med, bare fordi din gamle 9900k gruser din 3900x i BF V. :p

Håper 5900x hjelper deg tilbake med høy fps igjen i BF V :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
2 hours ago, Nizzen said:



Jeg liker det som benchmark, siden det er veldig krevende for cpu OG minne. Rett og slett en flott benchmark. Det skalerer bra med overklokk av  cpu, minne og gpu. Personlig elsker jeg alle battlefieldspilla.
Synes faktisk frostbite er den aller beste spillmotoren som finnes. Min mening.
Hva du mener om battlefield bryr jeg meg ikkje om :)

Har sittet her for å gjenopprette min EA Games (Origin) pålogging og fått 2FA-beskyttet den. Nå er det hvor man skal kjøpe det da. Ser ymse sider som gamemore.nu (men EA likte ikke at jeg kjøper der sa de på chat, kom med liste over gyldige shops). Kikket litt på GameStop Irland (kanskje).

Men folkens, om dere bor i Harstad og orker å gå innom Power fysisk så får dere Battlefield V til kr 10 (ja, kroner ti), om det ikke er en brøler.. Så er dere advart. Men nå dreier jo ikke Xbox seg om PC-benching da:

(får ikke kjøpt selv. Da måtte jeg ha kjent en Harstad-væring. :p

https://www.power.no/gaming/spill/xone-battlefield-v/p-949865/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Det var da som F... at Irland sin GameStop, så står spillet som digital nedlastning, men en har kun hjemsending og collect in store. Da går ikke det opplegget.

Edit:

Endte med å kjøpe det på Origin, siden de har Black Friday tilbud nå.

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, N o r e n g said:

Problemet er at multiplayer er svært lite repeterbart, og det blir derfor håpløst å få nøyaktige tall ut.

Er det en setting i Benchmark-verktøyet man kan sette, eller driver Nizzen å skøyer med meg?

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (7 minutter siden):

Er det en setting i Benchmark-verktøyet man kan sette, eller driver Nizzen å skøyer med meg?

Det er ikke noe benchmark-verktøy for Battlefield V, Nizzen snakker om å gå inn i multiplayer og måle ytelsen der.

Hadde det vært en benchmark hadde det vært mye mer praktisk, single-player er ikke representativt

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, N o r e n g said:

Det er ikke noe benchmark-verktøy for Battlefield V, Nizzen snakker om å gå inn i multiplayer og måle ytelsen der.

Hadde det vært en benchmark hadde det vært mye mer praktisk, single-player er ikke representativt

Ok, kind of money out the windows da. SOTTR er vel heller ikke vits, for lettdrevet?

 

Det har ihvertfall fått meg til å rense opp litt i den stakkarlige store 1 Terabyte jeg har da. For Battlefield V tar jo nesten 100 Gig. Kan ha vært en måte av Nizzen å si, begynn å spille heller.. Nå er ikke FPS min favoritt, men da har jeg et rendyrket krigsspill da. Nizzens favorittspill?

Hva er det man bencher med i Battlefield V som Nizzen vil jeg skal gjøre? Noe sånn fraps eller hva er det de andre bruker, msi afterburner, eller hva annet? Veldig fersk. Aldri prøvd fraps, og fikk det som fps-måle tips av noen en gang.

Endret av G
Lenke til kommentar
-=HellBound=- skrev (4 timer siden):

Det er bare til å regulere seg igjen om 1-2 uker ;) De score listene til firestrike/extreme og kanskje ultra kommer til å forhandre seg veldig de neste ukene når folk begynner å få kort. Se bare på score Red Devil fikk i graphic score. Ikke at eg bryr meg, men siden du hang deg sånn opp i dette =p Han hadde bare en 8-kjerner cpu så lav score sammenlagt. Du kan jo prøve med ditt 3090 å se hva du får på graphic? 

NQhBYiK.jpg

Youtube videoen ble fjernet.

Finner heller ikke scoren på 3dMark Hall of fame.

Så vet ikke helt hvor mye troverdighet jeg skal legge i dette.

