Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Tidligere i tråden ble det spekulert i hvorvidt det var tidspunkt for banktrekk som avgjorde plass i køen, og ikke bestillingstidspunktet. Noe slags system må det jo være, tviler på at de har en sånn bingotrommel på lageret som de fisker order ut av?

Endret av wd40glid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thor. skrev (5 minutter siden):

Dette var noe som ble sagt på Komplett sin stream 17. september.

Hva som ble sagt? Registert bestillingstidspunkt eller ordrenr? Veldig mange som bestilte før klokken 15, men fikk bestillingstidspunkt helt opp til 50 minutter etter.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, wd40glid said:

Tidligere i tråden ble det spekulert i hvorvidt det var tidspunkt for banktrekk som avgjorde plass i køen, og ikke bestillingstidspunktet. Noe slags system må det jo være, tviler på at de har en sånn bingotrommel på lageret som de fisker order ut av?

Ordrenummer blir jo tildelt når betaling gjennomføres, så da burde det indikere rekkefølgen.

Tipper det er en tredje skjult verdi som dikterer rekkefølgen.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Idrin said:

Hva som ble sagt? Registert bestillingstidspunkt eller ordrenr? Veldig mange som bestilte før klokken 15, men fikk bestillingstidspunkt helt opp til 50 minutter etter.

Hvis jeg ikke tar helt feil er det tidspunktet betalingen ble gjennomført. Slik at de som prøvde å betale med Vipps, når det systemet ble tregt, havnet langt bak i køen fordi selve betalingen tok tid.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (18 timer siden):

Kun Aorus 3080 Master som er bekreftet. 3080 Xtreme er kun forventet 5.-9. Oktober.

Så bare en liten uke til vi (kanskje) hører noe om go'kortet. ❤️

 

Har ennå ikke hørt noe fra Komplett om kanselleringen av 3080 Eagle bestillingen. Kansellerte manuelt den 24. kl. 15:03, mens de hadde 3090 på lager, men ordren der står fortsatt å bokstavelig talt "oppdateres" (seriøst, akkurat den ordresiden står å auto-refresher i nettleseren når jeg er inne på den).

Har nå bedt dem slette ordren en gang for alle, og at Kompletts systemer kostet meg et 3090. :wallbash:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Joakim Korsnes skrev (18 minutter siden):

Hva tenker folk om 3070 releasen? Regner vi med like kaos som 3080/3090?

Jensen sa jo at kortet skulle være like bra som 2080 Ti, så jeg tipper det blir ganske vanskelig å få tak i.

Jeg tror kort vil slite med å ta 2080 Ti i alle spill, men jeg tviler ikke på at det vil være raskere enn 2080 SUPER.

Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly skrev (20 minutter siden):

Ordrenummer blir jo tildelt når betaling gjennomføres, så da burde det indikere rekkefølgen.

Tipper det er en tredje skjult verdi som dikterer rekkefølgen.

Jeg og en kollega bestilt samme kort til samme tid. Jeg fikk registrert bestillingen 15:03 og han 15:04 og tillegg har jeg 41 ordrenumre lavere på mitt bestillingsnummer. Han fikk kortet levert i dag og jeg har fortsatt levering 12. Oktober. Komplett sitt system makes no sense. Vi har samme kort, samme type levering og samme betaling (faktura)

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg tror vi kan konkludere med at Komplett ikke har kontroll på kø systemet i det hele tatt. 
Har fått bekreftet av kundeservice at de følger bestillings tidspunkt, mens andre sier bekreftelses tidspunkt, så tror ikke de selv vet hva slags system som blir brukt.

Ser også at det er flere som har bestilt mye senere enn mange andre her, som nå bekrefter sending, så det virker egentlig bare som hele systemet er basert på tilfeldigheter og flaks.

Jeg la inn min bestilling 14:57, men fikk ikke bekreftelse før 15:22. Mitt ordrenummer er: 378986XX, og jeg har hatt forventet leveringsdato 17. oktober siden 23. september. 

Endret av Finalcell
Skrivefeil
Lenke til kommentar
On 9/30/2020 at 4:40 PM, OddZen said:

Ble oppringt fra Elkjøp ang. utsettelsen av faktura. Han ringte for å høre om jeg fortsatt vil utsette for han hadde ringt til lageret hvor de sa at mitt kort sendes på fredag fra Sverige. Det stod egentlig 6 okt, men det ble sendt nå på fredag. 

Flott hvis det stemmer! Ventus 3X OC.

Hold oss gjerne oppdatert om de faktisk sender idag. 

Lenke til kommentar
Finalcell skrev (16 minutter siden):

Jeg tror vi kan konkludere med at Komplett ikke har kontroll på kø systemet i det hele tatt. 
Har fått bekreftet av kundeservice at de følger bestillings tidspunkt, mens andre sier bekreftelses tidspunkt, så tror ikke de selv vet hva slags system som blir brukt.

Ser også at det er flere som har bestilt mye senere enn mange andre her, som nå bekrefter sending, så det virker egentlig bare som hele systemet er basert på tilfeldigheter og flaks.

Jeg la inn min bestilling 14:57, men fikk ikke bekreftelse før 15:22. Mitt ordrenummer er: 378986XX, og jeg har hatt forventet leveringsdato 17. oktober siden 23. september. 

Det kan jo også ha noe å gjøre med hvilket kort du bestilte. Jeg har ordrenr.: 378987XX på et Palit 3080 OC, og fikk sendingsbekreftelse i går.

Lenke til kommentar
sigzter skrev (7 minutter siden):

Noen som har blitt tilsendt 3080 TUF (ikke OC) fra Proshop? Ordrenummer?

Fikk dessverre ikke bestilt før senere på dagen, så ikke overrasket om jeg må vente til 2021... 😓

Bestillingsnummer 471128xx. Bestilte 3080 TUF.  Fikk først bekreftet på mail levering 30/9, så en mail med datoen endret til 2/10 og til slutt en mail hvor de skrev:

image.png.837ba5b30faa792b835084948aeca7bd.png

Hele veien har det stått at det er på lager i bestillingen, men sjekket nå og det er endret

image.png.cc238940b16e90a61fcdd8cc95a98a1e.png

Endret av Mr. Spaceworld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (5 minutter siden):

Det kan jo også ha noe å gjøre med hvilket kort du bestilte. Jeg har ordrenr.: 378987XX på et Palit 3080 OC, og fikk sendingsbekreftelse i går.

Det burde jeg selvfølgelig spesifisert i forrige post, det tar jeg på min kappe. 

Jeg har bestilt ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING, men samme poeng fra tidligere post gjelder fortsatt. 
Har sett flere som har bestilt samme kort laste opp bekreftelse i går med både senere bestilling og høyere ordrenummer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt

Finalcell skrev (3 minutter siden):

Det burde jeg selvfølgelig spesifisert i forrige post, det tar jeg på min kappe. 

Jeg har bestilt ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING, men samme poeng fra tidligere post gjelder fortsatt. 
Har sett flere som har bestilt samme kort laste opp bekreftelse i går med både senere bestilling og høyere ordrenummer. 

Ordrenummer 378975xx, TUF kort og står levering 12/10. Kollega bestilte samme med Ordrenummer 378976xx (jeg har 41 numre lavere) og han fikk sitt TUF kort sendt i går og kan hentes i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...