Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, bmwm said:

Har vært en del kort ute de siste dagene. Begynner å tro at tørketiden snart er over

Håper det fører til at prisene stabiliseres eller går litt ned, ellers går det snart mot 3060 Ti for 10k per stykk.

Det er ikke lenge siden folk jublet for billigere kort vs 2080 Ti, men hva sier folk nå?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (5 minutter siden):

Håper det fører til at prisene stabiliseres eller går litt ned, ellers går det snart mot 3060 Ti for 10k per stykk.

Det er ikke lenge siden folk jublet for billigere kort vs 2080 Ti, men hva sier folk nå?

Minere som holder prisen kunstig høy på 3060 Ti. Vurderer å selge min på finn og kjøpe 2x 3060 12gb isteden.

Lenke til kommentar

NoN er jo latterlig de og. Min bestilling som kom fram forrige uke var helt tom under produkten i ordrebekreftelsen  og Levering: Fraktmåte og leveringstid var allt som stod ang leverans.

Var fattig og tok standard gratis frakt i dag. Staar inget under titlarna om forventet. Men det staar:

Levering: Fraktmåte og leveringstid
Din ordre vil bli levert innen 4-6 virkedager, avhengig av fraktvalg etter at vi har mottatt din bestilling. Med unntak av øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta opp til 2 dager ytterligere innen leveransen kommer fram.

 

Supporten sier at det er slut og jeg var for langsam men de kan ikke fortelle meg hvordan jeg tar reda pa samma informasjon. Men ordrerbekreftelsen sier jo 4-6 dager. Suck

 

Lenke til kommentar
rfm skrev (Akkurat nå):

NoN er jo latterlig de og. Min bestilling som kom fram forrige uke var helt tom under produkten i ordrebekreftelsen  og Levering: Fraktmåte og leveringstid var allt som stod ang leverans.

Var fattig og tok standard gratis frakt i dag. Staar inget under titlarna om forventet. Men det staar:

Levering: Fraktmåte og leveringstid
Din ordre vil bli levert innen 4-6 virkedager, avhengig av fraktvalg etter at vi har mottatt din bestilling. Med unntak av øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta opp til 2 dager ytterligere innen leveransen kommer fram.

 

Supporten sier at det er slut og jeg var for langsam men de kan ikke fortelle meg hvordan jeg tar reda pa samma informasjon. Men ordrerbekreftelsen sier jo 4-6 dager. Suck

 

Hvilket kort?

Lenke til kommentar

  

3 minutes ago, bmwm said:

Hvilket kort?

 Geforce RTX 3070 EAGLE OC 8G og  Geforce RTX 3070 VISION OC 8GB
 Forrige uke hvar det Geforce RTX 3060Ti Gaming Pro OC

 

Det er noe sus med prioritert  frakt ass

Endret av rfm
Lenke til kommentar
rfm skrev (5 minutter siden):

Det er noe sus med prioritert  frakt ass

Det med prioritert frakt kan umulig være lov. Betaler jeg kl 16 uten prioritert frakt, da trekker NON penger fra kontoen min, altså skal de ha reservert en vare til meg. Betaler du 19:00 har ikke de lov til å selge den reserverte varen til deg, selv om du betaler for prioritert frakt.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Karduchi said:

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Det må de gjerne gjøre, men loven er klar: Da har du også rett på forsinkelsesrenter på kjøpesummen, regnet fra kjøpsøyeblikket. Disse nuller hverandre vanligvis ut, så ofte ser man i praksis bort fra begge deler.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Karduchi said:

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Veeeel... Det kommer ann på hvem som er kunde :p

Er tingen veldig gammel; Les 4 år og en del mnd'er, så gjør de dette avogtil. Som oftest så kommer hele kjøpssummen tilbake :) 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Karduchi said:

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Vanligvis pleier rentene å bli nullet ut i de rentene du også har krav på. 

Men det at du får produktets nåværende verdi og ikke det du betalte er helt vanlig og i henhold til forbrukerkjøpsloven. Du har rett på en tilsvarende vare eller å få varen reparert. Dersom du ønsker pengene tilbake så er det dagens verdi av varen som gjelder.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Karduchi said:

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Hadde nettopp en 4+ år gammel Corsair 850W PSU med kjøpspris på rundt 1200kr til reklamasjon/garanti, fikk en ny tilsvarende Corsair 850W PSU med nypris i dag på 2000kr. Så her var det kjempegod servicve hos Komplett, men det er mulig at det er Corsair som må dekke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
QUiPS skrev (6 minutter siden):

Hadde nettopp en 4+ år gammel Corsair 850W PSU med kjøpspris på rundt 1200kr til reklamasjon/garanti, fikk en ny tilsvarende Corsair 850W PSU med nypris i dag på 2000kr. Så her var det kjempegod servicve hos Komplett, men det er mulig at det er Corsair som må dekke det.

Corsair har vel kortere garantitid enn reklamasjonstiden norske forhandlere er pålagt, så der tipper jeg Komplett tok støyten. Skulle bare mangle. 

Endret av snp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...