 

Liker at du er så skråsikker, men når det er sagt er det flere scores i Firestrike sin Hall of Fame hvor 2080 ti scorer likt som 3090, men det betyr ikke akuratt at 2080 ti er like bra som 3090.

Sier som Nizzen, vis heller til gaming benchmarks du ;) Åssen gjør 6800 XT det der, åssen 6800 XT gjør det der er det virkelige spørsmålet, og da må vi ikke glemme høyere oppløsning og RT ;)

 

Lenke til kommentar

Finnes det noen spill som støtter RT på 6800 kortene enda?

Fant noen i følge denne linken:
https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6000-rdna-2-support-all-raytracing-games-microsoft-dxr-vulkan-api/

Battlefield V
Call of Duty: Modern Warfare
Control
Deliver Us The Moon
Dirt 5
Fortnite
Metro Exodus
Shadow of The Tomb Raider
Wolfenstein Youngblood
	
Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Ok, kind of money out the windows da. SOTTR er vel heller ikke vits, for lettdrevet?

 

Det har ihvertfall fått meg til å rense opp litt i den stakkarlige store 1 Terabyte jeg har da. For Battlefield V tar jo nesten 100 Gig. Kan ha vært en måte av Nizzen å si, begynn å spille heller.. Nå er ikke FPS min favoritt, men da har jeg et rendyrket krigsspill da. Nizzens favorittspill?

Hva er det man bencher med i Battlefield V som Nizzen vil jeg skal gjøre? Noe sånn fraps eller hva er det de andre bruker, msi afterburner, eller hva annet? Veldig fersk. Aldri prøvd fraps, og fikk det som fps-måle tips av noen en gang.

Du får be om refund. Battlefield V er ikke verdt lagringsplassen det tar på SSDen en gang 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (6 timer siden):

Youtube videoen ble fjernet.

Finner heller ikke scoren på 3dMark Hall of fame.

Så vet ikke helt hvor mye troverdighet jeg skal legge i dette.

 

Liker at du er så skråsikker, men når det er sagt er det flere scores i Firestrike sin Hall of Fame hvor 2080 ti scorer likt som 3090, men det betyr ikke akuratt at 2080 ti er like bra som 3090.

Sier som Nizzen, vis heller til gaming benchmarks du ;) Åssen gjør 6800 XT det der, åssen 6800 XT gjør det der er det virkelige spørsmålet, og da må vi ikke glemme høyere oppløsning og RT ;)

 

Fatter ikke hvorfor du skal dra Nizzen inn i ditt korstog mot AMD...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gralle skrev (4 timer siden):

Fatter ikke hvorfor du skal dra Nizzen inn i ditt korstog mot AMD...

Korstog?

Jeg prøver kun å banke inn fakta, fordi enkelte går rundt og innbiller seg at 6800 XT slår 3090, når tilfelle er at det ikke engang slår 3080. Det må være lov å rette på folk som sprer tulleinformasjon selv om det er en AMD tråd.

Men tydelig at mange i tråden her er ekstremt biased.

https://www.guru3d.com/news-story/review-average-of-17-websites-shows-6800-xt-to-be-7-4-slower-than-geforce-rtx-3080.html
 

Her har Guru3D samlet statestikk med benchmarks fra 17 ulike benchmarks som slle er validerte. Konklusjonen når man tar gjennomsnitten fra alle benchmarkene er at 6800 XT har 7.4 % lavere ytelse enn 3080.

Så da kan vi legge den dø. Skjønner ikke hvorfor det sitter så ekstremt langt inne for enkelte å akseptere at 6800 XT ikke er bedre enn et skjermkort som koster det dobbelte. De eneste jeg har sett som driver korstog er de som hevder at 6800 XT er bedre enn 3090, men korstog mot nvidia er tydeligvis helt greit.

Jeg har kun forhold meg til fakta og hva benchmarks viser, men det er tydeligvis ikke så velkomment i tråden her.

