Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, goofer said:

Ja, min har stått som grønn reservert helt siden jeg bestilte. Men har nå stått som "Behandles" siden mandag...

Det er ett hakk lenger enn min ;) så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og evt. annet du vil smøre deg med! 😛 

Om jeg får maskinen min før Mai blir jeg positivt overrasket. Heldigvis er det ikke krise for meg, har fungerende maskin nå, og kanskje greit å få gjort seg ferdig med alt viktig før man får ny maskin også. Er garantert mange programmer og innstillinger som jeg glemmer av når det blir PC-bytte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
58 minutes ago, Alexander4840 said:

Er det noen tall på hvor mange kort som ble produsert i 2019, og 2020?
Er shortagen hovedsakelig drevet at mining og covid-gamers, eller redusert produksjon?

De gir aldri ut slike tall :)

Ser man på overskuddet til nVidia så har de sikkert levert rimelig mange skjermkort 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (1 time siden):

Er det noen tall på hvor mange kort som ble produsert i 2019, og 2020?
Er shortagen hovedsakelig drevet at mining og covid-gamers, eller redusert produksjon?

Trenger ikke å være noen rakettforsker for å si at Covid har påvirket produksjon, men også etterspørsel og det er rett og slett ikke nok fabrikker til å klare å dekke etterspørselen, det tar også noen år å få bygget opp nye produksjonslokaler, så tørken kommer til å vedvare lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lucky666 skrev (8 minutter siden):

Stemmer det at nvidia har gjenopptatt produksjonen av 2060, for å avhjelpe etterspørselen etter kort? I såfall litt merkelig at de har kapasitet til disse korta..

Det er ikke rart i det hele tatt. 2060 produseres hos TSMC's med 12nm FinFet. Som igjen er egne fabrikker enn hvor nvidia produserer 3000-serien, som er hos Samsung's 8nm. Det er nok mye bedre tilgang på produksjon hos 12nm hos TSMC enn f.eks. 7nm og 5nm.

Lenke til kommentar

Crap, jeg hadde tenkt å benytte en 10% rabattkode fra Komplett på et 3090-kort, men utløpsdatoen er fast approaching, og sist et kort var ute til bestilling derfra, forsvant det lenge før jeg fikk det med meg.

(Jeg har et trangt kabinett, så det er ikke så mange kort jeg har plass til. Strix, TUF, Aorus, basically.)

Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 minutt siden):

Crap, jeg hadde tenkt å benytte en 10% rabattkode fra Komplett på et 3090-kort, men utløpsdatoen er fast approaching, og sist et kort var ute til bestilling derfra, forsvant det lenge før jeg fikk det med meg.

(Jeg har et trangt kabinett, så det er ikke så mange kort jeg har plass til. Strix, TUF, Aorus, basically.)

Komplett hadde jo ute 3090 Rog Strix OC i går, i lang tid også faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Cowboystrekk said:

2060 konkurrerer ikke med noen av 3000-kortene til nå heller og de bruker mindre vram som det også er mangel på atm. 2080/S konkurrerer direkte mot 3060ti og Nvidia ønsker nok mer differensiering. 

Hvis de ønsker å bidra til å minke shortagen, så tenkte jeg at de burde produsere 2080-S/-TI. Men det er sikkert som du sier, de tjener vel flesk på å gjøre det slik

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Aetius said:

Crap, jeg hadde tenkt å benytte en 10% rabattkode fra Komplett på et 3090-kort, men utløpsdatoen er fast approaching, og sist et kort var ute til bestilling derfra, forsvant det lenge før jeg fikk det med meg.

(Jeg har et trangt kabinett, så det er ikke så mange kort jeg har plass til. Strix, TUF, Aorus, basically.)

Anbefaler da et nytt kabinett uansett. 3090 blir ekstrem varm og er en veldig dårlig match i trangt kabinett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3080 Gaming X Trio fases ut sies det. Jeg vet ikke om eksisterende order vil bli levert eller om det blir kanselleringer.

Quote

Alternate.nl Email:

Dear Customer,

Following your pre-order of the MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G, we regret to inform you that the manufacturer has decided to discontinue production.

This decision, which is beyond our control, has made delivery of your product impossible. We are unfortunately forced to cancel your order for this product.

If you have ordered other products in addition to the MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G, we would like to hear from you whether you want to change this order. If so, please notify our customer service. Without notice, we will deliver the other products from your order as soon as possible.

We will refund your purchase amount as soon as possible and within three working days at the latest. The purchase amount will be refunded via the payment method you have chosen.

For questions and answers, please refer to the FAQ on our website.

We apologize for the inconvenience.

Sincerely,
Alternate Netherlands

From their FAQ:

Unfortunately, MSI has decided to stop producing the RTX 3080 Gaming X Trio 10G. This decision, which is beyond our control, has made delivery of this product impossible

 

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...