Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

justus skrev (57 minutter siden):

Er denne sperren bekreftet på nyproduserte 3060Ti og 3070? Eller gjelder de kun 3080Ti, 3060 de nyere lanseringene dems?

NVIDIA har sagt hele 3000-serien bortsett fra 3090. Ingen vet når de faktisk ender opp i butikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror scalpinga vil leve videre en god stund til. Solgte 3070 strix oC til 12500 i går. Forrige strix oc solgte jeg til 13k. Er fortsatt så vanskelig å skaffe seg kort og enn så lenge at det er store restriksjoner, hjemmekontor osv, så vil det bare fortsette. Er mange gamere som ikke får tak i kort. Zotac amp holo var vel utsolgt på minuttet? Klikket inn; sto 50 på lager. Klikket på kjøp; utsolgt.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 3.5.2021 den 12.20):

Synes jeg betalte mye når jeg ga 9990,- for mitt 8Gb utgave, har 10Gb utgaven også, men den var billigere :) 

Jeg husker folk sa 8000 var dyrt for 3080. De skulle vente noen måneder til prisen hadde gått litt ned.😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, RRhoads said:

Jeg husker folk sa 8000 var dyrt for 3080. De skulle vente noen måneder til prisen hadde gått litt ned.😅😅

Slik er det jo med alt. Noen synes alt er dyrt, bortsett fra alkohol, røyk, snus og  brus. Det konsumeres i ville mengder uten at de klager, fordi det bare MÅ de ha 😆

Skjermkort til 8000kr som man kan fint ha i 3-5 år er kjempedyrt, men en bil til 600 000kr er greitt.... Folk er rare :p

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (9 minutter siden):

Slik er det jo med alt. Noen synes alt er dyrt, bortsett fra alkohol, røyk, snus og  brus. Det konsumeres i ville mengder uten at de klager, fordi det bare MÅ de ha 😆

Skjermkort til 8000kr som man kan fint ha i 3-5 år er kjempedyrt, men en bil til 600 000kr er greitt.... Folk er rare :p

Jeg har nylig bytta ut mitt Radeon HD 7950, tror jeg har hatt det i 7-8 år og betalte 3000,- for det :dribble:

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Tåkefyrste said:

Jeg fant meg et gammelt støvete GTX 680. Bråker litt, men det holder frem til prisene blir litt mer tolerable.

Er det egentlig noen som helst indikasjon på at prisene skal noe annet enn opp? 3080 fra butikk nærmer seg 15K osv 

3080ti kommer til å ta over lanseringsprisen til 3090 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (3 minutter siden):

Er det egentlig noen som helst indikasjon på at prisene skal noe annet enn opp? 3080 fra butikk nærmer seg 15K osv 

3080ti kommer til å ta over lanseringsprisen til 3090 

Er vel noen som imbiller seg det da, jeg tror ikke gamerne får tak i 3070Ti eller 3080Ti heller jeg, vi så jo hvordan det gikk med 3060, de ble røsket bort de også, akkurat som de neste kortene vil bli.

At Nvidia skal gjøre gamerne til lags, høres jo bra ut, men det er nettopp det, "Det høres bra ut" og all pr er vel god pr så...

Endret av Dragonlove
  • Liker 2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Mumriken said:

Er det egentlig noen som helst indikasjon på at prisene skal noe annet enn opp? 3080 fra butikk nærmer seg 15K osv 

 

Før eller siden må de ned. Om det tar 1 eller 3 år spiller ingen rolle for min del,  jeg betaler ikke dagens priser uansett. Spiller ikke så mye nye spill at jeg kan rettferdiggjøre 10000+ for et skjermkort.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Før eller siden må de ned. Om det tar 1 eller 3 år spiller ingen rolle for min del,  jeg betaler ikke dagens priser uansett. Spiller ikke så mye nye spill at jeg kan rettferdiggjøre 10000+ for et skjermkort.

om 3 år koster 4060 25000 kroner. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Tåkefyrste said:

Vel for det første så kommer det aldri til å skje, men skulle det skje så blir det noe brukt til 3-4k isteden.

Jepp, det er ikkje værre. Samme med biler. Er man ikke fornøyd med nypris på bil, så kjøper man god bil til bruktpris :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...