Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Midjemål som ikke minker til tross for vekttap.


jae-ols

Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (33 minutter siden):

Forøvrig er ikke potetgull, kaker og is så fryktelig fettete. Potetgull er vel den med mest av de på kanskje rundt 30% på grunn av kokeoljen, men de har alle desidert mest av karbohydrater. Kaker er jo tross alt i all hovedsak hvete og is er nesten like mye sukker som melk og potetgull er laget av poteter som er nær på kun stivelse (karbohydrat).

Det er også sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (26 minutter siden):

Jeg syntes det er bekymringsfullt å lese om denne Herbalife dietten i denne tråden. Da mest fordi det som har blitt skrevet om hva man skal spise sammen med Herbalife er ting man ville lagt på seg av om man ikke etterfylte med pulver. Det betyr at når man avslutter dietten og går over på "Herbalife støttematen" (i mangel av et bedre ord) for fullt vil man legge på seg igjen. Selvfølgelig sikkert lukrativt for Herbalife, men ikke spesielt trivelig for de det gjelder.

Lite proteiner, lite fett og "mye" karbohydrater er selve oppskriften på å legge på seg.

100% enig! Jeg syns også det er synd at fett er så uglesett som det er. Jeg kutter heller karbohydrater enn fett

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har gått ned åtte kilo med dette på kort tid. Ja så det fungerer, legger ikke på meg. Hvis du hadde lest tråden så hadde du fått med deg at jeg ligger på 1300 kcal om dag. Det er langt unna det jeg har fått tildelt. Å nei jeg skal ikke slutte med kuren. Så dette vil gå veldig bra. Lite fett og karbo og mye protein. Jeg spiser ikke potetgull, det er det verste du kan ha i deg. 300 kcal i ei håne med potetgull. Det blir frukt og grønnsaker. 

Lenke til kommentar

Det er jo det faktumet at du får i deg 1300kcal per dag som gjør at du går ned i vekt, ikke Herbalife. Den shaken er verdiløs, du kunne like gjerne skippet den og spart pengene. Jeg syns det er litt trist å lese at du er så nære svaret, men du simpelthen nekter å ta det innover deg faktumet som vi prøver å fortelle deg her

  • Liker 6
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Det er jo det faktumet at du får i deg 1300kcal per dag som gjør at du går ned i vekt, ikke Herbalife. Den shaken er verdiløs, du kunne like gjerne skippet den og spart pengene. Jeg syns det er litt trist å lese at du er så nære svaret, men du simpelthen nekter å ta det innover deg faktumet som vi prøver å fortelle deg her

Jeg har ligget på 1300 kcal lenge , men det var da jeg begynte med Herbalife at kiloene raste av. Så den kuren har gjort underverker, ingen tvil om det. Det er rådyrt, men det er verd det med tanke på¨at helsa har blitt mye bedre. 

Lenke til kommentar

Jeg tenker du skal fortsette med herbalife, uansett om det ikke har noen som helst dokumentert effekt eller ei, så fungerer det tydeligvis mot å nå målet. 

Men, du bør også bruke tida til å planlegge ett godt nok kosthold ink trening til den dagen du bestemmer deg for å slutte med denne dietten, slik at du ikke havner tilbake på gammelt spor. 

Du kan også lett nå målet uten herbalife og den kostnaden den utgjør, men ikke uten å vite hva som skal til. Det har du fått mange tips til i denne tråden. 

fortsatt lykke til

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (På 10.9.2020 den 18.23):

Det er for at jeg heller kutter ut fettet. I følge Vektklubb er det det du legger på deg av. Vi vet alle hva som inneholder mye fett. Behøver ikke å ramse opp det her. 

Eg har lest eit par poster frå 1 sia og hoppet over til sia 6. 
Maken til benektelse av virkelegheita, feilinformasjon og mangel på kunnskap som du kjem med skal ein lete lenge etter.

Berre for å svare på det innlegget ovenfor.
Kroppen lagrer ikkje fett du spiser. Du kan spise KUN karbohydrater eller KUN protein, så vil kroppen lagre fett. 
Når du spiser, så blir maten tatt opp og kroppen bruker det den trenger. Om det er overskudd av energi (uansett kas kilde den kommer frå), så blir den gjort om til fett og lagret på kroppen i form av fett. 

