Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leifeinar skrev (4 minutter siden):

Kan det stemme at Komplett har neste 200stk 3060ti på lager 3 timer etter det kom i salg??  Var da voldsomt til pris, 7090,- for asus strix, er det eple logo på det??

Asus sin kjøler er helt himmelsk. Den betaler du godt for. Rog Strix gebyret er vel uansett viden kjent :p

Men hadde Strix 3070 noen uker i maskina..og hatten av for det kortet! Ytelse og støy var bare amazing!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg hadde bestilt ett, betaling osv gjennomført.. fikk kalde føtter da jeg følte jeg ikke har penger å svi av akkurat nå (har igrunn det, da det kommer bra extra på desember lønn).. og tenkte at for meg som en casual gamer på 40+, så duger fortsatt mitt 1070ti til prisene roer seg ned. Ikke i tankene å scalpe, syns det er en styggedom hele opplegget...

Screenshot_20201202-175411.jpg

Lenke til kommentar
Xiancorp skrev (18 minutter siden):

Da ble mitt 3080 Tuf OC endret fra «forventet på lager 12.12.» til «forventet på lager 22.11». En ting er sikkert, den forventninga ligger godt bak skjema tidsmessig 😂

 

Skivebom på forhåpningene 😅 Men kanskje det tyder på at de får inn noen kort snart? Eller kanskje vedkommende som endret skulle sette det til januar 😂

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Theo343 said:

Omtrent likt oppsett som meg. Fornøyd med 360 push i topp?

Har ikke fått gjort annet enn å installere windows og drivere, men de fire 140 mm viftene er NF-A14 industrialPPC-3000 PWM og når de går på maks rister det i hele huset :D (idler på rundt 3/400 rpm, nesten lydløse)

Kunne kanskje bare droppet vifter på radiatoren, men det hjelper nok litt med å få varmen til å stige dit den skal ut av kassa.

Corsair kabler er altfor stive, vansklige å jobbe med (får vel skaffe noe custom senere)

Kjøleblokka på strix Z490-F Gaming sitter for tett på rammen, så det går ikke å route kabler skikkelig, men så lenge de ikke smelter er det vel greit.

Endret av J!nx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Athos70 said:

FE på 17 tusen er sykt nok for meg. Ikke for å kaste shade på folk som har skaffet seg 3090, men å betale den heftige premiumen for et kort som er bare litt bedre enn 3080 og har ingen features som var tidligere knyttet til Titan kort (ikke engang drivere)... Har jo fint råd til det selv, men det går bare ikke. Føles som om noen prøver å robbe meg! :eek:

Men så var det denne hardware tørken da.

Lenke til kommentar
UNSCCapone skrev (18 minutter siden):

Er ikke bare komplett som har solide priser. Tok en titt på Dustin, de har ingen på lager, men solide priser: https://www.dustinhome.no/group/hardware/pc-komponenter/skjermkort/pci-e-nvidia?graphicsprocessor=geforce rtx 3060 ti

Dyreste koster 10 lapper, og nvidia sitt koster 4700. Da har det passert drøyt for mange tusenlapper siden.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
TemporalFracture skrev (Akkurat nå):

FE på 17 tusen er sykt nok for meg. Ikke for å kaste shade på folk som har skaffet seg 3090, men å betale den heftige premiumen for et kort som er bare litt bedre enn 3080 og har ingen features som var tidligere knyttet til Titan kort (ikke engang drivere)... Har jo fint råd til det selv, men det går bare ikke. Føles som om noen prøver å robbe meg! :eek:

Men så var det denne hardware tørken da.

joda, sitter selv og venter forgjeves på min 3080 bestilling fra september. Men er nå folk på jakt etter kort i alle størrelser, håper et tips her gjør at det havner hos noen trengende før scalpers tar det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TemporalFracture skrev (11 minutter siden):

FE på 17 tusen er sykt nok for meg. Ikke for å kaste shade på folk som har skaffet seg 3090, men å betale den heftige premiumen for et kort som er bare litt bedre enn 3080 og har ingen features som var tidligere knyttet til Titan kort (ikke engang drivere)... Har jo fint råd til det selv, men det går bare ikke. Føles som om noen prøver å robbe meg! :eek:

Men så var det denne hardware tørken da.

Sammenligner man 3090 FE mot de dyrere 3080 kortene så blir gapet litt mindre. 3080 FE og 3090 FE er designmessig like, men kjøleren på 3090 FE er overlegen, og faktisk en av de beste selv blant tredjepartskorta både på støy og temp, mens med 3080 FE er det motsatt. Jeg hører knapt mitt. Ytelsesgapet kunne selfølgelig vært større, men man slipper jo også å bekymre seg for for lite vram på fremtidige spill, og for min del, slippe å tenke på å oppgradere til et evt 3080 Ti. 17 lapper var mye, men jeg angrer ikke et sekund :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...