Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det er mye å være positiv til.

Og varedeklarasjonen er ikke den faktiske miksen. Det er den papirmessige miksen. Den reelle kraften man mottar er omkring 94% vannkraft, 4% vindkraft og 2% annet.

(Jeg er for atomkraft, bare så det er nevnt - så papirmessig tar jeg gjerne i mot all atomkraften.)

Tesla kunne nok hjulpet til større grad. Men syns ikke episodene du trekker frem er positive. Jeg er glad for at Tesla bryr seg om sikkerhet.

Trimming av kjøretøy, innenfor kjøretøyets typegodkjenning, har ingenting med sikkerhet å gjøre. Alle eksemplene jeg nevner, har motoreffekt innenfor hva fabrikken selv typegodkjenner.
Dette har kun å gjøre med at Tesla ser $$$ forsvinne, når kunder kan å skru selv, fremfor å donere til merkeverksted. Tesla er det eneste bilmerket som er smålig nok til å aktivt gå ut å sabotere mot folk som skrur selv.
Og du har DEFINITIVT bias, som ikke klarer å være enig i dette er lavmål av Tesla.

Du er selvsagt også helt fri til å mene hva du vil om hvor strømmen kommer fra, men nå er det jeg som har B.Sc. dasspapir i strøm og sånt. Og hvis dasspapiret mitt ikke er nok, så oppgir jeg i tillegg nve som kilde.
Og fortsatt nekte på hva strømmen din består av, uten noe mer rasjonell begrunnelse blir litt sånn tinfoil-hat.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, oophus3do said:

image.thumb.png.43a46ecfb09fbf1e4a74dc391579b74d.png

Jeg gav deg en hashtag å lese deg opp på. Du klarer ikke å bortforklare dem alle sammen, som alle sammen viser lignende skader og forløp. Dette er et problem som har eksistert i alt for mange år nå, og Tesla er nå kjent for å bruke dårlige metaller for enkelte oppgaver. Det samme så vi jo med batteripakke skandalen også, som hadde materiale som ble analysert av en tredjepart med konklusjoner som skulle stoppet enhver bil å bli lansert. Den ble alikavell lansert, med ord som "or we're fucked!" fra Elon i en mail-samtale. 

Det er ikke opp til meg å bortforklare alle. Det er opp til deg å vise til *ett* eksempel som er pga at hjulet løsner i fart og forårsaker skader.

Keef Wivaneff er mentalt syk og har som hobby å finne på ville påstander om Tesla. Han har null kredibilitet.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Det er ikke opp til meg å bortforklare alle. Det er opp til deg å vise til *ett* eksempel som er pga at hjulet løsner i fart og forårsaker skader.

Keef Wivaneff er mentalt syk og har som hobby å finne på ville påstander om Tesla. Han har null kredibilitet.

Det var ikke Keef Wavineff som har åpningsposten i den tråden? Og uansett om du mener han er mentalt syk, så er han ikke så god i photoshop til å forfalske de bildene han finner og samler. Det er uansett mange flere enn han som rapporterer om de samme type hendelsene. 
image.thumb.png.5e65001a37e81281c2529b6eab000446.png

Som sagt, det vil ta deg sekunder å finne kilder som er vanskelig å forklare bort. Det kryr av dem. 
Her på bakhjulet, så unnskyldningen din fra tidligere fungerer dårlig her. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, BippeStankelbein said:

 

18 høvdinger for å bruke knapt dobbel så lang tid på 0-100, som Suzuki leverte gratis, pluss gratis software... Jeg er ikke ensidig imponert. Og disse 18 høvdingene har ingenting med avgifter å gjøre, bilen var avgiftsfri i utgangspunktet. Dette er 18 høvdinger rett i Elons lomme, kun fordi han er en grådig baby.

18 tusen for å trimme bilen er litt penger ja, men ny topp, nye stempler, ny turbo osv på en fossilbil kan også fort koste det også. Spesielt om man skal opp i samme effektklasse.

Og om motoren havarerer spørs det vel om du får ny på garanti?

Er forøvrig ikke en performance jeg har. En roligere Long Range. Tallene Tesla oppgir er og slappere enn hva bilen faktisk yter. Bilen klarer vel nesten det man får med boost pakken uten boost pakken.

Model S er flaggskipet til Tesla og det er den som skal være rask, så de skryter ikke av Model 3 sin ytelse.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, oophus3do said:

Det var ikke Keef Wavineff som har åpningsposten i den tråden? Og uansett om du mener han er mentalt syk, så er han ikke så god i photoshop til å forfalske de bildene han finner og samler. Det er uansett mange flere enn han som rapporterer om de samme type hendelsene.

Sier ikke han forfalsker bilder. Men hver gang noen kjører bilen sin inn i en vegg eller noe, så er han raskt ute med å skylde på bilen.

Det bildet du kommer med kan være pga dårlig vedlikehold. Korrosjon i bærekulene gjør at de kan knekke. Men fortsatt lav hastighet og svært lite skader.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (6 minutter siden):

Sier ikke han forfalsker bilder. Men hver gang noen kjører bilen sin inn i en vegg eller noe, så er han raskt ute med å skylde på bilen.

Ekstremt mange av dem har biler med lite skader, men store skader akkurat ved hjulet med hjulet knekt. Det må snart tennes et lys? 

