Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

MariusJS skrev (10 minutter siden):

Er ikke som at det blir noen tur til Japan med det første nei 😭

Japan ja, kunne tenkt meg en tur dit, men skulle jeg velge hvor jeg helst ville reist så hadde det vært Nord Korea mens det fortsatt er ett strengt regime, mer spennende å gjøre ting som ikke så mange har gjort før deg 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, idleman_2 said:

Da var mine bestillinger på3060TI hos  proshop kansellert, 1 skjermkort per person fra hele rtx 3xxx serien er urimelig.. hva med de som har bestilt 3060/3060ti/3070  og venter på 3080/3090 ...   høres ut som vi må starte boikott aksjon. Var ikke reglene anderledes den gangen en kunne forhåndsbestille ?

Sitter vel med den følelsen av at proshop pisser på meg som god kunde som har handlet hardware for 100.000 på noen få år...

 

Spørs vel om jeg kommer til å bli like frista til å trykke kjøpeknappen på proshop i fremtiden

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, idleman_2 said:

Sitter vel med den følelsen av at proshop pisser på meg som god kunde som har handlet hardware for 100.000 på noen få år...

 

Spørs vel om jeg kommer til å bli like frista til å trykke kjøpeknappen på proshop i fremtiden

Oljebarna har det tøft skjønner jeg :D

Lenke til kommentar
7 minutes ago, idleman_2 said:

Proshop sørger for at bare de med scripts/programmer kan vinne selget av de få kortene som legges ut

Hvordan da?

Proshop sjekker alle ordrer manuellt, det er kun 1 order av skjermkort per person fram tills situasjonen blir bedre (1 skjermkort totalt, uansett type). Du kan ikke skrive in fejk info da PostNord/Posten vil ha din legitimasjon.

Om noe hjelper proshop fler folk at fa skjermkort. Men ja, de burde informert om det pa en bedre maate en kun sende epost "Ring oss" i onsdags.

 

Edit: Proshop har ikke hatt en ny batch av 3070 siden i onsdags, det som har solgts er ting som blitt kansellert pga nye regler og mer kontroller - Sa fler folk skal kunne kjoepe.

Endret av rfm
Lenke til kommentar
rfm skrev (3 timer siden):

Proshop sjekker alle ordrer manuellt

Kanskje det forklarer at jeg først hadde forventet leveringsdato på 3080 Strix før det plutselig stod som restbestilt. Ganske irriterende hvis de gitt noen andre det kortet. Det som er rart er at jeg etter denne bestillingen fikk kjøpt to 3080 Suprim, egentlig litt ved en feil, og begge ble sendt samtidig. Solgte begge videre for 12k så den feilen kom andre til gode også.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, idleman_2 said:

På proshop har jeg handla 2 stk 3060 ti og 2 stk 3070

Så da er det ikkje synn på deg altså :) 

Mener du at det er dårlig gjort av proshop å ikke selge deg flere skjermkort, slik at andre skal få sjansen til å kjøpe skjermkort? 😆

 

 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nizzen said:

Så da er det ikkje synn på deg altså :) 

Mener du at det er dårlig gjort av proshop å ikke selge deg flere skjermkort, slik at andre skal få sjansen til å kjøpe skjermkort? 😆

 

 

Nåja...   proshop har gjort det enklere for scalpere å få tak i skjermkort med dagens løsning med slipp av kort på fast tidspunkt 1 gang om dagen...  skjønner ikke helt logikken da

 

Lenke til kommentar

Kommer til å kansellere 3060 ti ordren min på mandag, vil ha tilbake pengene Multicom har sittet på i snart et halvt år.

Ser på Proshop 3060 ti er eneste serien hvor det er ingen innkommende kort. På Steam hardware survey er veksten omtrent null siste 2 måneder. Optimisten i meg er nakkeskutt.

Har fortsatt en bestilling hos Komplett som jeg lar stå da de ikke tar pengene på forhånd.

Lenke til kommentar

Så det er ok at Proshop kansellerer ett 3070/3080 kjøp fordi han som kjøpte ett 3060 som ventekort, ikke "trenger" det.

Eller han som har ett 3070 og ønsker å oppgradere til 3080/3090 (eller fra 3080 til 3090) grunnet feks kjøp av Ultra Wide eller 4K skjerm, så skal Proshop si: "sorry du har allerede fått kjøpt kort.... du får heller ta en kikk på Finn...."

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...