Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bmwm skrev (2 timer siden):

Jeg avbestilte noen kort som jeg innså dustin aldri kom til å levere. At de trekker penger fremfor å reservere skylder de på klarna. 100% klarna sin feil, 0% dustin. Jeg ba om erstatning i form av forsinkelsesrenter, men de mener jeg må bevise at jeg har betalt renter for at jeg skal ha rett på forsinkelsesrenter. Hvilken lovparagraf er det jeg bruker her?

Tror det er slik at man kan kreve forsinkelsesrenter fra kjøpsdato dersom selger krever "nyttefradrag" (eller hva det heter, redusert tilbakebetaling til forbruker grunnet at sistnevnte har hatt en nytte av gjenstanden), og det er ikke aktuelt i denne saken. Tror også du kan kreve forsinkelsesrenter fra reklamasjonsdato, men det blir jo ikke rart om du kansellerer ordrene og får pengene tilbake relativt kjapt.

 

Noen som vet hvordan Dustin opererer? Er de en liten sjappe a la Multicom eller er de en større aktør med eget lager og såpass store at de kanskje får inn en del kort om tilgjengeligheten bedrer seg ørlite? Har ikke fått et eneste skjermkort fra de selv om flere hadde (og har fortsatt) forventet dato i januar.

 

Jeg har også fått epost fra Power om kansellering av 2 stk Asus 3060 TUF OC. Har svart de med at jeg ikke godtar kansellering og krever at de leverer i henhold til avtale, alternativt 1) at de leverer tilsvarende eller bedre produkt (nevnte 3060 Ti TUF OC og 3070 TUF OC, men tipper de ikke godtar det) eller 2) jeg foretar dekningskjøp hos annen butikk og Power refunderer merkostnaden.

 

dan992 skrev (11 timer siden):

LOL. de sendte meg et gavekort nå pr epost. 

Fikk du gavekort tilsvarende det du har bestilt skjermkort for eller på en mindre sum som plaster på såret?

Lenke til kommentar
1 minute ago, KjellV said:

Noen som vet hvordan Dustin opererer? Er de en liten sjappe a la Multicom eller er de en større aktør med eget lager og såpass store at de kanskje får inn en del kort om tilgjengeligheten bedrer seg ørlite? Har ikke fått et eneste skjermkort fra de selv om flere hadde (og har fortsatt) forventet dato i januar.

Dustin er ganske store, spesielt mot bedrift og spesielt i sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KjellV skrev (5 minutter siden):

Jeg har også fått epost fra Power om kansellering av 2 stk Asus 3060 TUF OC. Har svart de med at jeg ikke godtar kansellering og krever at de leverer i henhold til avtale, alternativt 1) at de leverer tilsvarende eller bedre produkt (nevnte 3060 Ti TUF OC og 3070 TUF OC, men tipper de ikke godtar det) eller 2) jeg foretar dekningskjøp hos annen butikk og Power refunderer merkostnaden.

Fikk samme mail av power i går og svarte de i en liknende ordlyd som din, men har ikke fått noe svar tilbake enda. 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Dustin er ganske store, spesielt mot bedrift og spesielt i sverige.

Da satser jeg på det dukker opp etter hvert selv om det begynner å bli sent mhp mining. Billige kort iallfall! Ser at Proshop har bestillinger fra 02.12. og 21.12. for henholdsvis Asus 3060 Ti Dual OC og MSI 3060 Ti VENTUS 2X OCV1 de ikke har levert og Komplett har ikke levert MSI 3060 Ti Gaming X Trio bestilt 04.01. så kan ikke klage altfor mye på at Dustin ikke har levert bestillinger fra januar. Med unntak av MSI 3080 Suprim X, der har Proshop levert bestillinger fra midten av februar og har flere skjermkort på vei inn.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (7 minutter siden):

Dustin leverte EVGA XC3 3060 Ti til meg i mars, bestilt i januar. Venter fortsatt på Suprim 3080 og 3060 Ti Asus begge betalt.

Jeg bestilte tydeligvis feil modell, gikk for 3060 Ti FTW3 Ultra da den var billigst hos de like før skjermkortprisene gikk i været.

 

MathHouse skrev (3 minutter siden):

Fikk samme mail av power i går og svarte de i en liknende ordlyd som din, men har ikke fått noe svar tilbake enda. 

Lim inn svaret ditt i tråden når det kommer :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...