Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

MathHouse skrev (4 minutter siden):

😣 To stykk ASUS TUF GAMING GEFORCE RTX 3060 12 GB OC EDITION bestilt i midten av mars.

Venta virkelig på de kortene, to prosjekter som står brakk nå 😝 

Screenshot_20210330-145005_Outlook.jpg

Det ligger mange 3060 12gb på finn. Du bør relativt lett klare å få kjøpe en til 6000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MathHouse skrev (32 minutter siden):

😣 To stykk ASUS TUF GAMING GEFORCE RTX 3060 12 GB OC EDITION bestilt i midten av mars.

Venta virkelig på de kortene, to prosjekter som står brakk nå 😝 

Screenshot_20210330-145005_Outlook.jpg

Sjekket ordren på et 6800xt jeg "kjøpte" 23 mars nå og nå har hele ordren forsvunnet fra mine bestillinger. Merkelig hele saken, da det en time etter at jeg kjøpte, dukket kortet opp for salg igjen. Så jeg antok at kjøpet var i boks, da de tydeligvis hadde enda fler kort i sikte. Ja ja jeg får fortsette å gnukke på GTX 980 kortet...

Lenke til kommentar
21 minutes ago, The_Viper said:

Fikk faktisk leveringsbekreftelse fra Proshop i dag. 3070 Tuf OC 8390,-.

Trodde ikke jeg skulle få kort før sommeren :D

Bestilt 03/03

Fikk inn en bestilling på Gigabyte RTX 3070  gaming OC i forrige uke til 9,5k. Da burde det være muligheter for at jeg får det etter hvert? Tenker det mitt beste bet etter å ha innsett hvor høyt trykket faktisk er etter å ha fulgt med på denne tråden noen dager. Før det var jeg naiv og uvitende og tenkte varsel e-post var veien å gå. 😋 Nå skal jo skrustikka strammes ytterligere mtp. prising og.

Lenke til kommentar
fjaler skrev (10 minutter siden):

Fikk inn en bestilling på Gigabyte RTX 3070  gaming OC i forrige uke til 9,5k. Da burde det være muligheter for at jeg får det etter hvert? Tenker det mitt beste bet etter å ha innsett hvor høyt trykket faktisk er etter å ha fulgt med på denne tråden noen dager. Før det var jeg naiv og uvitende og tenkte varsel e-post var veien å gå. 😋 Nå skal jo skrustikka strammes ytterligere mtp. prising og.

Det var litt over 200 bestillinger av Gigabyte RTX 3070 Gaming OC hos Proshop i går tidlig, så du må nok smøre deg med tålmodighet. :) Om det var Proshop du bestilte fra, da?

Om du var veldig rask på labben, så kan du jo være tidlig i køen, såklart.


https://www.proshop.no/RTX-30series-overview 

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
1 minute ago, DuffyKey said:

Det var litt over 200 bestillinger av Gigabyte RTX 3070 Gaming OC hos Proshop i går tidlig, så du må nok smøre deg med tålmodighet. :) Om det var Proshop du bestilte fra, da?

https://www.proshop.no/RTX-30series-overview 

Proshop ja. Tenker det vil ta minst en måned, men de sletter vel ikke ordren sånn som enkelte her har opplevd i andre nettbutikker? Noen som har noe inntrykk for hvor ofte de får inn partier fra de forskjellige leverandørene?

Lenke til kommentar

Det er helt tilfeldig, plutselig får de 100 av én type. Så får de 5 eller 10 av noen andre. Men de sletter ikke ordrer, man blir bare satt i kø etter når man bestilte. Men det er jo noen de fortsatt ikke har fått inn siden lansering, så man vet aldri.
Jeg bestilte 6 stk av en type med få bestillinger, men nå har det gått halvannen måned og de har fått inn kun 10 stk i den perioden. Så håper det dukker opp noe etter påske. De har også endret til maks 1 per kunde, men mine to ordre med 3 på hver har ikke blitt kansellert. 👍

Anbefaler å følge med på den linken der, de oppdaterer som regel mandag og fredag morgen, og når det etterhvert dukker opp dato på bestillingen din så har du fått reservert et av de innkommende kortene.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar

Min bestilling på power: Asus strix RTX3090 OC Bestilt Feb 2021

Quote

##- Skriv svaret ditt over denne streken -##

Denne saken har blitt opprettet på dine vegne.

Hei Xxxxxx


Jeg kontakter deg vedrørende ordre xxxxxxxxx


Det viser seg slik at vi dessverre ikke får denne typen grafikkort inn på lager og har av den grunn blitt nødt til å kansellere din ordre.


Ettersom varen ikke er sendt, er beløpet bare reservert, så reservasjonen blir opphevet og beløpet blir ført tilbake til samme konto som ble brukt ved kjøp dersom reservasjonen allerede ikke har bortfalt. Dersom du har benyttet deg av Santander Handlekonto blir beløp selvfølgelig frigjort der.


Beklager det inntrufne.


Ønsker deg uansett en god dag videre og god påske når den tid kommer.

 

Besvar denne mailen for å tilføye ytterligere informasjon til din henvendelse.

_power_no_

 

Kontaktet Advokat:

Quote
MegDet gjelder forbrukerkjøp. Bestilte et skjermkort februar 2021, Asus rog strix rtx3090 OC edition , bestillingspris 21.790 kr hos power.no. De har ikke levert denne vare og ventet fortsatt. I en av de siste dagene har power satt opp prisen til 23.799 kr. Idag fikk jeg mail fra power om at de ikke får tak i dette skjermkortet og bare kansellerte bestillingen uten å ha noen form for dialog med meg først. Vet at forbrukerkjøpsloven er klar på dette punktet at selger ikke kan heve bestilling/kjøp uten samtykke fra kunde/kjøper. Jeg sendte mail tilbake til power at jeg bestrider denne kanselleringen. Lurer vel egentlig om veien videre, da jeg taper penger på dette da jeg kunne ha bestilt skjermkort i en annen butikk. Ikke fått noe svar fra power. (navn)
en time siden
Advokatfirmaet LegalisHei, og takk for din henvendelse. En av våre advokater vil svare deg innen kort tid.
en time siden
Advokatfirmaet LegalisHei, det er riktig at de ikke kan kansellere/heve kjøpet i denne situasjonen. For at man skal kunne heve må det foreligge et kontraktsbrudd/mangel fra den andre parten. I denne situasjonen er det selgeren som står for kontraktsbruddet ved forsinkelsen. Du har da noen alternativer til hva du kan kreve av selgeren. I utgangspunktet kan du kreve at selgeren leverer varen etter avtalen. Det kan hende dette er umulig (eller i alle fall praktisk umulig). Du må i så fall ta til takke med andre beføyelser som prisavslag eller heving. Basert på hva som er mulig reelt sett vil det kanskje være mest nærliggende med heving, men du vil også f eks kunne kreve at de leverer kortet, men gir deg prisavslag pga forsinkelsen. Både prisavslag og heving kan kombineres med et krav om erstatning. Erstatning krever imidlertid at du har lidd et økonomisk tap. Typiske økonomiske tap du kan kreve erstatning for er at du må kjøpe samme eller et tilsvarende kort til en dyrere pris, fordi selgeren ikke har levert som avtalt.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, idleman_2 said:

Jævlig kjipt fordi jeg hadde en bestilling inne på to andre nettbutikker som jeg kanselerte på grunn av bestillingen i power...  vannblokken står jo klar...  Det stod faktisk at de hadde varen på lager (ikke fjernlager)  stod til og med på mypower at varen var på vei til butikk

Var varen påvei til butikken? Du bestilte 3090 sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...