Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er litt irritert nå. Power kansellerte meg og min bror sin ordre også. Jeg hadde reservert beløp og ventet lenge. fikk også bekreftet at at de ville få en levering fra produsent denne uken. Idag har de økt prisen, min bror som har forhåndsbetalt har også fått kansellert ordren sin. er dette lov? "Det viser seg slik at vi dessverre ikke får denne typen grafikkort inn på lager og har av den grunn blitt nødt til å kansellere din ordre." Da jeg påpekte infoen om at en fra kundeservice sa noe annet og jeg ville beholde min plass i køen sa han det ikke går. Da sa jeg han kunne tilby en tilsvarende/foreslå et annet grafikkort de faktisk vil få inn. Da fikk de plutselig ikke inn grafikkort i det hele tatt. Men oppdatert priser på alle kortene fra den produsenten, og lagt inn nye fra andre produsenter, ja det var nødvendig når de ikke får inn kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei de har ikke låv til å kanselere. Du kan kreve at de leverer. Eller så må de betale deg ekstra kostnadene hvis du må bestile et annet sted

 

Kjøpet er en bindende avtale, refferer til forbrukerkjøpsloven

Endret av Ephrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rotenon skrev (1 minutt siden):

Her virker det som at det er grunnlag for å holde øye med Power. Kommer de nå med tilsvarende kort er det vel grunnlag for å holde de ansvarlig for tidligere avtaler med tilsvarende ytelse?

Hva jeg betalte er rimeligere enn innkjøpsprisen, så sier seg selv at det er ugunstig for de og er dermed enklere å sende ut kanselleringer. har heldigvis tatt vare på alt fra Chat hvor det står at jeg er informert om ukjent leveringstid. Jeg skal hvertfall ha en tilsvarende vare. han sa de kan gi meg et gavekort. Jeg takket pent nei og sa jeg venter jeg og beholder min plass i køen og vi har en bindende avtale. De tilbydde dermed et gavekort på hva jeg har gebyr på fra mastercardet og la på chatten mens jeg skrev. 

Lenke til kommentar
dan992 skrev (28 minutter siden):

er litt irritert nå. Power kansellerte meg og min bror sin ordre også. Jeg hadde reservert beløp og ventet lenge. fikk også bekreftet at at de ville få en levering fra produsent denne uken. Idag har de økt prisen, min bror som har forhåndsbetalt har også fått kansellert ordren sin. er dette lov? "Det viser seg slik at vi dessverre ikke får denne typen grafikkort inn på lager og har av den grunn blitt nødt til å kansellere din ordre." Da jeg påpekte infoen om at en fra kundeservice sa noe annet og jeg ville beholde min plass i køen sa han det ikke går. Da sa jeg han kunne tilby en tilsvarende/foreslå et annet grafikkort de faktisk vil få inn. Da fikk de plutselig ikke inn grafikkort i det hele tatt. Men oppdatert priser på alle kortene fra den produsenten, og lagt inn nye fra andre produsenter, ja det var nødvendig når de ikke får inn kort. 

 

Det eneste man har å henvise til her er tidligere saker hvor man gjerne har fått tilbake summen tilsvarende hva man måtte betalt for å kjøpe samme varen et annet sted. I og med at varen ikke kan bestilles hos noen andre, er det lite sannsynlig at det er noe å tjene på å følge dette opp.

Du må sannsynligvis til FTU og bruke mye tid og energi skal du komme noe sted. Du burde også vært innforstått med at det er svært sannsynlig at varen du bestilte ikke vil bli levert i lys av den nåværende situasjonen. Det eneste du da kan potensielt tjene er å stå i kø noen måneder.

Jeg anbefaler å gi opp. Det er mange som ikke får kortene sine, og du får nok heller ikke ditt selv om du kjemper videre.

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (6 timer siden):

Snodig de fortsatt har det i sortimentet med ny pris da 😛

 

 

Kortet "mitt" (6800xt) lå i dag tidlig som forventet levert 08.04 på min ordre. Nå ligger kortet som "ikke på lager" til 1200 kroner høyere pris, enn den prisen jeg betalte. Ser ut som de har fått en aha opplevelse og vil tjene mer pr kort enn tidligere pris. Derfor ble nok min bestilling borte i tåka...

Jeg har ikke fått mail eller sms om kanselleringa heller

Endret av lucky666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (29 minutter siden):

Power har nok solgt altfor mange skjermkort til gammel pris uten å bestille på forhånd de går nok på milliontap. Lettere å kansellere alle ordre de fleste vil ikke klage. 

LOL. de sendte meg et gavekort nå pr epost. 

Endret av dan992
Lenke til kommentar
19 minutes ago, QUiPS said:

Jeg har fått tilsendt 3stk 3070 tuf oc siste uken fra Power (bestilt 01.02.21), så sannsynligvis kansellerer Power alle ordre de ikke klar å fylle med varene de til nå har fått inn.

Problemet i mitt tilfelle er at jeg hadde 3090 kort i bestilling i en annen butikk og kansellerte denne når det virket som jeg skulle få et 3090 kort fra power... status stod jo  'klargjøres for sending til butikk"

Lenke til kommentar
45 minutes ago, idleman_2 said:

Problemet i mitt tilfelle er at jeg hadde 3090 kort i bestilling i en annen butikk og kansellerte denne når det virket som jeg skulle få et 3090 kort fra power... status stod jo  'klargjøres for sending til butikk"

Power er ikke å stole på før du har fått sporingsnummer på pakken, 'klargjøres for sending til butikk" er ikke nødvendigs en garanti for at pakken kommer.

Lenke til kommentar
Just now, muuha said:

jeg er ennå ikke overbevist om at jeg faktisk noen gang kommer til å motta 3080 TUF ordren jeg la inn 17.09 hos komplett

Tenker det samme om mitt 3080 strix 
fikk bestilt det fra NoN forrige uke, til 4,500kr mer enn hva jeg betalte for hos komplett 😕 
bitter sweet følelse 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...