At du kutter fett frå dietten er helt idiotisk, da fettsyrer har viktig rolle i kroppen. Det ER ein grunn til anbefalt inntak av fett på ca 30%. Fettet har med hormoner å gjøre i kroppen. Om du kutter den helt ut kan påvirke vektnedgången VS normal sunt kosthold. Tenk LITT, kvifor det heter SUNT kosthold?

Du leser artikler gjort på bestilling av herbalife. Kva forventer du å finne der? Du søkjer på "herbalife effekt" og leser på forum te folk som sverger te det, kva forventer du å finne der? Og når noen kommer med motstridende info, så benekter du det. 

Det er ENORMT mye kunnskap på dette forumet. Det er vilje å hjelpe. Men da må du TA I MOT hjelp. Legge om livsstil til SUNNERE og oppnå varig nedgong i vekt, uten å skade kroppen.
Eller kan du fortsette å benekte alt, bruke hundrevis av tusen på herbalife og forbli overvektig.

Du må også spørre om meir info om det er noe du ikkje forstår. Det idioti du skriver om vektklubben er jo heilt på trynet. Vektklubben er også fantastisk kilde, men du må jo forstå kva de skriver og ikkje gjette deg til!

Eg har sett ein fyr med down liknande syndrom gå ned frå 180 til 70kg, ved hjelp av sunt kosthold og trening. Alt er mulig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
aomt skrev (1 time siden):

Eg har lest eit par poster frå 1 sia og hoppet over til sia 6. 
Maken til benektelse av virkelegheita, feilinformasjon og mangel på kunnskap som du kjem med skal ein lete lenge etter.

Berre for å svare på det innlegget ovenfor.
Kroppen lagrer ikkje fett du spiser. Du kan spise KUN karbohydrater eller KUN protein, så vil kroppen lagre fett. 
Når du spiser, så blir maten tatt opp og kroppen bruker det den trenger. Om det er overskudd av energi (uansett kas kilde den kommer frå), så blir den gjort om til fett og lagret på kroppen i form av fett. 

At du kutter fett frå dietten er helt idiotisk, da fettsyrer har viktig rolle i kroppen. Det ER ein grunn til anbefalt inntak av fett på ca 30%. Fettet har med hormoner å gjøre i kroppen. Om du kutter den helt ut kan påvirke vektnedgången VS normal sunt kosthold. Tenk LITT, kvifor det heter SUNT kosthold?

Du leser artikler gjort på bestilling av herbalife. Kva forventer du å finne der? Du søkjer på "herbalife effekt" og leser på forum te folk som sverger te det, kva forventer du å finne der? Og når noen kommer med motstridende info, så benekter du det. 

Det er ENORMT mye kunnskap på dette forumet. Det er vilje å hjelpe. Men da må du TA I MOT hjelp. Legge om livsstil til SUNNERE og oppnå varig nedgong i vekt, uten å skade kroppen.
Eller kan du fortsette å benekte alt, bruke hundrevis av tusen på herbalife og forbli overvektig.

Du må også spørre om meir info om det er noe du ikkje forstår. Det idioti du skriver om vektklubben er jo heilt på trynet. Vektklubben er også fantastisk kilde, men du må jo forstå kva de skriver og ikkje gjette deg til!

Eg har sett ein fyr med down liknande syndrom gå ned frå 180 til 70kg, ved hjelp av sunt kosthold og trening. Alt er mulig.

At jeg velger å bruke 10000 på Herbalife er mitt problem. Hva er feil med det jeg skrev om Vektklubb? Det må du forklare. Jeg tar imot mange gode tips og det er jeg glad for. Men jeg velger å fortsette med noe som fungerer,. det er vel greit for deg? Jeg tror på de som har gått ned 20 kg med Herbalife og jeg ser det på folk jeg kjenner. Det er virkelighet samme om du ikke liker det. Folk er forskjellige og noen vil aldri gå ned i vekt. Men det skjønner du. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 time siden):

At jeg velger å bruke 10000 på Herbalife er mitt problem. Hva er feil med det jeg skrev om Vektklubb? Det må du forklare. Jeg tar imot mange gode tips og det er jeg glad for. Men jeg velger å fortsette med noe som fungerer,. det er vel greit for deg? Jeg tror på de som har gått ned 20 kg med Herbalife og jeg ser det på folk jeg kjenner. Det er virkelighet samme om du ikke liker det. Folk er forskjellige og noen vil aldri gå ned i vekt. Men det skjønner du. 

