Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrMarbles skrev (20 minutter siden):

På support så sa de at kortet skulle komme på plass den 18. desember. Lørdag 19. desember kl 13:13, så fikk jeg ordrebekreftelse og sporingsnummer. Så mulig vi ikke ser noe før i morgen da.

Mye mulig! Kan ikke forestille meg at du ikke får kort når du ligger én dag bak siste leverte kort.

Har du noen tips til kabler å bruke på GPU’en? Hva kjører du med 3080’en du har nå? 🙂

Endret av dnm93
Lenke til kommentar
dnm93 skrev (46 minutter siden):

Mye mulig! Kan ikke forestille meg at du ikke får kort når du ligger én dag bak siste leverte kort.

Har du noen tips til kabler å bruke på GPU’en? Hva kjører du med 3080’en du har nå? 🙂

Kjører en LG 27GN950-B og bruker en 3 meter DP kabel som er sertifiser for 8K 60Hz fra cable matters(kjøpt fra Amazon). Tror det er andre her som vet av gode kabler som man kan kjøpe her i Norge 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, dnm93 said:

Mye mulig! Kan ikke forestille meg at du ikke får kort når du ligger én dag bak siste leverte kort.

Har du noen tips til kabler å bruke på GPU’en? Hva kjører du med 3080’en du har nå? 🙂

Club3d kablene :) Har både DP og HDMI av dem. 
hdmi: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5318410

DP

https://www.multicom.no/club-3d-displayport-kabel-displayport-hann-til/cat-p/c/p10278443

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Spennende tråd! Venter selv på bestilt RTX 3080 kort, men om det tar dager, uker eller måneder... Hvem vet. 😛 

Ser imidlertid en del kommentarer her om RTX3000-kort brukt i mining-rigger. Fant en interessant artikkel fra Tom's Hardware, hvor det påpekes at under mining så blir VRAM-en veldig varm, helt opptil 110C. Anbefaler ikke folk å kjøpe RTX3000-kort brukt til mining, når endelig valutaen synker og folk legger ut kortene sine til salg. Kall det gjerne "poetisk rettferdighet"...

https://www.tomshardware.com/news/hwinfo64-adds-gddr6x-temp-monitoring-rtx30series

Lenke til kommentar
Geir T skrev (3 minutter siden):

Spennende tråd! Venter selv på bestilt RTX 3080 kort, men om det tar dager, uker eller måneder... Hvem vet. 😛 

Ser imidlertid en del kommentarer her om RTX3000-kort brukt i mining-rigger. Fant en interessant artikkel fra Tom's Hardware, hvor det påpekes at under mining så blir VRAM-en veldig varm, helt opptil 110C. Anbefaler ikke folk å kjøpe RTX3000-kort brukt til mining, når endelig valutaen synker og folk legger ut kortene sine til salg. Kall det gjerne "poetisk rettferdighet"...

https://www.tomshardware.com/news/hwinfo64-adds-gddr6x-temp-monitoring-rtx30series

Det er det morsomme. Du kan ikke finne ut om kortet har vært brukt til mining eller ikke. Ler hver gang folk på finn skriver ikke brukt til mining eller kjøper ikke kort brukt til mining. 

 

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 time siden):

Kjører en LG 27GN950-B og bruker en 3 meter DP kabel som er sertifiser for 8K 60Hz fra cable matters(kjøpt fra Amazon). Tror det er andre her som vet av gode kabler som man kan kjøpe her i Norge 🙂

 

Nizzen skrev (20 minutter siden):

Jeg ser jo nå at jeg burde spesifisert hva jeg mente: Tenkte på strømkabler fra PSU til GPU. På forrige('80 Phantom GS) kjørte jeg to individuelle kabler med daisy-chain inn i splitter for det tredje kontaktpunktet. Med Strixen er jeg gira på å kjøre tre kabler fra PSU, men er usikker på om det blir cablemod(Som er utsolgt i min serie), eller om det blir extensions(dersom jeg har plass i kabinettet). Noen tanker om det?

 

Utover det setter jeg pris på hjelpen! Hvis jeg går over til 4k vet jeg hvor jeg skal se. 🙂

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Kryptodebunker skrev (32 minutter siden):

Det er det morsomme. Du kan ikke finne ut om kortet har vært brukt til mining eller ikke. Ler hver gang folk på finn skriver ikke brukt til mining eller kjøper ikke kort brukt til mining. 

 

Ergo ikke kjøp brukte kort som legges ut rett etter digital valutta-boom, så sant du ikke får de veldig billig.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Geir T said:

Spennende tråd! Venter selv på bestilt RTX 3080 kort, men om det tar dager, uker eller måneder... Hvem vet. 😛 

Ser imidlertid en del kommentarer her om RTX3000-kort brukt i mining-rigger. Fant en interessant artikkel fra Tom's Hardware, hvor det påpekes at under mining så blir VRAM-en veldig varm, helt opptil 110C. Anbefaler ikke folk å kjøpe RTX3000-kort brukt til mining, når endelig valutaen synker og folk legger ut kortene sine til salg. Kall det gjerne "poetisk rettferdighet"...

https://www.tomshardware.com/news/hwinfo64-adds-gddr6x-temp-monitoring-rtx30series

Det virker som om han som skrev artikkelen har null peiling. Kjørte han kortet på 100% limit for så å kjøre ned power limit langt ned uten å øke hastighet på minnet? Med riktig 3080 kan man mine på 525W hvis man vil det, men man skal da altså ned på 210-230 W hvis man gjør det riktig.

Etter at mining ble så enkelt at man skriver inn brukernavn, passord og trykker start, tror jeg at du skal lete lenge etter å finne brukte kort som ikke er minet på, om så bare om nettene.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Geir T said:

Ergo ikke kjøp brukte kort som legges ut rett etter digital valutta-boom, så sant du ikke får de veldig billig.

Det er 5 år reklamasjon i Norge, bare sørg for å få med original faktura på pdf. Det bør du ha med uansett slik at du vet at du ikke driver med heleri. Skulle det vise seg at du kjøper et kort fra en fyr som har ervervet det seg på uærlig vis, er det game over.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...