Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes forøvrig det var litt morsomt at journalisten som truet Nicki Minaj venn med CNN-doxing under det såkalte #Ballgate dersom de ikke ga intervju til henne, ble selv doxet av Nicki Minaj, som publiserte både trusselen og navnet journalisten/aktivisten ga til vennen hennes - journalisten valgte å gå i gjemsel i etterkant. Litt kjipt at Nicki Minaj ble utestengt en uke fra Twitter, når hun bare viderebringte trusselene mot vennen hennes - og lot journalisten/aktivisten smake egen medisin (forhåpentligvis uten bivirkninger).

Det kom mye morsom trolling fra den kanten mot de som kritiserte henne, spessielt morsomt at hun hadde gått på skole i Oxford, og gikk i klasse med Margaret Thatcher - som hadde fortallt henne masse bra om Boris Johnson..

Det med hovne baller og nedsatt fruktbarhet er vell en kjent side-effekt av diverse MMR-vaksiner, og har vært det lenge, det er forøvrig ingen grunn til at det skal bli permanente problemer av det, og du kan få hjelp om du gjør legene klar over det, tror jeg.

Er vell også listet på CDC i USA, og NHS sine websier om side-effekt på de nye Covid-vaksinene også, 117 rapporterte tilfeller i England, med smerte og hovne baller etter vaksinen. Så ikke ett enormt utbredt problem, men heller ikke ikke-eksisterende.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Og jeg spør "Hvor lenge?" fordi påstanden din om at det i lang tid har vært tydelig at vi får samme styresettet uavhengig av hvem som sitter med makten, er ganske historieløst. Man trenger ikke se lenger enn til Tyskland i 1930-årene og sammenligne dette med dagens Tyskland, for å se at dette ikke stemmer.

Leste du nå hva du skrev?

 

Skjermbilde fra 2021-08-10 23-35-10.png

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Skrekkugle said:

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette bildet. Det viser jo konspiragjengen som brenner faktasjekking og vitenskap på bålet til fordel for en hjemmelaget paranoid alternativ virkelighet?

Bildet illustrerer jo helt klart faktasjekkerene som vil sørge for at bare den 'godkjente' vitenskapen kan bli lest, og de fjerner derfor såkalt alternativ misinformasjon. :) Konspiragjengen som du kaller dem har jo ikke akkuratt en hær tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (56 minutter siden):

Leste du nå hva du skrev?

 

Skjermbilde fra 2021-08-10 23-35-10.png

Merkelig da, hvordan man fortsatt kan bestille David Ickes bøker fra bla. Adlibirs, Amazon (på tysk også faktisk), m.fl.. Kan det kanskje være at det er en viss forskjell på å bli motsagt og å bli sensurert, og at sammenligningen din er relativt historieløs?

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, KongRudi said:

Bildet illustrerer jo helt klart faktasjekkerene som vil sørge for at bare den 'godkjente' vitenskapen kan bli lest, og de fjerner derfor såkalt alternativ misinformasjon. :) Konspiragjengen som du kaller dem har jo ikke akkuratt en hær tilgjengelig. :)

Tenker det er litt vanskelig å brenne "ikke-godkjent" vitenskap som ikke eksisterer, med tanke på at hele gjengen baserer troen sin på påstander fra folks munn og ikke et snev av dokumentasjon 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (55 minutter siden):

Bildet illustrerer jo helt klart faktasjekkerene som vil sørge for at bare den 'godkjente' vitenskapen kan bli lest, og de fjerner derfor såkalt alternativ misinformasjon. :) Konspiragjengen som du kaller dem har jo ikke akkuratt en hær tilgjengelig. :)

Nei, heldigvis har ikke konspigjengen i dag noen hær tilgjengelig. Bildet viser hva som skjer når de får det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Skrekkugle said:

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette bildet. Det viser jo konspiragjengen som brenner faktasjekking og vitenskap på bålet til fordel for en hjemmelaget paranoid alternativ virkelighet?

Det verste er at du har fått likes på dette her.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (13 timer siden):

Det verste er at du har fått likes på dette her.

Er det så veldig mye mer søkt å sammenligne konspirasjonsteoretikere med nazister enn å sammenligne faktasjekkere med nazister? Eller, for å si det på en annen, mer direkte måte: Begge sammenligningene er elendige. Så da kan vi kanskje heller diskutere argumenter for og i mot her, fremfor å krangle om hvordan et meme skal tolkes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget mitt var forsåvidt ikke at noen her nødvendigvis er nazister, men når noen trekker frem bokbrenning der man kvitta seg med alt som ikke stemte med egen ideologi så vil jeg si det passer best med det "de alternative" driver med.

