Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

idleman_2 skrev (1 minutt siden):

Hadde eta 19 feb... så endra status til klargjøres for transport til butikk  og etter denne dato fikk jeg ingen oppdateringer

+1

Fikk også kansellering i dag...

Morsomste er jo at Power i følge egne systemer har kort på lager...... dog ikke til salg

bilde.thumb.png.1bf2b8d8b62ac054f2988d124309769a.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Power forteller meg nå at "grunnen" til at ordren min ble kansellert er på grunn av kredittgodkjenning bortfalt. Morsom nok så var den godkjent i over en uke

Først så sa Power at "bank-id" hadde feilet. 

Etter det, så sa dem at santander hadde kansellert kredittsjekken. 

Ringte santander, dem sa at power hadde kansellert fakturaen idag :)

Endret av Biffmannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Rikardv1 said:

Hvilke paragrafer i forbrukerkjøpsloven kan man henvise til?

 

Igrunn 'alt' -> https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkjøp#KAPITTEL_5

spesielt §21 Rett til oppfyllelse    §24 Erstatning  og § 25   Opplysningsplikt om hindring

Kapittel 11 §52   erstatningens omfang er grei å kunne og -> At en får et økonomisk tap som følge av økte priser på skjermkort under tiden en venter på at selger skal levere varen

 

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (11 minutter siden):

Igrunn 'alt' -> https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkjøp#KAPITTEL_5

spesielt §21 Rett til oppfyllelse    §24 Erstatning  og § 25   Opplysningsplikt om hindring

 

Før klage bør man vel kanskje sjekke om Power har forbehold om at varen er på lager/kommer på lager i det man inngår kontrakt med dem. Kan vel kanskje være greit å avklare om det er en hindring for videre saksgang.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Rotenon said:

Før klage bør man vel kanskje sjekke om Power har forbehold om at varen er på lager/kommer på lager i det man inngår kontrakt med dem. Kan vel kanskje være greit å avklare om det er en hindring for videre saksgang.

Står ingenting på deres kjøpsvilkår. 

Endret av Biffmannen
Lenke til kommentar
Rotenon skrev (12 minutter siden):

Før klage bør man vel kanskje sjekke om Power har forbehold om at varen er på lager/kommer på lager i det man inngår kontrakt med dem. Kan vel kanskje være greit å avklare om det er en hindring for videre saksgang.

Har ingen betydning hva som står i de sine villkår. Har du fåty ordrebrkreftelse så er det binnende avtale

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også har jeg/vi skrevet svar til power om krav til oppfyllelse av avtale med henvisning til forbrukerkjøpslovens paragrafer...

Om det skulle vise seg at de nå legger ut strix 3090OC til salg på sine nettsider i de nærmeste dagene kommer jeg til å kreve erstatning....  kapittel 11 §52  tapt fortjeneste på mining 120MH (i den tiden min stasjonære pc ikke brukes til spilling) + om de ikke skaffer meg kortet selv så må jeg gå til dekningskjøp i annen butikk der de må dekke prisen for kortet - 21.790 kroner  + tapt fortjeneste på mining i ventetiden på å få tak i erstatnings kort

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...