Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

Nizzen skrev (Akkurat nå):

Jepp, det er ikkje værre. Samme med biler. Er man ikke fornøyd med nypris på bil, så kjøper man god bil til bruktpris :D

Hva er det med deg og bil egentlig? :dribble:

Just now, Dragonlove said:

Hva er det med deg og bil egentlig? :dribble:

Bil er fint å sammenlikne ting med, siden veldig mange har et forhold til det :)

• Like 2

Undified skrev (Akkurat nå):

Som oftest taper man vel ikke så mye ved å oppgradere hver generasjon hvis man selger sitt gamle kort rett før release?

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, grunnen til at brukte kort har solgt så godt før ny release er jo pga mining.

Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, grunnen til at brukte kort har solgt så godt før ny release er jo pga mining.

vel, nå er jo situasjonen veldig spesiell. Nå tjener man jo penger på gamle kort. Poenget er at hvis man solgte sitt 2080 rett før 3080 kom var det ikke mye man måtte ut med for å få den nye 80-serien.

Undified skrev (Akkurat nå):

vel, nå er jo situasjonen veldig spesiell. Nå tjener man jo penger på gamle kort. Poenget er at hvis man solgte sitt 2080 rett før 3080 kom var det ikke mye man måtte ut med for å få den nye 80-serien.

Nei, men det er ikke sikkert man er like heldig om man har tenkt å bytte ut 3080 med 4080.

1 minute ago, Undified said:

jeg tenkte jeg "dodga en bullet" når jeg solgte 2070 for 4500 rett før ampere lansering 😄

Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Nei, men det er ikke sikkert man er like heldig om man har tenkt å bytte ut 3080 med 4080.

nei, med mindre man fikk til originalpris. Til dagens pris er jeg enig 😄

• Like 1

3 minutes ago, shinsengumi said:

jeg tenkte jeg "dodga en bullet" når jeg solgte 2070 for 4500 rett før ampere lansering 😄

2070 for 4500 
solgte 1080ti for 6500 2 dager før lanseringen 

shinsengumi skrev (3 minutter siden):

Hadde du solgt det nå hadde du nok fått 6-7k

8 minutes ago, Undified said:

Som oftest taper man vel ikke så mye ved å oppgradere hver generasjon hvis man selger sitt gamle kort rett før release?

Nå solgte jeg 2x 2080ti som jeg hadde brukt i 2 år til 12000kr per stk. Kjøpte for 12000kr. Kjøpte 3080 til 8800kr 😆

Selv gigabutt 3080 xtreme kosta 11500kr. Ganske lættis prise nå ja.

3090 korta kosta dog litt mere, men siden jeg kjøpte fra dag 1, så var det ikkje så gale.  Kommer sikkert ikkje til å tape så enorme summer på det, med mindre nVidia og AMD kommer med noen sinnsyke gpuer til release prisene til 30 serien.

• Innsiktsfullt 1

ilalo skrev (Akkurat nå):

2070 for 4500 

Og hva går ett 1080Ti for nå? tror dere solgte for tidlig ja.

Just now, Dragonlove said:

Og hva går ett 1080Ti for nå? tror dere solgte for tidlig ja.

minste jeg har sett er litt over 7000 for 1080ti 😕 

5 minutes ago, ilalo said:

2070 for 4500 

Ja det tok evigheter å selge det og, jeg solgte rundt 1 mnd før lansering. Og prisen i butikk var rundt 5-6k i samme tidsrom