Når ble det å holde seg til fakta og benchmarks tall synonymt med korstog. 

Mye føleri i tråden når man skal kalle alt fra benchmarks som ikke går veien for korstog.

Jeg holder på mitt, selv hvor høyt enkelte skal skrike i tråden her. Dere får heller komme med  spill benchmarks som motbeviser meg. 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Hehe, herregud. Er det denne virringen du vil ha meg til å oppleve? Dyktig spiller, men dette er medisin til de med ADHD på høyt nivå :laugh:

https://www.youtube.com/watch?v=fvSzkKLw4pE

Er vel ingen tvil om at det er flott grafikk sånn ellers.

Hitman 2 var en merkelig benchmark. Endte på ca. 75 fps average, men filen sier noe helt annet. Her:

Hitman2_benchmark__21nov2020.thumb.JPG.ca42b770747d9776d618f597ab16a7f0.JPG

Endret av G
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (33 minutter siden):

Korstog?

Jeg prøver kun å banke inn fakta, fordi enkelte går rundt og innbiller seg at 6800 XT slår 3090, når tilfelle er at det ikke engang slår 3080. Det må være lov å rette på folk som sprer tulleinformasjon selv om det er en AMD tråd.

Men tydelig at mange i tråden her er ekstremt biased.

https://www.guru3d.com/news-story/review-average-of-17-websites-shows-6800-xt-to-be-7-4-slower-than-geforce-rtx-3080.html
 

Her har Guru3D samlet statestikk med benchmarks fra 17 ulike benchmarks som slle er validerte. Konklusjonen når man tar gjennomsnitten fra alle benchmarkene er at 6800 XT har 7.4 % lavere ytelse enn 3080.

Så da kan vi legge den dø. Skjønner ikke hvorfor det sitter så ekstremt langt inne for enkelte å akseptere at 6800 XT ikke er bedre enn et skjermkort som koster det dobbelte. De eneste jeg har sett som driver korstog er de som hevder at 6800 XT er bedre enn 3090, men korstog mot nvidia er tydeligvis helt greit.

Jeg har kun forhold meg til fakta og hva benchmarks viser, men det er tydeligvis ikke så velkomment i tråden her.

Når ble det å holde seg til fakta og benchmarks tall synonymt med korstog. 

Mye føleri i tråden når man skal kalle alt fra benchmarks som ikke går veien for korstog.

Jeg holder på mitt, selv hvor høyt enkelte skal skrike i tråden her. Dere får heller komme med  spill benchmarks som motbeviser meg. 

Jeg tror den eneste som er biased her er du. Det blir et rama skrik uten like her hver eneste gang man legger ved link til benchmarks eller spill der 6800XT yter bedre enn selv the almighty 3090. 

Det er vel ingen her i tråden som har påstått at 6800XT er bedre enn 3090? I noen spill og noen benchmarks ja, men overall tror jeg at alle er enige i at 3090 er et bedre skjermkort men til en latterlig mye høyere pris.

Bare for å hive litt bensin på bålet 😛

gcffg.thumb.jpg.9946f83759b3def26f2b3e3df2881370.jpgkfvkf.thumb.jpg.261c900080e3f3a33224400b27650a38.jpg

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Nizzen said:

Battlefield V Multiplayer :D

Spillbenchmarks generelt liker jeg å se, så lenge det ikkje er "Singularity" dritten.

Enig! Vis ytelse i spill med oppløsninger og settinger som folk faktisk bruker. Ultra kan gi en indikator men kan også skape en misvisende begrensing da enkelte funksjoner ikke brukes i særlig grad av folk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
19 hours ago, Emile the rat said:

Jeg har kun basert meg på kilder underveis, og regulert meg ettervært som det har kommet nye tester og benchmark.

Du derimot legger aldri frem skikkelige kilder, og skal alltid benekte faktiske tall når jeg har lagt det frem.

Trenger ikke si mer jeg.

Ja du legger frem "kvalitets kilder" men det hjelper kanskje ikke så mye når det ofte slår feil uansett;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...