Espen Hugaas Andersen skrev (6 minutter siden):

Det bildet du kommer med kan være pga dårlig vedlikehold. Korrosjon i bærekulene gjør at de kan knekke. Men fortsatt lav hastighet og svært lite skader.

Ja, det kan ha vært noe magisk også. UFU som skøyt akkurat der. 

Beklager, men når såpass mange rapporter om dette forekommer, og de skal bortforklares alle sammen, så sier det litt om hvor "nøytral" du er. Det er nok av bilder av knekte bærearmer som ikke viser rust i det hele tatt. Men metallet ser rimelig kornete ut, og samsvarer med en dårlig løsning og valg av materiale for den biten. 

Endret av oophus3do
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Ekstremt mange av dem har biler med lite skader, men store skader akkurat ved hjulet med hjulet knekt. Det må snart tennes et lys?

Som regel knekker hjulet av der bilen treffer veggen. (Som designet, for å absorbere mest mulig energi!) Og samtidig har bilen også mest skader der bilen treffer veggen. Ikke akkurat overraskende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Som regel knekker hjulet av der bilen treffer veggen. (Som designet, for å absorbere mest mulig energi!) Og samtidig har bilen også mest skader der bilen treffer veggen. Ikke akkurat overraskende.

Biler som treffer vegger har som regel betydelig mer skade enn det man ser her. Du ser jo til og med bakdekk som fyker og knekker av. Det foregår altså både fremme og bak, og det er ikke forklart av rust siden man ser knekk-punktet mange steder, og det er ikke kollisjoner siden dette foregår i både fart og i sneglefart. 

Men fortsett gjerne med bortforklaringene, siden det setter deg i dårlig lys angående hvor "nøytral" du skal være. Du prøvde jo å forsvare batteripakke skandalen også. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, oophus3do said:

Biler som treffer vegger har som regel betydelig mer skade enn det man ser her. Du ser jo til og med bakdekk som fyker og knekker av. Det foregår altså både fremme og bak, og det er ikke forklart av rust siden man ser knekk-punktet mange steder, og det er ikke kollisjoner siden dette foregår i både fart og i sneglefart.

Men fortsett gjerne med bortforklaringene, siden det setter deg i dårlig lys angående hvor "nøytral" du skal være. Du prøvde jo å forsvare batteripakke skandalen også. 

 Jeg tror de fleste klarer å se hvem som ikke er nøytral her.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Sier ikke han forfalsker bilder. Men hver gang noen kjører bilen sin inn i en vegg eller noe, så er han raskt ute med å skylde på bilen.

Det bildet du kommer med kan være pga dårlig vedlikehold. Korrosjon i bærekulene gjør at de kan knekke. Men fortsatt lav hastighet og svært lite skader.

Så mye korrosjon i bærekulene at de knekker, men ellers ikke en rustflekk å se på hele bilen?
Det fine med uttalelsene dine, er at du bekrefter din bias for hver eneste setning :)
Morsomt at du anser deg selv som noenlunde nøytral.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

 Jeg tror de fleste klarer å se hvem som ikke er nøytral her.

Angående Tesla så er jeg ikke nøytral, og jeg har aldri sagt at jeg er nøytral - det er for mye å ta av angående kritikk mot både Elon og Tesla til at det er mulig. Der ligger forskjellen. 

Som denne feilen. Om det er defekte deler, så har de blitt brukt i årevis, siden dette har foregått i årevis. 

Du ber om bevis, men velger å ikke kommentere eller sitere bevisene når de først forekommer forutenom en generell bortforklaring til alle rapportene og bildene som florerer? 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Ja, noen deler er stål. Men ingen av de delene er synlige på bilen du mener skal være dekket i rust.

Det er du som mener rust er årsak? Du får finne et lignende bilde du nå da, som kan forsvares med rust med bevis, siden du påstår at rust og dårlig vedlikehold kan være årsakene til disse "uhellene". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (44 minutter siden):

Jeg har da aldri benektet at det skjer ulykker. Kanskje sjåføren sovnet? Uansett har det ingenting med defekte deler å gjøre.

Sovnet?!? Kom igjen da... Prøv forklare den tanken ut fra bilder og film. Hvordan i alle dager røsker soving hjulet av en bil? Merk, det er ingen skader ellers på bilene forenelige med å ha truffet noe før hjulene forsvant. Det er virkelig på tide å bli litt mer nøytral og edruelig til det en ser om og om igjen. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Det er du som mener rust er årsak? Du får finne et lignende bilde du nå da, som kan forsvares med rust med bevis, siden du påstår at rust og dårlig vedlikehold kan være årsakene til disse "uhellene". 

Nei, jeg sa det kunne være årsaken i det ene tilfellet oophus3do linket til. Og jeg sier ikke at det definitivt er det heller. Man må undersøke litt nærmere for å finne årsaken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (27 minutter siden):

Sier ikke han forfalsker bilder. Men hver gang noen kjører bilen sin inn i en vegg eller noe, så er han raskt ute med å skylde på bilen.

Det bildet du kommer med kan være pga dårlig vedlikehold. Korrosjon i bærekulene gjør at de kan knekke. Men fortsatt lav hastighet og svært lite skader.

Dårlig vedlikehold? Virkelig? Hvor gammel er den eldste Model S som er på veien og hvilke andre merker opplever at hjul faller av bilen i ett sett på så nye biler? Spesielt, hvilke andre leverandører opplever at hjul faller av i ett sett på så nye biler UTEN å kjøre en tilbakekalling?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...