Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forstår ikke jentene på tinder..


Anbefalte innlegg

Gjest b3aae...872
SirOwen skrev (1 time siden):

Klarer ikke å forholde meg særlig godt til dere som skriver her som Guest fdjkslfjkdlfjk7745etellerannet.

Sorry, men det blir omtrent som å snakke med et spøkelse....altså ghost... ?

Så den som skriver er viktigere enn det som blir skrevet?

Ghosting handler altså om noe annet enn samtaler som dør ut. Damer som ikke lar alle samtaler ende opp med date eller avslutningsmelding er ikke skyldige i ghosting.

Men greit, dette var på siden.

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leiferen skrev (5 timer siden):

Her var det mange som holder fast med at det er damene som er problemet, dersom man sjelden/aldri opplever suksess på Tinder o.l..

Som nevnt: damene på Tinder er som damer for øvrig. Lykkes man dårlig jevnt over er det sannsynligvis en selv og egen adferd som er problemet. Men det sitter det gjerne langt inne å skulle erkjenne.

Så du kom bare innom igjen for å nevne at det er ikke damene som er problemet. Dæven du er helt rå. 

Og igjen viser du hvor lite peiling du har når du sier damene på Tinder er som damer for øvrig.. Det er akkurat der du failer, hadde du faktisk vært en ekspert på Tinder burde du visst at damer på Tinder og damer for øvrig er to veldig forskjellige ting.

Jeg lykkes mye mer med damer i virkeligheten, men så fort jeg kommer på appen så forandrer alt seg til katastrofe. Det har ikke noe med at jeg ser dårlig ut, ikke har bra nok bilder eller ikke er nok interessant, mange av damene som jeg matcher med tror de er noen prinsesser som lever av å booste sitt eget ego og forer seg selv på ren oppmerksomhet. 

Det verste er vel at de gjør det sikkert fordi de vet de kan komme unna med det. Det er jo bare en app på en telefon, de kan herse og leke akkurat som de vil, men gjør de det i virkeligheten får det litt mere konsekvenser ikke sant.. 

Damer på Tinder og damer for øvrig er to helt forskjellig ting. Men du er jo eksperten så det er bare det du sier som er rett.  

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

For ordens skyld så tror jeg ikke det er helt enkelt å si at det er kvinnene/mennene sin skyld at ting er som de er.

Jeg tror det er en god kombinasjon av hva plattformen insentiviserer, hvem den appellerer til og hvorfor.

Plattformen gir et vev av kryss-seksjoner, men jeg holder fast på at i det generelle så peker ikke størrelsene på disse kryss-seksjonene på noe sunt.

Lenke til kommentar
Jambamanna skrev (5 timer siden):

Så du kom bare innom igjen for å nevne at det er ikke damene som er problemet. Dæven du er helt rå. 

Og igjen viser du hvor lite peiling du har når du sier damene på Tinder er som damer for øvrig.. Det er akkurat der du failer, hadde du faktisk vært en ekspert på Tinder burde du visst at damer på Tinder og damer for øvrig er to veldig forskjellige ting.

Jeg lykkes mye mer med damer i virkeligheten, men så fort jeg kommer på appen så forandrer alt seg til katastrofe. Det har ikke noe med at jeg ser dårlig ut, ikke har bra nok bilder eller ikke er nok interessant, mange av damene som jeg matcher med tror de er noen prinsesser som lever av å booste sitt eget ego og forer seg selv på ren oppmerksomhet. 

Det verste er vel at de gjør det sikkert fordi de vet de kan komme unna med det. Det er jo bare en app på en telefon, de kan herse og leke akkurat som de vil, men gjør de det i virkeligheten får det litt mere konsekvenser ikke sant.. 

Damer på Tinder og damer for øvrig er to helt forskjellig ting. Men du er jo eksperten så det er bare det du sier som er rett.  

Jo, damene er i hovedsak de samme. Men spillereglene er annerledes enn i virkeligheten, da damer får mange flere tilbud og henvendelser enn i det daglige liv. Det gjør de mer kresne. Dette er ikke nødvendigvis noen ulempe for en mann, om man unngår diverse fallgruver.

