Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Midjemål som ikke minker til tross for vekttap.


jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg er litt for tung og har begynt med slankekur. Det er Herbalife som gjelder nå, og det virker. Jeg har gått ned seks kilo på tre måneder. Det synes jeg er godkjent. Det som er rart er at midjemålet ikke minker. Det står stille. Merkelig når vekten har minket så mye. 

Jeg går 50 minutter hver dag i bra tempo og med motbakker. Jeg har lest at midjemålet sier mye om helsen din, og det tar litt av energien at det ikke minker. Er ellers i veldig god form. Men BMI er for høy. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0f2b5...493

Du har mistet muskler og ikke fett. Å gå på slike dietter er en kortvarig løsning, vil ikke hjelpe deg i det lange løp. Lykke til med nok en "mirakelkur" som ikke fungerer. 6 kilo på 3 måneder er et helt ok resultat. 

Anonymous poster hash: 0f2b5...493

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (7 minutter siden):

Jeg er litt for tung og har begynt med slankekur. Det er Herbalife som gjelder nå, og det virker. Jeg har gått ned seks kilo på tre måneder. Det synes jeg er godkjent. Det som er rart er at midjemålet ikke minker. Det står stille. Merkelig når vekten har minket så mye. 

Jeg går 50 minutter hver dag i bra tempo og med motbakker. Jeg har lest at midjemålet sier mye om helsen din, og det tar litt av energien at det ikke minker. Er ellers i veldig god form. Men BMI er for høy. 

Fettet fordeler seg ulikt på kroppen. Noen mister fort fett rundt midjen, mens andre kan for eksempel miste fettet rundt lårene.

Når vet jeg ikke hvor mye vekt du har tenkt til å gå ned, og hvordan du gjør det. Men et lite tips er at slankekur sjeldent er en god løsning. Varig livsstilsendring øker sjansen for at vekttapet er varig.

Over til midjefettet. Normalt vil midjefettet gi slipp dersom du fortsetter å redusere fettprosenten din. Styrketrening kan i så måte også være en god idé, men ikke essensielt dersom målet er å miste fettet rundt midjen. Tror nok du vil se resultater dersom du fortsetter med det du gjør, eller så kan man alltids effektivisere kosthold og trening litt.

Vanskelig for meg å anta for mye spesifikt når mye informasjon mangler.

Lenke til kommentar
Gjest 0f2b5...493 skrev (3 minutter siden):

Du har mistet muskler og ikke fett. Å gå på slike dietter er en kortvarig løsning, vil ikke hjelpe deg i det lange løp. Lykke til med nok en "mirakelkur" som ikke fungerer. 6 kilo på 3 måneder er et helt ok resultat. 

Det er feil. Slike kurer virker det har mange bevist. Mister ikke muskler. Jeg skal gå flere år på Herbalife og vil rase ned i vekt. Det fungerer bedre en noe annet jeg har prøvd. Og jeg har prøvd mye. Overvektig i over 20 år. Men nå fungerer det. Og det er ingen "mirakelkur" Du må jobbe knallhardt. Mye trening og styrketrening. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f2b5...493 skrev (6 minutter siden):

Du har mistet muskler og ikke fett. Å gå på slike dietter er en kortvarig løsning, vil ikke hjelpe deg i det lange løp. Lykke til med nok en "mirakelkur" som ikke fungerer. 6 kilo på 3 måneder er et helt ok resultat. 

Anonymous poster hash: 0f2b5...493

Nå vet vi ikke at det er tilfellet at TS har mistet muskler og ikke fett, men sjansen er trolig stor. Slike dietter er en uting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (2 minutter siden):

Legger ikke ut personlige fakta på et forum. Men har en BMI på over 30. 

Ok. Med en såpass høy BMI så tenker jeg at de fysiske resultatene vil bli synlige over tid dersom vekttapet vedvarer. Det kan også tenker at du rett og slett er uheldig med hvordan kroppsfettet fordeler seg på kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
C_Buk skrev (3 minutter siden):

Ok. Med en såpass høy BMI så tenker jeg at de fysiske resultatene vil bli synlige over tid dersom vekttapet vedvarer. Det kan også tenker at du rett og slett er uheldig med hvordan kroppsfettet fordeler seg på kroppen

Det er ikke så høy BMI. Jeg har vært over 33. Nå skal jeg ned i 28, men BMI sier ingenting om kroppen. Du kan ha en mende muskler være slank og likevel ha en høy BMI. Det kommer an på hvordan fett og muskler fordeler seg. 

Lenke til kommentar

Så flott du går ned i vekt TS, dette kommer du til å få mange gode helsemessige genvinster av!

Hvorfor blir ikke midjemålet mindre? Vel....

