Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, The_Viper said:

Fikk beskjed i dag om at EVGA GeForce RTX 3060 Ti FTW3 ULTRA 8GB ble sendt fra Dustin i dag. Så virker som om Dustin også har fått inn litt kort. Bestilt 06/01

Når var sist du hørte noe fra de, altså før i dag? Jeg bestilte noe dagen etter og har ikke hørt noe på i alle fall to måneder.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

Når var sist du hørte noe fra de, altså før i dag? Jeg bestilte noe dagen etter og har ikke hørt noe på i alle fall to måneder.

Ikke samme kort men jeg fikk mail fra Dustinhome på tirsdag om at EVGA 3070 XC3 kortet er forventet på lager 26 april. Så det virker som de får inn noen kort i nærmeste fremtid

Lenke til kommentar
On 4/14/2021 at 4:55 PM, Stoddart said:

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt på komplett og ferdigbygde PC'r som vi snakket om her.

Jeg kontaktet de og lurte på om de bare hadde endret hvordan de satt opp ting ettersom det sto "bestillingsvare" på maskinen jeg har bestilt når alt var på lager når jeg bestilte.
Fikk til svar at jeg da nok har vært uheldig og at ett eller flere komponenter har blitt utsolgt før bestillingen min ble registrert.

Så jeg tok en tur inn til komplett, og satt opp en prikk lik maskin nå. Alle komponentene står fortsatt som "på lager" (riktignok har enkelte gått ned i antall siden forrige Fredag), men alt er "på lager".

Her legger jeg sammen 1+1 og får til svar at lagerstatus når man velger komponenter i PC-Konfigurasjonen er bare BS.

Igjen: Piss meg i øret.

Atter en update:

Jeg sendte ett mindre fornøyd svar, med screenshot om at alt var listet som "på lager" i går også. Fikk ett svar tidlig i dag om at de skulle sjekke opp dette litt nærmere. Gikk en del timer, og fikk nok ett svar. Det viser seg at lagerstatusen på SSD'n var feil, det var den de ikke hadde.

Så da ble det å kansellere bestillingen, og bestille på nytt med de samme komponentene (med med annen SSD), og dermed spare litt over 400kr kontra hva det ville blitt hvis de skulle byttet det på eksisterende bestilling.

Med andre ord - lagerstatusen er ikke heeeelt 100% på Komplett, men de har tydeligvis GPU'er. Er 50+ ROG Strix 3070 til komplett-PC sist jeg sjekket.

Anyway, nå er det bestillingen min grønn, "på lager" og venter på å plukkes og settes sammen. Så da løser det seg ser det ut som :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, goofer said:

Hvilken SSD var det du hadde som hadde feil lagerstatus?

Denne: https://www.komplett.no/product/1168464/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/wd-blue-sn550-1tb-nvme-m2-ssd

Lagerstatusen har blitt fikset i løpet av dagen, etter jeg fikk mail ser jeg :) Den ble også fjernet fra pc-konfig. i løpet av dagen.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Stoddart said:

Denne: https://www.komplett.no/product/1168464/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/wd-blue-sn550-1tb-nvme-m2-ssd

Lagerstatusen har blitt fikset i løpet av dagen, etter jeg fikk mail ser jeg :) Den ble også fjernet fra pc-konfig. i løpet av dagen.

Takker! Jeg venter også på en Komplett-PC, ser du, men med 500GB versjonen av den disken. Så pulsen økte et sekund når jeg åpnet den linken ;)

Men ser at det er mange av 500GB på lager, så tror det skal være i orden :)

Lenke til kommentar
28 minutes ago, goofer said:

Takker! Jeg venter også på en Komplett-PC, ser du, men med 500GB versjonen av den disken. Så pulsen økte et sekund når jeg åpnet den linken ;)

Men ser at det er mange av 500GB på lager, så tror det skal være i orden :)

Så lenge statusen ikke er "bestillingsvare" eller "forventet på lager" så bør det vel være greit. Var det som gjorde at jeg reagerte. Jeg skjønte ikke hvorfor en PC bestående utelukkende av komponenter "på lager" var "bestillingsvare" :)

Min endrede bestilling gikk til grønt med "på lager" med en eneste gang i dag i hvertfall.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
1 minute ago, Stoddart said:

Så lenge statusen ikke er "bestillingsvare" eller "forventet på lager" så bør det vel være greit. Var det som gjorde at jeg reagerte. Jeg skjønte ikke hvorfor en PC bestående utelukkende av komponenter "på lager" var "bestillingsvare" :)

Min endrede bestilling gikk til grønt med "på lager" med en eneste gang i dag i hvertfall.

Ja, min har stått som grønn reservert helt siden jeg bestilte. Men har nå stått som "Behandles" siden mandag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...