Vekttap/oppgong er super enkelt.
Du spiser meir enn du bruker - du legger på deg. Du spiser mindre enn du bruker - du mister vekt. Det er SÅ enkelt. Så legger du til trening for å bevare muskler og miste fett. Så spiser du nok protein (for å bevare muskler og miste fett). Done. Det er 95% av sunt vekttap. 
Det du skriver "Det er for at jeg heller kutter ut fettet. I følge Vektklubb er det det du legger på deg av. Vi vet alle hva som inneholder mye fett." FEIL. Kan du linke til artikkel? Du legger på deg av kcal overskudd, ikkje av å spise fett. Det finst dietter der ein spiser kun fett og går ned i vekt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, bshagen said:

Per, du lyver!

Ja, den der svelger ikke jeg heller. Ligger man på 1300 kcal, uansett kilde, da vil man gå ned i vekt. Det er bare en eneste ting som kan ha skjedd her, og det er at det ikke var 1300 kcal. Det er ingen annen forklaring på at vekten ikke gikk ned. Ved standard 2000 kcal behov vil 1300 kcal gi vektnedgang på 1 kg per 10 dager - 100g om dagen. Selv ved lavt normalbehov på, si... 1700 kcal vil 1300 kcal fortsatt gi 400g nedgang per uke. Så jeg tror nok kaloritellingen ikke var riktig der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, jae-ols said:

Jeg har ligget på 1300 kcal lenge , men det var da jeg begynte med Herbalife at kiloene raste av. Så den kuren har gjort underverker, ingen tvil om det. Det er rådyrt, men det er verd det med tanke på¨at helsa har blitt mye bedre. 

Så du sier du har ligget på 1300 kcal tidligere uten å miste vekt, og så gikk du over på Herbalife - fortsatt på 1300 kalorier - og først da forsvant kiloene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (35 minutter siden):

Så du sier du har ligget på 1300 kcal tidligere uten å miste vekt, og så gikk du over på Herbalife - fortsatt på 1300 kalorier - og først da forsvant kiloene?

Dette er ikke så vanskelig å forstå hvis man prøver. Tror du jeg inntar flere kalorier med Herbalife? Det gjør jeg ikke. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (3 timer siden):

At jeg velger å bruke 10000 på Herbalife er mitt problem. Hva er feil med det jeg skrev om Vektklubb? Det må du forklare. Jeg tar imot mange gode tips og det er jeg glad for. Men jeg velger å fortsette med noe som fungerer,. det er vel greit for deg? Jeg tror på de som har gått ned 20 kg med Herbalife og jeg ser det på folk jeg kjenner. Det er virkelighet samme om du ikke liker det. Folk er forskjellige og noen vil aldri gå ned i vekt. Men det skjønner du. 

En gj.snitts mann behøver ca 2500kcal i løpet av en dag for å opprettholde vekten. Noen mer, noen mindre, alle er forskjellige. Men om du lever på 1300kcal fra shakes eller fra normal mat, så vil du gå ned i vekt uansett, det går ikke an for en normal person å opprettholde vekten med et slikt underskudd. Det er jo bare logisk. Klart jo lengre du lever på underskudd, jo mindre mat venner kroppen seg på, og både forbrenning og muskelmasse/fett vil gå ned. Spiser du mer, vil kroppen sette opp forbrenningen også.

Kroppen kan hente kalorier fra fettreserver på kroppen for å dekke opp, men da må du gå i underskudd i lang tid, eller gjør kroppen "fat adapted", samt trene "cardio". Skulle gjerne visst hvordan kroppstype du har, om du er "seig" eller "eksplosiv" når det gjelder muskler.

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 time siden):

Så du kverulerer voldsomt nå? Vil ikke høre sannheten. For meg er Herbalife det eneste som har fungert. Surt for deg som ikke tror på dietter. Men her bommer du totalt.  

Har hatt flere i familien som har vært distributører av Herbalife, så jeg veit at det er piss. Det du bokstavligtalt sier er at du spiser:

- 1300kcal uten Herbalife, vekten står stille
- 1300kcal med Herbalife, vekten går ned

Dette er en fysisk umulighet, det går ikke an. Så du er klin nødt til å glemme en variabel her. Og jeg tipper den var at du spiste mer enn 1300kcal når du ikke var på Herbalife

Endret av bshagen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...