Antar "de alternative" sikter til at vi sensurerer deres side av saken, men det har ikke noe med det å gjøre. Det er så enkelt som at deres side av saken er fullstendig urimelig, grunnløs, ulogisk og ikke har rot i virkeligheten. For de aller fleste av oss er det åpenbart oppspinn og ikke verdt å lese annet enn som kuriositet. Det å publisere noe fra den kanten som medieaktør er som å skyte seg i begge føttene. Det at dere TROR ting er sant gjør det faktisk ikke til sannhet. Igjen faller det på at dere må kunne vise til noe som stemmer med faktiske forhold fra virkeligheten, og det kan dere jo ikke (fordi det er tull).

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ingen vaksineskadede har makt.

Ingen varslere er statsminister.

Ingen konspirasjonsteoretikere sensurerer, hindrer noen i å poste på sosiale media, begrenser antallet seere på livestreams, skjuler sider i treff, rydder bort artikler, stenger fb-grupper, tar ned videoer, skriver sverteartikler om leger, forskere og andre som serverer fakta om vaksiner. Driver hets mot forlag som oversetter alternative bøker slik at de slutter å oversette dem osv.

Dette er det makthaverne som gjør.

Linda Karlstrøm som hadde så fine, faktabaserte foredrag om vaksiner før plandemien ble hengt ut på Svensk TV i desember. Derfor har stemmen hennes stilnet etterpå. De som lurte henne og gjorde intervjuer med henne både med og «uten» mikrofon, og lot som om de var vennene hennes, sa hun var en makthaver, og derfor måtte granskes, når de ble spurt hvorfor de gjorde dette. En hjemmeværende mamma med barn som hadde blitt skadet av vaksiner var en makthaver.

Jeg blir bare forferdelig trist av denne typen argumentasjon.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (19 timer siden):

Det er vel ca et like fellende bevis som hvis jeg sier at du helt sikkert ikke er norsk fordi du ikke kan forskjellen på "og" og "å" ;)

Im sorry grammar nazi, i do better in the quarantine camp.

Nå faller hele genterapi vaksine narrative sammen🤣🤣
Altså det var 23 innlagte med covid 19 21.09.20
Det er 119 innlagte 21.09.20 
Det er en 417% økning... Bare vent til influensa sesongen treffer for fullt og alle vaksinerte ikke har nøytraliserende antistoffer.
HAHaHHA Norge er sååå fucked, med en matmangel, økonomisk kollaps og en hjernedød befolkning blir det faen meg kaos.. 
Lykke til alle sammen, når dere gisper etter luft, bare husk dere gjorde dette mot dere selv mens dere forsvarte morderne deres.
Stusselig tragisk død as
Peace out my loves, jeg stikker til småbruket mitt nå. 

Ps. Husk å tving barna deres til å ta genterapi injeksjonen sånn at hele stamtavlen deres blir utslettet. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ipsos mori skrev (2 timer siden):

Im sorry grammar nazi, i do better in the quarantine camp.

Poenget var bare at en talefeil ikke er noe bevis, men jeg var åpenbart ikke tydelig nok.

Sitat

Nå faller hele genterapi vaksine narrative sammen🤣🤣
Altså det var 23 innlagte med covid 19 21.09.20
Det er 119 innlagte 21.09.20 
Det er en 417% økning...

Nei, i dette ligger det at du overser både at flertallet av de innlaget er uvaksinerte og at graden av smittevernstiltak er forsvinnende liten nå kontra samme periode i fjor. Faktisk stemmer det vi ser svært godt med "narrativet".

Sitat

Bare vent til influensa sesongen treffer for fullt og alle vaksinerte ikke har nøytraliserende antistoffer.
HAHaHHA Norge er sååå fucked, med en matmangel, økonomisk kollaps og en hjernedød befolkning blir det faen meg kaos.. 
Lykke til alle sammen, når dere gisper etter luft, bare husk dere gjorde dette mot dere selv mens dere forsvarte morderne deres.
Stusselig tragisk død as
Peace out my loves, jeg stikker til småbruket mitt nå. 

Ps. Husk å tving barna deres til å ta genterapi injeksjonen sånn at hele stamtavlen deres blir utslettet. 

God tur! Noe sier meg at vi snakkes... ;) 

 

 

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...