Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Midjemål som ikke minker til tross for vekttap.


jae-ols

Anbefalte innlegg

Vi i nord bør spise vitamin D og Tran. Ellers er jeg skeptisk til tilskudd.

Man skal ikke undervurdere hvor viktig det er med forskjellige sunne fibre. Det blir mer og mer tydelig i forskning hvor avhengig vi er av magens funksjoner ikke minst for det psykiske og kroppen ellers. Akkurat som fysisk aktivitet også er viktig for hodet.

Nyere forskning viser bla at varierte fibre i kosten er en faktor som gir mange flere leveår. Sammen med gode søvn-vaner bla.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (9 timer siden):

Når det gjelder vitaminer, så holder det vel for de aller fleste å bare ta en vanlig vitaminpille?  Så slipper man å lete etter bestemte typer frukt og grønt. 

Dette er et drittråd. Jeg må sitere Arne Brimi fra gutta på tur. Han rådet til fløtesaus kost og smør og heller mosjonere mer.

Jeg sier heller spis frukt og grønnsaker mosjoner, jogg og sykle, gå mer.

Tabletter og pulver er dritt, selv for unge som jeg regner med at du er. BShagen kritiserte frukt. Men jeg skal komme med et råd. Prøv et eple om morgen ved siden av frokost, en banan som mellommål, og feks en agurk eller og tomat om dagen. Du blir mye mer kjappere, og bedre psykisk sammen med mosjon.

Vitamin i tablettform blir ikke det samme, men jeg råder til vitamin D og tran fordi vi har lite sol. Det beste hadde vært sol.....

Hva er greia? Vitamintilskudd koster mye mer enn et variert kosthold. Og vitaminer er bare en del. Det er også viktig med fiber for kroppen og hjernen og antioksidanter mot kreft og sykdom...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Staten sier 5 om dagen, men bare 2 om dagen og de grønnsakene og salat man ofte spiser er nok.

Det er ikke noe juice hysteri, bare praktisk sunn fornuft. 

Det gjør at du blir mer i form og yter mer sikkert også på trening, eneste jeg har samme effekt i mindre grad på trening er Kreatin.

Du får sikkert i deg litt vitaminer i en pille, og jeg spiser D selv, men mye av tilskudd vi spiser tisser vi rett ut, jeg tror årsaken er at det ikke er naturlig for magen vår, iforhold til ekte MAT. Men dette er gjetting.

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (6 minutter siden):

Følger det en kildehenvisning til den påstanden?

Jeg bor i Sverige, en vitaminboks koster 80 kr på apoteket, men det er kun vitaminer. Du får ikke Antioksidanter og Fiber.

Jo da er det dyrt? 86 kr for 100 dager kun vitamin D.....

Jeg vet ikke hva frukt koster i Norge men jeg tror ikke noen dør sultedød over å ha epler, bananer og grønnsaker liggende. Jeg anbefaler det.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Jeg bor i Sverige

Lenge siden du handlet i en norsk dagligvarebutikk?
Hvis ja, kan jeg informere deg om at den menge mat du må kjøpe for å få i deg tilsvarende innhold i en vitamintablett, faktisk medfører at mat i Norge er dyrere enn vitaminer.

Når det kommer til TS, som er et sted mellom 60-70 år gammel, vil vitaminer være et godt supplement, fordi en geriatrisk tarm absorberer vesentlig mindre av tilgjengelige næringsstoffer mens maten passerer gjennom fordøyelsessystemet. Den mengde mat han i tilfelle måtte konsumere for å få i seg det daglige behovet, vil tilføre mer kalorier, og koste vesentlig mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skandinav skrev (10 timer siden):

Lenge siden du handlet i en norsk dagligvarebutikk?
Hvis ja, kan jeg informere deg om at den menge mat du må kjøpe for å få i deg tilsvarende innhold i en vitamintablett, faktisk medfører at mat i Norge er dyrere enn vitaminer.

Når det kommer til TS, som er et sted mellom 60-70 år gammel, vil vitaminer være et godt supplement, fordi en geriatrisk tarm absorberer vesentlig mindre av tilgjengelige næringsstoffer mens maten passerer gjennom fordøyelsessystemet. Den mengde mat han i tilfelle måtte konsumere for å få i seg det daglige behovet, vil tilføre mer kalorier, og koste vesentlig mer.

Du må gjerne supplere, pga mangler men tilskudd er ikke erstatning for et variert kosthold. Det står tilogmed skrevet bak boks på selv useriøse jumbo humbo produkter.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Gouldfan said:

Du må gjerne supplere, pga mangler men tilskudd er ikke erstatning for et variert kosthold. Det står tilogmed skrevet bak boks på selv useriøse jumbo humbo produkter.

Helt enig, og det oppsummerer vel mesteparten av denne tråden også hvor man virker til å tro at pulver har noe med vektnedgang å gjøre som maten ikke klarer. Det samme med vitaminer og variert korthold.

"Bare spis tilskudd" virker til å være mantraet her.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/14/2020 at 11:13 PM, jae-ols said:

Det er det viktigste ja,  det funker og kiloene raser av. Og jeg sparer tusenvis av kroner på mat. Jeg har råd til det og er glad for at jeg endelig fant løsningen. Etter 20 år med oppturer og nedturer. Blir ikke noe potetgull og sjokolade på meg så lenge jeg lever! 

