Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Budeia skrev (18 minutter siden):

Ja, hvorfor stille et ultimatum for å vaksinere så mange som mulig? En kan jo tenke seg hva som vil skje hvis den samme klassen tar dose 3 og dose 4. Skal flere av dem ende opp som hjertepasienter... og de som allerede har fått det skal tvinges til å ta enda flere doser?

"Ultimatum"? "Ende opp som hjertepasienter" (implisitt for resten av livet)? "Tvinges til å ta flere doser"?

Det er jo ikke det det står ... Du vrir på det. Eller leser du skjevt? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Så jeg må hele tiden hardnakket påstå noe for å diskutere her, jeg kan ikke stille spørsmålet om man kan bli magnetisk? Dette står ikke i reglene.

Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg sier bare at du overbeviser ingen med alle disse Facebook-postene som for hva vi vet er skrevet av falske profiler. Når alle vi andre her inne er vaksinerte og ingen av oss har blitt magnetiske og heller ingen i familien og ingen venner eller andre bekjente så skjønner jeg ikke helt om du tror du overbeviser oss om det. Og hvorfor er det bare på slike FB-grupper man finner det? Kjenner du noen som har blitt magnetiske av vaksinen? For du kjenner vel  noen som er vaksinerte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (4 minutter siden):

Corona er ikke ett særlig problem for barn, det er 3 ganger mere sannsynlig at de dør av influensa enn Corona, har jeg hørt.

Om de får sykdommen, så oppnår dem naturlig immunitet som sannsynligvis er mere effektiv enn vaksine-immuniten.

Og alle vaksiner har også bivirkninger, og innebærer en liten risiko.

Huske-regel: Barnevernet skal beskytte barna, de trenger ikke bry seg om big-pharma.

Artikkelen som @Ipsos mori og jeg kommenterte på er fra 2015. Lenge før koronapandemien. Den handler altså om de vanlige barnevaksinene og ikke om koronavaksine.

Enig i at vaksiner kan gi bivirkninger, men her må man se på alvorlighet og kvantitet. At barn får 38°C feber og blir litt øm på stikkstedet må vi kunne tåle vektet opp mot hvilke lidelser de spares for ved å unngå sykdommene. Mange av sykdommene det vaksineres mot er enten svært alvorlige, svært smittsomme eller litt av begge deler. Koronavaksinen vil føye seg inn blant de øvrige med tanke på risiko for bivirkninger vs risiko for sykdom. Det er alltid barns beste som står i fokus. Både i barnekonvensjonen og hos barnevernet.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (33 minutter siden):

Dette er en av kommentarene under. Magnetiske kropper er ikke en anerkjent bivirkning, men hjerteproblemer hos unge er en registrert bivirkning. 

Her er ein annen:

Sitat

Du snakker jo bare tull. Dere antivaxxere har et diametralt motsatt risikobilde i forhold til virkeligheten. Ivermectin, som brukes mot parasitter, har ikke en beviselig god effekt mot covid. Når folk i tillegg inntar dette i veterinærdoser, så kan det ha visse alvorlige bivirkninger. Koronavaksinene derimot har blitt designet spesifikt for ett formål. Den er beviselig svært effektiv mot bekjempelse av covid, samtidig som risikoen er forsvinnende liten for alvorlige bivirkninger.

 

Hva skjedde forøvrig med hydroksyklorokin? Ute av mote? Paradoksalt nok så er det de høylytte motstanderne av 'big-pharma', mer enn noen annen gruppe, som sørger for å putte penger i lommene på farmasøytselskapene, ved å promotere en hel haug med ubrukelige behandlingsmetoder. Selv Merck, som er oppfinneren og produsenten av ivermectin, så seg nødt til å advare mot bruken av ivermectin mot covid. Det sier sitt.

 

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (15 minutter siden):

 

Australia har forresten i alle år hatt obligatorisk registrering av vaksinepass ved oppstart i offentlig skole. Det er litt mildere enn de Jonas og Gro foreslo for 6 år siden, siden de ikke krever vaksinering for å gå i offentlig skole, bare ekstra tiltak for uvaksinerte elever. De blir sendt hjem straks det registreres smitte på skolen og må være hjemme til smitten er borte igjen.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, nightowl said:

Korona'n er nok farligere, har jeg hørt.

Grunnen til at unge får oftere influensa enn eldre, er fordi de eldre har oppbygd immunitet mot influensa tidligere i livet, som ikke unge folk har.

Når de lager influensavaksiner som de anbefaler for barn med risiko-faktorer - så bruker de bl.a. ett drept influensavirus, som skal trene imunforsvaret opp til å møte nyere versjoner.

Derfor er influensa-viruset spessielt farligere dess yngre du er - og ikke særlig farlig når du har hatt det noen ganger - før du begynner å gammell og har ett mye svakere immunforsvar,.

Alt dette høres logisk ut for meg - og så lenge vi ser nesten alle de unge klarer seg fint igjennom Corona'en, risikoen virker omvendt, de yngre klarer seg best, mens de eldre slite, så ser jeg liten grunn til å vaksinere unge folk, de får forhåpentligvis naturlig vaksine om de skulle trenge det. :)

Hvis utvikling forandrer seg og unge folk begynner å slite, så kan det jo revurderes, men sånn som det er i dag, så tror jeg ikke det er nødvendig.

 

33 minutes ago, Simen1 said:

Artikkelen som @Ipsos mori og jeg kommenterte på er fra 2015. Lenge før koronapandemien. Den handler altså om de vanlige barnevaksinene og ikke om koronavaksine.

Beklager, jeg leste for dårlig igjennom diskusjonen. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
58 minutes ago, ok67 said:

Det er du som påstår at folk blir magnetisk, då bør du også bevise at det faktisk skjer.