Om du har utseendet med deg, bra bilder og er interessant, så har du et stort uforløst potensiale på denne plattformen gjennom noen få grep. Tipsene ligger her og der ute, det er bare å plukke dem opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest c38cd...8fa
tezzo skrev (På 21.6.2020 den 21.32):

hei, ja nå er det kanskje ikke noe nytt at tinder er en katastrofe når det kommer til enkelte ting..

likevel lurer jeg på en ting.. hvorfor er jentene veldig sånn.... "rare".... på tinder?

for eksempel.. jeg har gått nøye igjennom hver eneste profil før jeg sveipet til høyre..

jeg fant ei veldig fin og kul jente som jeg ble fort veldig betatt av..

hun er en frisk og rask og sporty jente, og hun er på utkikk etter noe seriøst.. (fantastisk! det er jeg å!)

da vi fikk match tenkte jeg dette kan jo faktisk være drømmejenta..

jeg så det var ett bilde hvor hun hadde på seg boksehansker, så jeg tenkte kult! jeg driver jo med kampsport også..

så gikk samtalen slik:

Pqpi0H7.jpg

og hun har faktisk ikke giddet å svart siden.. altså dette forstår jeg bare ikke.. er jeg for urimelig/utålmodig her?

jeg føler jo nærmest jeg går på kniver hver gang jeg får match med ei vakker, smart og fornuftig jente.

var ikke det jeg skrev på melding nr2. underholdende nok? jeg tenkte bare det kunne blitt ett kult samtaleemne.

Så etter hun svarte, svarte jeg sånn ca 10 min etterpå, og ikke hørt noe mer etter det..

Dette er det hun har skrevet om seg på sin profil:

N32Hk9w.jpg

hun er 25, jeg er 29.. og jeg er mer enn nok moden for å prøve å date litt.. jeg ønsker virkelig ett seriøst forhold..

for å si litt om meg selv.. jeg er IKKE interessert i å playe rundt.. hvis jeg kunne fått det akkurat som jeg ville ha..

ønsker treffe en jente, passer vi sammen så vil jeg bare ha henne.. for når jeg blir glad i noen så blir jeg SKIKKELIG glad i noen..

og jeg trenger ikke noe mer.. jeg forlanger ikke allverdens av folk heller for ingen er perfekt.

men når ikke det går ann å svare engang på en melding, for å bli kjent, er jeg for urimelig/utålmodig?

og dette er liksom ikke bare første gangen heller.. jeg forstår det bare ikke..

Her skriver du jo at du nettopp ikke er en seriøs eller særlig ordentlig type og damene enser det lang vei...

Det er overhodet IKKE greit å bruke andre damer og leke med følelsene deres bare fordi du ikke får den du vil ha. Vi er flere som ikke får den vi vil ha, men leker ikke med folk fordeom.

er selv et «offer» for menn som liker å playe og leke med følelser, noe som har ødelagt psyken min ganske mye. 
 

Så dere menn, hvorfor passer ikke en dame sammen med dere og hva er det med denne ene dama som er drømmedama? Jeg skjønner bare ikke. For tydeligvis så når ikke jeg som dame opp til noen menn... og har gitt opp dating og å finne et langvarig forhold, da menn bare vil ha meg en kort periode, gjemme meg bort, behandle meg dårlig og leke med følelsene mine. Mange menn tar kontakt bare for å chatte og vil ikke møte meg!

men uansett, er 28 år og barnløs, ønsker meg mann og forhold selv, men kan bare glemme det da menn holder meg på armlengdes avstand og ikke er interessert i meg overhodet. 

Anonymous poster hash: c38cd...8fa

Lenke til kommentar
Gjest c38cd...8fa
Leiferen skrev (På 13.7.2020 den 7.06):

Jo, damene er i hovedsak de samme. Men spillereglene er annerledes enn i virkeligheten, da damer får mange flere tilbud og henvendelser enn i det daglige liv. Det gjør de mer kresne. Dette er ikke nødvendigvis noen ulempe for en mann, om man unngår diverse fallgruver.

