Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

oydna skrev (På 13.4.2021 den 13.07):

Er det noen som har fått kort fra Dustin Home? Har flere ordre hos dem, som har ligget siden januar. De har trukket pengene for lengst med alle står fortsatt med status: Bekreftet (Restnot. 1 stk.) og uten dato.

Jeg kunne avbestilt, men prisen har gått opp en god del siden jeg la inn ordre Så friste å vente mer, men det kjipt å ha en del penger låst hos dem. Så fint å høre om noen har fått kort slik at det kan være håp før sommeren :)

Jeg venter på mange kort bestilt fra Dustin i januar. Jeg venter også på kort bestilt fra Komplett i januar og ser på Proshop sin 30XX-liste at nyeste ordre som har fått levert 3060 Ti stort sett er fra desember og januar. Er med andre ord ikke noe unikt med Dustin.

Jeg kommer til å holde på alle mine ordre og dersom jeg ikke trenger kortene får jeg minimum (levering)dagens pris for kortene om jeg legger de ut på finn.

 

Gyrofalc0n skrev (14 timer siden):

Har prøvd å følge med så godt jeg kan i denne tråden, men du verden... Med nesten 900 sider, så er det jo litt mye :)

Kunne jeg spurt om deres mening om følgende 3 ordrer jeg har i 3 nettbutikker, og om andre er i samme båt/har fått sitt/etc?

Multicom, ordre dato 23.01.2021 14:47, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG Strix OC Varenummer: 90YV0FA1-M0NM00, Ordrestatus: Bestilt, ikke sendt . Har ikke hørt et pip fra Multicom. Da jeg bestilte, hadde kortet "På lager dato" i april.

Dustin, ordre dato 2021-01-08. EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA HYBRID GAMING 10GB Art.nr. 5011213213, Ordrestatus: Bekreftet. Kortet står som "Forventet på lager 2021-02-23". De var hyppig på oppdatering i starten, men så ble det stille.

NetOnNet, ordre dato 17.12.2020, ASUS Geforce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10G, Ordrestatus: Mottatt

Er det meg som rett og slett har bestilt "feilt" kort, og at ingen har fått noe 3080 ROG Strix kort? Alle kortene hadde "På lager dato" da jeg bestilte.

Alle ordrene er fortsatt aktive, så jeg er ikke super bekymret, men er greit å vite om jeg skal satte på 2022, eller om det finnes håp før. CP2077 gikk jo i dass, så jeg stresser ikke. Skal bare ha 1 kort, så 2 går i retur når jeg vet hva jeg får og når. Ønske kortet hadde selvsagt vært et Rog Strix OC med fabrikkmontert vannkjøling, men det finnes ikke?

For dere som har ROG Strix OC vs Non-OC; er det noe å betale ekstra for? Overklokker ikke selv i særlig grad, og bruker det bare til gaming (Og litt Folding@Home, er for domm til å skjønne at mining er lurt)

Ikke avbestill. Som alle vet er det stor prisoppgang så selg de heller på finn når du får de.

 

kremt skrev (23 timer siden):

Din FUD er faktisk patetisk og preller av som vann på gåsa på oss som har vært med på dette en stund. Jeg miner i kjelleren ja, og det går helt av seg selv. Som din egen money printer. Jeg anbefaler å prøve det. Hvis du ikke kunne brydd deg mindre lurer jeg virkelig på hvorfor du sprer dritten din nesten hver eneste dag. Kommer himmelen til å falle ned i morgen også? Skulle nesten tro det.

Så hvordan ser du for deg utviklingen fremover? Hva er forretningsplanen din? Fint om du kommenterer saklig på punktene til Anszel i stedet for å rope om FUD. Jeg er genuint interessert i å høre motargumenter. Hvordan ser du for deg utviklingen i vanskelighetsgrad og hvordan vil den og EIP-1559 påvirke utbetalingen i ETH? Når ser du for deg merge og overgang til PoS? Hvordan blir mining etter at Ethereum ikke kan mines? Mange ting som kan (bør) diskuteres i stedet for å rope om FUD.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 ETH har steget med ytterlige 1400 kr, så spiller det noen rolle?

Quote

1 Ether equals 20,321.73 Norwegian Krone

Ikke noe varer, men med tankegangen til enkelte kan man si at siden et menneskeliv kun er 70-80 år kan man like gjerne sette seg ned og se på Netflix først som sist.  Man vil vel ha med seg så mye av moroa som mulig enten det varer 6, 9, 12, 18 eller 24 måneder. i verste fall går det litt i pluss mens man har et greit fritidssyssel under pandemien.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (22 timer siden):

Det var det til 68xx ett eller annet jeg prøvde å legge i kurven, er klar over at du kan legge 4 i kurven av det kortet der.

Jeg koste meg hos Elkjøp lenge før det kom varsling her.

 

Men egentlig like greitt, trenger ikke 3060 kort til 7k, holder meg rundt 4-5500,- der jeg.

Hvor finner man 3600 under 5500kr i disse dager?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Fikk mail fra Elkjøp nå om at Rog Strix 3070 kortet var forsinket og ble ikke levert før28.04, dato var endret fra 19.04

Da kan det jo hende jeg får det andre den 19 da kanskje, siden jeg ikke har fått noen mail om det. :rofl:

Fekk beskjed om at 3070 suprim skulle komme frå elkjøp 28.04 også. Får inntrykk av at fleire butikkar også ventar mykje kort i slutten av april, so spørs om det er eit rush av kort rett rundt hjørnet 

Lenke til kommentar
smthellan skrev (Akkurat nå):

Fekk beskjed om at 3070 suprim skulle komme frå elkjøp 28.04 også. Får inntrykk av at fleire butikkar også ventar mykje kort i slutten av april, so spørs om det er eit rush av kort rett rundt hjørnet 

Tvilsomt, butikkene har ventet kort i flere måneder og Nvidia sier jo selv at det kommer til å være mangel resten av året og ikke kun til sommeren som mange optimister trodde.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dragonlove said:

Tvilsomt, butikkene har ventet kort i flere måneder og Nvidia sier jo selv at det kommer til å være mangel resten av året og ikke kun til sommeren som mange optimister trodde.

Joda, tenkte ikkje at det kom til å kome nok kort til å dekke mangelen, men berre at det kjem litt meir for salg ein liten periode. Er jo lov å håpe

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Dragonlove said:

Tvilsomt, butikkene har ventet kort i flere måneder og Nvidia sier jo selv at det kommer til å være mangel resten av året og ikke kun til sommeren som mange optimister trodde.

Det er tusenvis av kjøpere for hvert kort som legges ut for salg. De kortene som er på markedet nå vil fases ut før etterspørselen er dekket. Så må de som ikke har fått tak i kort konkurrere med de som hadde kort i å få tak i neste generasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...