Hvor har jeg påstått det? Og hvordan kan jeg påstå noe jeg ikke vet? Leser du ting som ikke er der?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

 

Helt greit ressonement det.

Foreldre som velger å holde barna utenfor offentlig skole forplikter seg jo også til å gi nødvendig og balansert opplæring i samme grad som den offentlige skolen gjør. Da er det jo også naturlig at foreldre som holder barna utenfor vaksinasjonsprogrammet må kunne verne både barnet og samfunnet rundt fra risikoen som fravær av vaksinering gir. Jeg vet ikke helt hvordan det skal foregå men det får bli foreldrenes problem å finne ut av. Eventuelt en sak for barnevernet dersom foreldrene velger å bryte barnekonvensjonen.

Så det er ''min kropp mitt valg'' med mindre det går på genterapi injeksjoner, da er det ''din kropp statens valg''. Nå er det sånn at du kanskje ikke bryr deg om kroppslig autonomi, men det gjør jeg. Jeg er under den oppfatningen at hvis du ikke kan styre hva du gjør med din kropp er du per definisjon en slave. Snart så får du valget om å ta dose 3, 4 og 5.
https://www.aftenposten.no/norge/i/EprPEP/eu-forbereder-allerede-vaksinedose-3-4-og-5-derfor-holder-det-ikke-m
Jeg unner deg det valget, jeg håper også du takker ja. Ditt ja vil nok gjøre verden til et bedre sted. 
Masse lykke til i livet. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Hvor har jeg påstått det? Og hvordan kan jeg påstå noe jeg ikke vet? Leser du ting som ikke er der?

Du har kanskje ikke påstått det direkte, du bare hinter om det igjen og igjen og klager over at vi ikke ser lyset. 

Som sagt flere ganger, påstandene du gjentagne ganger poster, er tullete påstander helt uten bevis. 

Du har rett i at vi ikke kan bevise at ingen blir magnetiske, men det er på samme måte vi ikke kan bevise at julenissen ikke finnes, at rosa enhjørninger ikke finnes eller at andre tullete fantasier ikke er sanne. 

Det er du som kommer med disse åpenbart tullete påstandene, og dermed du som har bevisbyrden, og hvis det var snev av sannhet i dem, ville det være enkleste sak i verden å bevise. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ok67 skrev (3 timer siden):

Det er du som påstår at folk blir magnetisk, då bør du også bevise at det faktisk skjer.

Dette er nok ikke godt nok bevis for deg, tviler på at noe er det. 
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24715289/
Denne studien viser til supermagnetiske nanopartikler i DNA vaksiner bare sånn at vi har det vitenskapelig bevist at det er fullt mulig. Så kan jeg vise deg et par praktiske eksempler 
https://thetruereporter.com/do-videos-show-magnets-sticking-to-peoples-arms-after-covid-19-vaccine/
https://rumble.com/vgyr5b-the-magnet-challenge-vaccine.html
Det finnes hundretusenvis av ''magnet challenge'' videoer, søk selv. Om de er ekte vet jeg ikke, jeg vet det er fullt mulig at de er ekte og at det er usannsynlig at hundretusenvis av folk fra hele verden hadde giddet å laste opp disse videoene som en spøk. Men dere får gjøre opp deres egen mening. 

Videoen jeg har lagt til er en pasient i USA som viser magnetismen for leger på sykehuset hun er innlagt på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ipsos mori skrev (2 minutter siden):

Hæ? Tror du mynter er laget av sølv og gull? 

Fra linken:

Are There Any Coins (Besides The 1943 Steel Cent) That Are Magnetic?

The 1943 steel cent is the only regular-issue United States coin that contains enough iron to be magnetic.

While nickel is also magnetic, there isn’t enough nickel in standard United States coins to make them magnetic. Even the five-cent coin, widely called a “nickel,” is only 25% nickel, with the balance made from copper. Therefore, U.S. five-cent coins don’t stick to magnets despite their nickel composition.

Things are different in places like Canada or Great Britain, where many coins are made from magnetic metals such as steel and nickel. These include the Canadian 1 cent, 5 cent, 10 cent, 25 cent, and 50 cent coins made since 2000, which have steel cores. Also magnetic are British 1 and 2 pence coins struck since 1992.

There are many other types of magnetic coins around the world, too. But remember—these are almost always base-metal coins with little intrinsic value. Gold and silver coins are not magnetic!


Joshua McMorrow-Hernandez is a journalist, editor, and blogger who has won multiple awards from the Numismatic Literary Guild. He has also authored numerous books, including works profiling the history of the United States Mint and United States coinage.

Lenke til kommentar
aklla skrev (5 minutter siden):

Fra linken:

''Things are different in places like Canada or Great Britain, where many coins are made from magnetic metals such as steel and nickel. These include the Canadian 1 cent, 5 cent, 10 cent, 25 cent, and 50 cent coins made since 2000, which have steel cores. Also magnetic are British 1 and 2 pence coins struck since 1992.

There are many other types of magnetic coins around the world, too. But remember—these are almost always base-metal coins with little intrinsic value. ''


 

Tror du akkurat svarte på din egen fornektelse... Jeg har da ingen anelse hvordan mynter hun bruker, det har ikke du heller. Men vi begge ser henne plassere en nøkkel i pannen.

Endret av Ipsos mori
Lenke til kommentar
aklla skrev (6 minutter siden):

Fra linken:.

There are many other types of magnetic coins around the world, too. But remember—these are almost always base-metal coins with little intrinsic value. Gold and silver coins are not magnetic!


 

Ser ut som euro for min del. Men for all del, fortell hvordan disse reagerer på et superparmagnetisk stoff. Gjerne kast inn ''nøkkelen i pannen'' med i forklaringen mens du er i gang. 

euro.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...