Om du har utseendet med deg, bra bilder og er interessant, så har du et stort uforløst potensiale på denne plattformen gjennom noen få grep. Tipsene ligger her og der ute, det er bare å plukke dem opp.

Utseendet er ikke så viktig, så der tar dere feil. Vi vil helst ha en med en bra personlighet og som oppfører seg og ikke driver med rariteter, noe mange menn mangler.

Anonymous poster hash: c38cd...8fa

Lenke til kommentar
Gjest c38cd...8fa
Jambamanna skrev (På 12.7.2020 den 19.00):

Nei damene har alle fordelene, ser du ikke det? menn skal kun stå til tjeneste for kvinnene. Mulig dette var noe ironisk, men damer velger og vraker såklart og er man ute etter noe seriøst er det beste bare å slette hele Tinder. 

For en vits av en app, den burde vært lagt ned hele driten. Man har større sjans som mann å ta en tur ut på byen.

Men de menn som sikkert har mest sjans er de rike, douchebags og menn som er sikkert kjempebra giftemateriale. Det at kvinner faktisk vil ha sånne som de er skuffende og trist, og som nevnt, når de kommer litt lenger oppe i åra og føler seg misbrukt og griner at de ikke finner en god partner kan de takke seg selv. 

Hvilke fordeler da? Synes mennene styrer og herjer på markedet jeg. Som kvinne har jeg bare hatt ulykke fra den dagen jeg åpnet disse appene. Mange menn skriver til oss ja og matcher med oss, men nå er ingen av disse seriøse heller og det er vanskelig å skille en seriøs fyr utifra om han spør på andre setning om hva man liker osv, for det skriver alle. Man kan starte å skrive om seg selv og hva man kan tilby i et ekteskap og hva man krever selv. Er helt umulig å skille ut douchebaggene med de gode der inne, da de faker profilen og personligheten til de grader. Ble catfishet og playet av en mann jeg fant fra egen hjemby på badoo. 
 

hele kulturen der inne og sjekkekulturen generelt er ødelagt. Ikke si at kvinnene får takke seg selv og fortjener dårlig behandling, jobb med holdningene dine!

Anonymous poster hash: c38cd...8fa

Lenke til kommentar
tezzo skrev (På 21.6.2020 den 21.32):

hei, ja nå er det kanskje ikke noe nytt at tinder er en katastrofe når det kommer til enkelte ting..

likevel lurer jeg på en ting.. hvorfor er jentene veldig sånn.... "rare".... på tinder?

for eksempel.. jeg har gått nøye igjennom hver eneste profil før jeg sveipet til høyre..

jeg fant ei veldig fin og kul jente som jeg ble fort veldig betatt av..

hun er en frisk og rask og sporty jente, og hun er på utkikk etter noe seriøst.. (fantastisk! det er jeg å!)

da vi fikk match tenkte jeg dette kan jo faktisk være drømmejenta..

jeg så det var ett bilde hvor hun hadde på seg boksehansker, så jeg tenkte kult! jeg driver jo med kampsport også..

så gikk samtalen slik:

Pqpi0H7.jpg

 

Innledningen din til samtalen er dødskjedelig, og spørsmålet du stiller er ett lukket spørsmål, noe som også er dødskjedelig. 
Skal du vinne damer på tinder så er du nødt til å ha en profil som stikker seg ut, og du er nødt til å "wowe" litt med det du skriver, hvis ikke så vil du ikke komme noen vei, så sant du ikke får en match som er veldig interessert i akkurat deg, noe som svært sjeldent skjer. Disse matchene, merker du ofte ved at hun skriver til deg først, hvis så skjer, så har du en mye større sjanse for å lykkes, så sant du ikke svarer dødskjedelig

Jeg har trua på deg, du har det i deg, hadde du brukt det du skriver her i samtalen, istedet for å det du faktisk valgte å skrive, så tror jeg samtalen hadde vart lenger: 
Feks: 
Hei! Bildene og bioen din gjorde at jeg bare måtte skrive til deg, det er så mye som matcher med det jeg er ute etter. Likte spesielt bildet med boksehanskene, siden jeg driver med kampsport selv, hva tenker du om å sparre litt her på tinder? 
 