Av ren nysgjerrighet - trengte du Herbalife for å komme til den slutningen om potetgull og sjokolade?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (9 timer siden):

Av ren nysgjerrighet - trengte du Herbalife for å komme til den slutningen om potetgull og sjokolade?

Ufattelig spydig, men det får gå. Du synes vel du er noe til kar. Nei du, det viste jeg fra før. Men noen på tråden her oppfordrer til å spise mer fett , der tenkte jeg på potetgull og peanøtter. Tror ikke det er førstevalget nei. Har ikke spist slike ting på snart et år. Og helsa er så mye bedre. 

Lenke til kommentar
14 hours ago, jae-ols said:

Ufattelig spydig, men det får gå.

Spydig? Det er du som snakker om Herbalife som det som fungerer sammen med hva du nå enn har gjort av livsstilendringer. Da nevnte du selv at det aldri blir mer potetgull og sjokolade. Jeg ser ikke helt hvordan det var spydig å lure på om Herbalife var nødvendig for denne avgjørelsen. Og dersom det ikke var nødvendig med Herbalife så er det jo nærliggende å spørre hvorfor du ikke har kuttet dette tidligere.
Mulig det ikke virker rart for deg, men for meg virker det ganske merkelig at denne kommentaren kommer etter hva du selv sier er lang tid (årevis?) med forsøk som ikke fungerer, men først nå har du kuttet dette. Men - mulig du har kuttet dette for årevis siden for alt jeg vet, og da er jo svaret på mitt spørsmål at "Nei, Herbalife var ikke nødvendig".

For det har seg slik at for de som spiser disse tingene så vil det nesten alltid medføre vekttap når de slutter å spise dette - da gitt at de ikke bytter det ut med andre høykalori ting selvfølgelig. Og du fikk vekttap først nå. Etter Herbalife.
Men om du syntes det var spydig, da vet jeg ikke helt hvordan jeg kunne spurt om tankerekken som førte deg til forståelsen om at dette er ting man ikke burde spise.

14 hours ago, jae-ols said:

Du synes vel du er noe til kar. Nei du, det viste jeg fra før. Men noen på tråden her oppfordrer til å spise mer fett , der tenkte jeg på potetgull og peanøtter. Tror ikke det er førstevalget nei. Har ikke spist slike ting på snart et år. Og helsa er så mye bedre. 

Hver sin lyst. Selv spiser jeg gjerne en håndfull peanøtter uten olje eller salt av og til da det holder sulten på avstand ganske lenge. Det viktige er jo å ikke ta det i tillegg til det andre man spiser, men at man regner det inn i totalinntaket for dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Spydig? Det er du som snakker om Herbalife som det som fungerer sammen med hva du nå enn har gjort av livsstilendringer. Da nevnte du selv at det aldri blir mer potetgull og sjokolade. Jeg ser ikke helt hvordan det var spydig å lure på om Herbalife var nødvendig for denne avgjørelsen. Og dersom det ikke var nødvendig med Herbalife så er det jo nærliggende å spørre hvorfor du ikke har kuttet dette tidligere.
Mulig det ikke virker rart for deg, men for meg virker det ganske merkelig at denne kommentaren kommer etter hva du selv sier er lang tid (årevis?) med forsøk som ikke fungerer, men først nå har du kuttet dette. Men - mulig du har kuttet dette for årevis siden for alt jeg vet, og da er jo svaret på mitt spørsmål at "Nei, Herbalife var ikke nødvendig".

For det har seg slik at for de som spiser disse tingene så vil det nesten alltid medføre vekttap når de slutter å spise dette - da gitt at de ikke bytter det ut med andre høykalori ting selvfølgelig. Og du fikk vekttap først nå. Etter Herbalife.
Men om du syntes det var spydig, da vet jeg ikke helt hvordan jeg kunne spurt om tankerekken som førte deg til forståelsen om at dette er ting man ikke burde spise.

Hver sin lyst. Selv spiser jeg gjerne en håndfull peanøtter uten olje eller salt av og til da det holder sulten på avstand ganske lenge. Det viktige er jo å ikke ta det i tillegg til det andre man spiser, men at man regner det inn i totalinntaket for dagen.

Jeg kuttet ut potetgull og sjokolade for mange år siden. Men jeg har kuttet ut brød og spiser masse grønnsaker og frukt. Spiser aldri dessert. Ny livsstil kan du si, og alt takket være Herbalife, det ble redningen for meg. Jeg forventer ikke at du tror at det hjelper. 

Men jeg og mange andre er et synlig bevis for det. Og du tror vel ikke at dette kommer av seg selv? Det ligger mange treningstimer bak. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (8 timer siden):

Nei, Herbalife var ikke nødvendig".

Som jeg har gjentatt mange ganger, Herbalife ble redningen for meg. Ingen tvil om det. Vektnedgang hver uke i fire måneder. Det må da tyde på at det fungerer. Folk må bare tro hva de vil. Det bryr jeg meg ikke om. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...