Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

dnm93 skrev (1 time siden):

Si ifra om du hører noe nytt i løpet av dagen da, så skal jeg gjøre det samme! 🙂

Will do. Er ingen endring så langt i alle fall :)  Men husker det var sånn med MSI Gaming X Trio også. Var bekreftet at det skulle sendes ut 18. desember, men fikk ikke sporing før langt utpå dagen den 19.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrMarbles skrev (1 minutt siden):

Will do. Er ingen endring så langt i alle fall :)  Men husker det var sånn med MSI Gaming X Trio også. Var bekreftet at det skulle sendes ut 18. desember, men fikk ikke sporing før langt utpå dagen den 19.

Godt å høre, og tusen takk! 🙂 Får prøve å fylle hodet med andre ting i mellomtiden, men fy søren så digg det skal bli å få kortet i hus!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vo0do0 skrev (Akkurat nå):

Hvilket bør man gå for; 3080 Aorus Master Rev2 eller Suprim X? 

Har Gigabyte HK så jeg antar RGBen spiller bedre på lag(?) med Aorusen. Men jeg må si MSI-kortet ser ut som det har en bedre kjøler, og jeg har kun positive erfaringer med kort fra MSI.

 

Suprim er mye bedre. Har hatt begge to. Bare pass på at du har plass i lengderetningen i kabinettet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Suprim er mye bedre. Har hatt begge to. Bare pass på at du har plass i lengderetningen i kabinettet.

Takk. Tenker du på kjøleren da, eller hvor langt kortet klarer å booste?

Det vil vel kanskje være en liten forksjell på Rev 1 og 2 på gigabyte-kortet, da rev 2 får en ekstra 8pins tilkobling.

Men jeg heller sterkt mot MSI-kortet.

Lenke til kommentar
Vo0do0 skrev (Akkurat nå):

Takk. Tenker du på kjøleren da, eller hvor langt kortet klarer å booste?

Det vil vel kanskje være en liten forksjell på Rev 1 og 2 på gigabyte-kortet, da rev 2 får en ekstra 8pins tilkobling.

Men jeg heller sterkt mot MSI-kortet.

Jeg driver ikke med overklokking, men kjøleren på Suprim er helt overlegen den på Aorus. Suprim X har også høyeste boost frekvens 1905 MHZ:

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3080-suprim-x/39.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe nytt fra Elkjøp når det gjelder Asus 3080 TUF (non oc)?

Tålmodigheten begynner å gå over, ventet på å få oppgradert min GTX 780 ROG Poseidon siden 26 oktober nå 😂😭😂🤯

Husker de hadde "100+ på lager" når jeg bestilte, med bannere som sa "Leveres i starten av Januar", men Februar nærmer seg veldig nå  🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Just now, Kjegla said:

Noen som har hørt noe nytt fra Elkjøp når det gjelder Asus 3080 TUF (non oc)?

Tålmodigheten begynner å gå over, ventet på å få oppgradert min GTX 780 ROG Poseidon siden 26 oktober nå 😂😭😂🤯

Husker de hadde "100+ på lager" når jeg bestilte, med bannere som sa "Leveres i starten av Januar", men Februar nærmer seg veldig nå  🤷‍♂️

3080 Tuf non OC er det stor mangel på generelt, er levert mange ganger så mange OC kort som non OC

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjegla skrev (16 minutter siden):

Noen som har hørt noe nytt fra Elkjøp når det gjelder Asus 3080 TUF (non oc)?

Tålmodigheten begynner å gå over, ventet på å få oppgradert min GTX 780 ROG Poseidon siden 26 oktober nå 😂😭😂🤯

Husker de hadde "100+ på lager" når jeg bestilte, med bannere som sa "Leveres i starten av Januar", men Februar nærmer seg veldig nå  🤷‍♂️

dersom elkjøp har like mye kø som komplett, så er det nok mange forran deg i køen.

jeg bestilte 17/09/2020 15:33 og har 3.mars som placeholder dato for levering. Kommer vel kanskje til sommeren tenker jeg

Lenke til kommentar
Kjegla skrev (20 minutter siden):

Noen som har hørt noe nytt fra Elkjøp når det gjelder Asus 3080 TUF (non oc)?

Tålmodigheten begynner å gå over, ventet på å få oppgradert min GTX 780 ROG Poseidon siden 26 oktober nå 😂😭😂🤯

Husker de hadde "100+ på lager" når jeg bestilte, med bannere som sa "Leveres i starten av Januar", men Februar nærmer seg veldig nå  🤷‍♂️

Det "100 + på nettlager" stemte aldri. En i familien jobber ganske høyt oppe i systemet hos Elkjøp, så han har fått høre både det ene og andre fra meg ang. dette.

Du bestilte kortet 26. oktober? Jeg kan høre med han hvor mange ordre som ligger på '80 TUF (non oc). 🙂

Lenke til kommentar
3 minutes ago, muuha said:

dersom elkjøp har like mye kø som komplett, så er det nok mange forran deg i køen.

jeg bestilte 17/09/2020 15:33 og har 3.mars som placeholder dato for levering. Kommer vel kanskje til sommeren tenker jeg

Ja det var det da.. Det virker som de har null oversikt over den køen, så man sitter bare i en limbo å venter.. 

 

Men godt å kunne få noen referanser sender på hvor lenge andre har ventet på dette kortet i det minste 😁🙏

Lenke til kommentar
dnm93 skrev (2 minutter siden):

Det "100 + på nettlager" stemte aldri. En i familien jobber ganske høyt oppe i systemet hos Elkjøp, så han har fått høre både det ene og andre fra meg ang. dette.

Noen som har nevnt at Elkjøp Norge deler lager med Sverige og kanskje Danmark, så det kan godt hende at de hadde 100+ på lager

Lenke til kommentar
3 minutes ago, dnm93 said:

Det "100 + på nettlager" stemte aldri. En i familien jobber ganske høyt oppe i systemet hos Elkjøp, så han har fått høre både det ene og andre fra meg ang. dette.

Du bestilte kortet 26. oktober? Jeg kan høre med han hvor mange ordre som ligger på '80 TUF (non oc). 🙂

Ja det var litt guffent av dem å bruke den "på lager" baiten 😂

Det hadde vært supert om mulig, da ville jeg hvertfall fått roen slik at jeg slipper refresher Elkjøp og mail ett par ganger om dagen 🙏

Lenke til kommentar

hahaha... Bestilt, forventet inn på lager 3 april 2021... fikk svar fra kundeservice at dette er datoer som de får fra Asus.. hahaha..... selger nok dette skjermkortet med engang jeg får det. når man venter 7 måneder på et skjermkort dreper det hele hypen.

Endret av MikeDaUnicorn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...