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men ved å ordlegge deg slik jeg gjør i eksempelet, så åpner du for at hun kan spørre deg litt om hva det var som matchet så bra i profilen hennes, og du slenger inn en liten dasj med humor. Samtidig, så har hun ikke mulighet til å bare svare med ett enkelt ja eller nei

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest c38cd...8fa
SirOwen skrev (På 12.7.2020 den 19.23):

Jambamanna har jo et poeng, spesielt mtp de kvinnene som har blitt mannshatere etter de ble skilt. 

Ene og alene fordi de valgte mann utifra utseende, penger, tøffhet (les: douchebag) og status. Og dermed går på en uunngåelig smell når reality hits etter noen år. Utroskap er vel ikke uvanlig for kjekke og rike douchebags, feks.

Det er damer som har sluttet å skrive etter de har hørt hva jeg jobber med. Jeg har en helt normal jobb som deles av mange tusen her til lands. Men det var altså ikke spennende nok til å bli bedre kjent.

Som om det skulle være avgjørende for hvorvidt man kan få et godt forhold.

Slike nek kan takke seg selv når de sitter der med sin bitterhet, appelsinhud og hengepupper :D 

 

Da går du etter feil damer. For de fleste damer vil ha en normal og snill mann, de fleste damer jeg møter random på gata hver dag går med normale mannfolk. Jeg har selv bare vært med normale menn og vil ha normale menn. Har aldri fått oppmerksomhet fra og er heller ikke tiltrukket av status, penger og bare utseendet i seg selv. Jeg er veldig opptatt av trygghet, stabilitet, at han er oppegående, at han er snill, omsorgsfull, kjærlig, romantisk, ærlig, trofast og smart og er sosialt intelligent. Altså det stikk motsatte av douchebag, MEN disse douchebaggene er gode på å framstå som dette og manipulere alle rundt seg, og vi damer er kjent for å knytte oss veldig til den vi er forelsket i, og når disse douchebaggene midt oppi et tilsynelatende godt og fungerende forhold plutselig switcher helt om... 

hvem er det som driver med svindel foreks? Det er jo stortsett menn som driver med det og svindlerene er gode på å manipulere, ellers hadde det ikke vært svindel. Og det samme med store firmaer som lurer folk og verdensledere, Adolf Hitler som snakket folk til å støtte han. Det ligger i en del menns natur å manipulere, være sjarmerende og karismatisk. Sånn at dere som er mer oppegående og ordentlige dorstår at det er vanskelig for damer også. Den kyniske og pengegriske verden er det menn som har skapt, som også er sexfiksert. Det er heller menn som er opptatt av disse tingene jeg nevnte over her som er problemet, enn at damer i seg selv søker etter douchebagger, penger og utseendet. 
 

det finnes damer som bare går etter disse tingene, men en del menn er også opptatt av disse tingene i en dame også. Dere går jo etter de peneste og bertete damene på tinder, med feil verdier, da er det kanskje ikke så rart man blir avvist. Men vi som er ganske pene og har en bra personlighet i tillegg blir avvist av dere menn og brukt som kos og selskap i en svært kort periode.

Anonymous poster hash: c38cd...8fa

Lenke til kommentar
Gjest c38cd...8fa skrev (11 timer siden):

Utseendet er ikke så viktig, så der tar dere feil. Vi vil helst ha en med en bra personlighet og som oppfører seg og ikke driver med rariteter, noe mange menn mangler.

Anonymous poster hash: c38cd...8fa

Utseendet i seg selv trenger ikke være så viktig, nei. Det er hvordan man får jenta til å føle seg som er det viktigste. Men på en plattform som Tinder vil hvordan man fremstår på bildene være av betydning for om man kommer over de første hindrene, som å få matcher og dater. Og det er lettere å ha bra bilder om man har utseendet med seg.

Lenke til kommentar

Hvordan er Tinder nå om dagen? Min erfaring fra tidligere er at når Tinder først kom var det forholdsvis enkelt, men at det raskt ble ganske mye vanskeligere. Jeg tenker at Tinder er en av de vanskeligste arenaene for menn å treffe kvinner ettersom konkurransen er så høy, så menn uten erfaring (eller med erfaring) bør ikke bli motløse av det.

