Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garvis skrev (17 minutter siden):

Ouch, jeg forsøkte meg også den 09.03, men kansellerte den for en liten stund tilbake 😅

Ja det kan jeg godt skjønne, bare på de 2 Evga kortene jeg har hatt i bestilling hos Elkjøp har de lånt over 30k fra Kredittkortet mitt siden 25.02 og 09.03, nå har jo jeg hatt positiv saldo hele tiden siden jeg betaler inn på kortene, men det er nok ikke alle som har det slik.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
1 hour ago, Handlepose said:

kan være lurt å sjekke her: https://www.toll.no/no/netthandel/

Det er overraskende få ting som har tollavgift; forenklet er det i all hovedsak bare klær og matvarer. Det er litt forvirrende terminologier, siden en pakke må «fortolles» selv om den bare skal betales moms på (den er altså tollfri, men ikke avgiftsfri).

Endret av jocke
Lenke til kommentar
31 minutes ago, jocke said:

Det er overraskende få ting som har tollavgift; forenklet er det i all hovedsak bare klær og matvarer. Det er litt forvirrende terminologier, siden en pakke må «fortolles» selv om den bare skal betales moms på (den er altså tollfri, men ikke avgiftsfri).

Også skal pakken "gjennom tollen" siden det også er deres ansvar å stoppe ulovlige stoffer osv fra å komme inn i landet.

Lenke til kommentar
jocke skrev (9 timer siden):

Det er overraskende få ting som har tollavgift; forenklet er det i all hovedsak bare klær og matvarer. Det er litt forvirrende terminologier, siden en pakke må «fortolles» selv om den bare skal betales moms på (den er altså tollfri, men ikke avgiftsfri).

Jepp. Og forvirringen blir ikke mindre av at fortollingsavgiften på tollfrie varer skal betales til firmaet som fortoller varen, selv om tollavgiften er 0%. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, jocke said:

Noen som har opplevd at NoN-varsling fungerer dårlig? Det 3060-kortet som ble lagt ut på varslingstråden hadde jeg varsel på, men har ikke fått noe e-post...

Jeg har varsel på alt. Det eneste som noen gang har blitt varslet er 1660 XX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...