Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 minutt siden):

Du må bare vente et par uker slik som vi før deg måtte vente et par uker ekstra på 3070.

Er helt uaktuelt å vente. Om man taper alt fra 2-8 ukers miningtid i disse dager, så kan det utgjøre store forskjeller mtp endringene som kommer.

Får vel heve kjøpet og håpe på et gavekort, eller prøve med på dekningskjøp. 

Lenke til kommentar

Glem det. Andre venter over 5 måneder og du greier ikke 2 uker? Lykke til med å få levert et likt kort innen Elkjøp leverer slik at du faktisk kan kreve et dekningskjøp. Forsinkelser er utenfor Elkjøps kontrol og etter 9 måneder med dårlig tilgang på kort må et par uker forsinket levering være innenfor hva som er forventet/normalt.

Du har i det minste fått en dato. Andre venter på kort måned inn og ut med ingen angen melding enn "vi vet ikke noe som helst om levering".

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, ManglerGPU said:

Hvordan får du oppdaterte meldinger av elkjøp?

Quote

Hei
 
Din ordre * er forsinket og kan dessverre ikke leveres til avtalt tid.
 
Din leveringsdato blir derfor endret fra 30.03 til 28. April
 
Vi beklager forsinkelsen!
 
Mvh Elkjøp

 

Lenke til kommentar

Merkelig! Har ikke hørt noe på de bestillingene mine som er forsinket 😮 Venter selv på kort med forventet levering 12/05

Men jeg har funnet ut at det ikke er vits å snakke med butikkene ang. levering osv. Bedre bare å vente eller avbestille...

Endret av ManglerGPU
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Glem det. Andre venter over 5 måneder og du greier ikke 2 uker? Lykke til med å få levert et likt kort innen Elkjøp leverer slik at du faktisk kan kreve et dekningskjøp. Forsinkelser er utenfor Elkjøps kontrol og etter 9 måneder med dårlig tilgang på kort må et par uker forsinket levering være innenfor hva som er forventet/normalt.

Du har i det minste fått en dato. Andre venter på kort måned inn og ut med ingen angen melding enn "vi vet ikke noe som helst om levering".

At andre venter i 5 måneder er vel ikke relevant i det hele tatt.
Dette er et produkt de la ut for salg i starten av mai, med beskjed om leveransedato 6 dager etter bestillingen.

De har vært klar over problemet med leveranse i over 1 år og velger fortsatt å annonsere og slippe de kortene, da er det urimelig at de skal bruke så her lang tid.

Jeg ringte de nå. De sier at produktet ble lagt ut ved en feil på nettsiden og at de ikke klarer å levere. Jeg fikk valget mellom å vente, eller kansellere og så "håpe" på en erstatning.

Har bedt om å få det tilsendt på epost. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Leatherass said:

At andre venter i 5 måneder er vel ikke relevant i det hele tatt.
Dette er et produkt de la ut for salg i starten av mai, med beskjed om leveransedato 6 dager etter bestillingen.

De har vært klar over problemet med leveranse i over 1 år og velger fortsatt å annonsere og slippe de kortene, da er det urimelig at de skal bruke så her lang tid.

Jeg ringte de nå. De sier at produktet ble lagt ut ved en feil på nettsiden og at de ikke klarer å levere. Jeg fikk valget mellom å vente, eller kansellere og så "håpe" på en erstatning.

Har bedt om å få det tilsendt på epost. 

Du skal ta alt kundeservice sier med en stor klype salt. Det er ingen som kan eller vet noen ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (1 minutt siden):

Du skal ta alt kundeservice sier med en stor klype salt. Det er ingen som kan eller vet noen ting.

Hei,

Jeg skjønner jo det. Poenget med å ringe er jo mer å ha en sakshistorikk og vise til.

Hun på KS sa at produktet ikke kommer til å bli levert, for de får ikke tak i det. Det gjør det jo ennå mer spesielt mtp at de sender SMS hver dag om endring av leveringstid. 

Lenke til kommentar

Da er saken enda enklere. Da blir det ikke noe på deg. Vi har en egen tråd om et kort vi ikke får fra Elkjøp. Surt, men slik er det bare og du er ikke alene. Man kan selvsagt bruke mer verdier på å klage og kreve enn det er verdt.

Her har du kan lese 29 sider om et kort jeg og hundrevis av andre ikke får fra Elkjøp. Hvis du blar bakover i tråden vi er i nå kan du også finne flere sider der.

 

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leatherass skrev (2 timer siden):

Hei. Kjøpte 2 stykk 3060 EVGA hos Elkjøp den 06.05.
Bekreftet dato 12.05 stod det da hos de.

Siden har de utsatt hver eneste dag siden 12.05. Siste melding idag tidlig er 30.05

Når har jeg krav på dekningskjøp? 
Må jeg bare gå i dialog med elkjøp og prøve meg frem? 

Har bestilling på samme kort fra 20.4 med bekreftet lagerdato 10.5. 

Elkjøp bare sier at de har kontaktet hovedlager og at jeg skal få beskjed når de vet mer. Og så hører man ikke noe.

Er nå lykkelig eier av et 6700xt fra komplett i stedet.

Bare å gi opp elkjøp på dette tidspunkt hvis du ikke er en av de som blir prioritert fordi du kjøper kort for 100k i kvartalet - de bryr seg ikke om "vanlige" kunder.

Jeg ville bare latt bestillingen ligge i tilfelle man får kjørt gjennom et dekningskjøp ved senere tidspunkt.

Endret av BaltySalls
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Cardinal said:

Ser den står nå som "Varen er utgått"

Regner med å få en mail i løpet av dagen om det hele var en "Elkjøp-feil" og at ordren nå er kansellert.

Denne prisen var nok alt for god til å være sann. I det minste ventet de ikke en hel kveld med å fjerne produktet, i motsetning til elkjøp.

Lenke til kommentar
ManglerGPU skrev (2 timer siden):

Du skal ta alt kundeservice sier med en stor klype salt. Det er ingen som kan eller vet noen ting.

Er ikke de som har informasjon vi kunder etterlyser? Det er de som sitter ved PC og kan sjekke ordre din, eventuell vitkig info om den saken ELLER de vet rett og slett ikke. Hvordan mener du en bør skaffe til seg informasjon annen enn kundeservice ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...