Dette er av den enkle grunn at terskelen er svært lav for å registrere seg på Tinder og alle menn er James Bond bak mobiltastaturet. Hvor mange norske menn tør å kontakte en kvinne direkte i hverdagen? Tilnærmet ingen. Så det er der du har sjansen til å skille deg ut. 

Skal man lykkes på Tinder er nøkkelen å være litt spennende, utfordrende, flørtende og litt på kanten. De færreste jenter er nok interessert i å føre en samtale med utveksling av faktaopplysninger frem og tilbake. 

Har ikke lyst å dele ord-for-ord mine samtaleåpnere, men jeg kunne for eksempel innlede med en humoristisk advarsel mot meg selv og si at det eneste jeg kunne love var timesvis med sanselig nytelse. Selv om en jente er interessert i et seriøst forhold, så er hun i bunn og grunn et seksuelt vesen og liker i tillegg en utfordring. Det er ikke til å forveklse med en eksplisitt forespørsel om sex. Det gjorde jeg aldri.

Men ofte hadde jeg også suksess med noe så enkelt som: "Hva gjør du i kveld?"

Hvordan man følger opp videre er selvsagt essensielt. Men jeg tør påstå at mine samtaler aldri var kjedelige. 

Tipper jeg fikk match med toppen 20-30 % av de jeg sveipet, men med de jeg fikk match med og fikk i gang en samtale tenker jeg at rundt 80 % endte med et møte.

Å spørre om noen driver med kampsport er et endimensjonalt spørsmål som har et binært svar, så sant den du spør ikke føler for å utdype. Derfor er det et dårlig utgangspunkt for en interessant samtale. 

Lenke til kommentar

Tinder er 99% borkastet tid for menn som er ikke er blant de kjekkeste. Tinder algoritmen viser deg de kjekkeste menn/damer først. Det er disse som flest har sveipet ja til. Ergo får du ikke match med dem. Ditt fjes om du er mann blir kun vist til et titals damer i uken, ergo får du ingen matcher.

Hvis du er dame derimot får du mange matcher. For damer er Tinder som å skyte fisk i tønne. Menn sveiper ja til alle damer fordi det er eneste måten å få noen matcher på om du ikke er blant de kjekkeste.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Ønsker å dele litt tinder erfaring. 

Har hatt tinder en mnd, vanlige bilder og fikk få likes, men de jeg fikk likes fra holdt god kontakt da jeg fulgte opp med interesante spm og kommentarer, gjerne plukket opp de små detaljene fra motpartens chat og holdt det levende. Unngikk kun hei eller en eneste spørsmålsetning, gav litt av meg selv men frensto ikke needy - chattet ikke for lenge og var konkret med å foreslå date når fisken var på kroken. Gikk på fem dates, gikk ikke i fellen som så mange gutter gjør ved å bli for fort nærgående - tar tid å bygge relasjon og trygghet. Blei sammen med ei, men tabba meg ut da jeg var en idiot slik at vi gikk fra hverandre, men det er en annen historie. 

Ellers følte jeg at mange i alderen tidlig 20årene kun var der for nysgjerrighet eller ventet på prinsen som ikke eksisterte, mens de på 27+, gjerne 30+ hadde "landet" og var mer lettere å føre prat med. Nå er jeg veldig generaliserende, men ja tinder er brutalt, og selv om du fremstår normal på profilen så kommer det syvende og sist ned til snakketøyet ditt og dine sosiale evner, evnen å vekke riktige følelser i dama. Her har det personlig funket bra å lage hjemmelagd middag da matlaging er noe jeg er god på, alle har sine skills de kan vise fram.

 

Det er en vanskelig tid vi lever i, men det er mange idioter blant oss menn som gjør rare ting, og så er det mange menn som nesten får det til-trenger bare litt finpuss på selvinnsikt og sosiale skills og så er en i mål.