Midjemålet må tas på akkurat samme sted hver gang. Det er en stor faktor med måleusikkerhet når man gjør dette selv, da omkretsen er stor og det er lite "landemerker" man kan bruke for å måle helt eksakt samme sted hver gang. Nå vet jeg ikke hvor mye du veier, men 6kg kan gi lite synlig nedgang på en stor person, men tallet lyver ikke og du har gjort store fremskritt. Jeg ville gitt det litt tid og fortsatte i samme gode tralten nå med bra fremgang. Bare vent, midjemålet skal nok gå ned.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så høy BMI. Jeg har vært over 33. Nå skal jeg ned i 28, men BMI sier ingenting om kroppen. Du kan ha en mende muskler være slank og likevel ha en høy BMI. Det kommer an på hvordan fett og muskler fordeler seg. 

Hvis du er en muskelbunt så har du rett ja. Da er ikke 30+ nødvendigvis så mye. Antok at du var sånn noenlunde normal med tanke på muskelmassen din. Er du det så er 30+ mye. Beklager misforståelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. BMI skal en ikke henge seg opp i. Det er vekt og midjemål som er viktig. Og om du greier å gå lange turer oppover i høyt tempo. Det klarer jeg. 

BMI er et greit mål for folk med "normal" fysikk. For idrettsutøvere, bodybuildere osv. så er den ganske misvisende. BMI i tillegg til fettprosent kan være et greit utgangspunkt, men ingen fasit.

Lykke til videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør som meg og begynn med vedhogging. Gjør en avtale med noen som har litt skog, spør om du kan dra dit når du vil og hogge falne trær til ved, eller fjerne buskas og små trær. Kjøp denne øksa, den er helt ultragenial https://www.jula.no/catalog/hage/ved-og-hogst/hogst/klove-kvistokser/huggoks-380066/?fbclid=IwAR0MSoCwblvchhtDIrpoAFf2NizsS78Uuy-HEW8T0ywpfmoS0e_ZmuBhcIQ#tab04

Denne videoen inspirerte meg:

Man er ute i naturen, bruker hele kroppen, trener balanse, får frisk luft, og man gjør noe nyttig. Skogeieren får veden. Man har ingen økonomisk eller tidspress, alt er frivillig og kun for trenings skyld. Beste treningsformen noensinne!

Har også lest at boksere trener med vedhogging, det trener midjen.

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (23 timer siden):

Jeg er litt for tung og har begynt med slankekur. Det er Herbalife som gjelder nå, og det virker. Jeg har gått ned seks kilo på tre måneder. Det synes jeg er godkjent. Det som er rart er at midjemålet ikke minker. Det står stille. Merkelig når vekten har minket så mye. 

Jeg går 50 minutter hver dag i bra tempo og med motbakker. Jeg har lest at midjemålet sier mye om helsen din, og det tar litt av energien at det ikke minker. Er ellers i veldig god form. Men BMI er for høy. 

Hva innebærer "Herbalife"? Får du i deg nok næringsstoffer? Riktige næringsstoffer?

Du går også veldig fort ned i vekt. Da mister du jo muskler også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (6 minutter siden):

Hva innebærer "Herbalife"? Får du i deg nok næringsstoffer? Riktige næringsstoffer?

Du går også veldig fort ned i vekt. Da mister du jo muskler også.

Det er da ganske uproblematisk å gå ned 6 kg på 12 uker uten å miste særlig med muskler. Men da må jo kosthold og trening være spot-on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
C_Buk skrev (Akkurat nå):

et er da ganske uproblematisk å gå ned 6 kg på 12 uker uten å miste særlig med muskler. Men da må jo kosthold og trening være spot-on.

Jeg spiser da middag og lunch og trener hver dag. Proteinet i Herbalife gir mer muskler. Så jeg mister ikke muskler. Jeg mister "kilo" og det er jo bra. Det er to shaker pr. dag. Og da få¨r jeg i meg det jeg trenger. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (Akkurat nå):

Jeg spiser da middag og lunch og trener hver dag. Proteinet i Herbalife gir mer muskler. Så jeg mister ikke muskler. Jeg mister "kilo" og det er jo bra. Det er to shaker pr. dag. Og da få¨r jeg i meg det jeg trenger. 

Jeg siktet til han som mente du raste veldig fort ned i vekt. 12 kg på 3 måneder høres ut som en fornuftig progresjon i mine ører.

Lenke til kommentar
C_Buk skrev (3 timer siden):

Jeg siktet til han som mente du raste veldig fort ned i vekt. 12 kg på 3 måneder høres ut som en fornuftig progresjon i mine ører.

6 kg på tre måneder er ikke mye. Det er bra , men kunne vært bedre. Regner med å nå 10 kg ned før Jul. Da blir det bare å stå på videre. Dette fungerer veldig bra! Sønnen min har gått ned 16 kg på seks måneder, det også med Herbalife. Dette er ingen kur men en livsstil endring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...