Lenke til kommentar

For å bevise hva tinder i stor grad er og dreier seg om tok jeg og en kamerat å lagde en profil i sommer uten noe særlig info og kun bilde av en liten båt ved en brygge. Vi fikk noen hundre match allerede første kvelden (vi trykket bare fortløpende like på alt et par timers tid mens vi så på TV). Etter en ukes tid måtte vi stenge kontoen da det rant inn match hele døgnet.
 
90% av de på Tinder er ikke verdt å bruke tid på og da mener jeg ikke utseendemessig.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

For å bevise hva tinder i stor grad er og dreier seg om tok jeg og en kamerat å lagde en profil i sommer uten noe særlig info og kun bilde av en liten båt ved en brygge. Vi fikk noen hundre match allerede første kvelden (vi trykket bare fortløpende like på alt et par timers tid mens vi så på TV). Etter en ukes tid måtte vi stenge kontoen da det rant inn match hele døgnet.

Bilde av en liten båt? Ingen av dere på bildet? Høres i så fall rart ut.

Sitat

90% av de på Tinder er ikke verdt å bruke tid på og da mener jeg ikke utseendemessig.

Jeg tenker at de fleste på Tinder er vanlige mennesker. 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, DukeRichelieu said:

Bilde av en liten båt? Ingen av dere på bildet? Høres i så fall rart ut.

Korrekt. 1 bilde av en liten 20 fot snekke. Rart var det definitivt. 
Du har "vanlige mennesker" overalt og en stor andel av de på tinder ville jeg dog holdt mer avstand til. Så får det være opp til hver og en hva man ønsker i livet sitt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
tezzo skrev (På 21.6.2020 den 21.32):

hei, ja nå er det kanskje ikke noe nytt at tinder er en katastrofe når det kommer til enkelte ting..

likevel lurer jeg på en ting.. hvorfor er jentene veldig sånn.... "rare".... på tinder?

for eksempel.. jeg har gått nøye igjennom hver eneste profil før jeg sveipet til høyre..

jeg fant ei veldig fin og kul jente som jeg ble fort veldig betatt av..

hun er en frisk og rask og sporty jente, og hun er på utkikk etter noe seriøst.. (fantastisk! det er jeg å!)

da vi fikk match tenkte jeg dette kan jo faktisk være drømmejenta..

jeg så det var ett bilde hvor hun hadde på seg boksehansker, så jeg tenkte kult! jeg driver jo med kampsport også..

så gikk samtalen slik:

Pqpi0H7.jpg

og hun har faktisk ikke giddet å svart siden.. altså dette forstår jeg bare ikke.. er jeg for urimelig/utålmodig her?

jeg føler jo nærmest jeg går på kniver hver gang jeg får match med ei vakker, smart og fornuftig jente.

var ikke det jeg skrev på melding nr2. underholdende nok? jeg tenkte bare det kunne blitt ett kult samtaleemne.

Så etter hun svarte, svarte jeg sånn ca 10 min etterpå, og ikke hørt noe mer etter det..

Dette er det hun har skrevet om seg på sin profil:

N32Hk9w.jpg

hun er 25, jeg er 29.. og jeg er mer enn nok moden for å prøve å date litt.. jeg ønsker virkelig ett seriøst forhold..

for å si litt om meg selv.. jeg er IKKE interessert i å playe rundt.. hvis jeg kunne fått det akkurat som jeg ville ha..

ønsker treffe en jente, passer vi sammen så vil jeg bare ha henne.. for når jeg blir glad i noen så blir jeg SKIKKELIG glad i noen..

og jeg trenger ikke noe mer.. jeg forlanger ikke allverdens av folk heller for ingen er perfekt.

men når ikke det går ann å svare engang på en melding, for å bli kjent, er jeg for urimelig/utålmodig?

og dette er liksom ikke bare første gangen heller.. jeg forstår det bare ikke..

Det var da noen fryktelig kjedelige og uinspirerte første meldinger du sendte da. Ikke rart hun valgte å skrive med noen andre i stedet.

"Halla" er jævla dårlig førstemelding, og du kunne stilt eventuelle spørsmål med en gang for å få i gang praten. Men som andre her nevner, by litt på deg selv også. Hvorfor lurer du på om hun trener kamsport?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...