Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forstår ikke jentene på tinder..


Anbefalte innlegg

Gjest 10f65...537

Er det første gangen du prøver deg på nettdating TS? ?

I så fall, her er spillereglene som gjelder med mindre du er godt over snittet attraktiv:

  1. Du vil antagelig kun få match med ca 1% av de du sveiper til venstre på
  2. Av de du matcher med, vil flesteparten ikke ha noe interesse av å skrive med deg i det hele tatt. De bruker det kun som selvtillitsboost, eller reklame for instagram/snapchatten sin, eller var bare litt nysgjerrig på hvordan det fungerer.
  3. På grunnlag av ovenstående punkt er det helt meningsløst å kaste bort mye tid på førstemeldingen, de vil enten ikke lese den, eller i alle fall ikke svare på den uansett hvor morsom/interessant du (tror) du er.
  4. Min erfaring er at førstemeldingen ikke har noe å si. Er de interessert, så svarer de uansett. Å skrive "Hei." er kanskje ikke det beste, men det er helt unødvendig å bruke mye tid på å prøve å være interessant/morsom. Unntaket er selvfølgelig hvis det er noe veldig åpenbart å kommentere fra bilde/profiltekst, da skriver du jo selvsagt en kort kommentar om det (men som kjent har de færreste damer noe profiltekst å gå ut i fra)
  5. Har den du matchet med et snev av interesse, vil de være bittelitt delaktig selv. Personlig gir jeg blaffen i jenter som bruker Tinder som en form for audition, hvor det er du som skal opptre og de skal sitte passivt å se på. Viser de ikke et snev av interesse i løpet av de første meldingene, hopp videre! Hun er jo gørr kjedelig, så hvorfor kaste bort tid på hun?

Anonymous poster hash: 10f65...537

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 80155...36a
tezzo skrev (22 timer siden):

jeg føler det er ganske spot on det du sier der..

og ofte de beste samtalene jeg har hatt var de som endte i møte fordi motparten var faktisk interessert i å prate..

det får meg til å undre.. hvorfor gadd hun sveipe høyre i det hele tatt når hun ikke har noe som HELST anelse om hva hu skal si eller gjøre da? Blir jo helt selvmotstridene.. nei hu er nok bare interessert i andre ting..

men en liten update.. dette er litt morsomt:).. jeg sendte henne en melding til oppå den jeg spurte om hun dreiv med kampsport..

Skrev sånn her "Er faktisk her fordi jeg er på jakt etter noe seriøst tro det eller ei, når jeg ikke får svar tilbake så vet jeg ikke om fordi har gjort noe feil eller om du bare er såpass opptatt.. syns du virker som en kul jente, men du skal vite at jeg liker ikke chatte sånn super langsomt, da er det bedre at du fjerner meg.. når jeg får match vil jeg gjerne bli kjent med personen.. var bare det=)

og gjett hva som skjedde da aa!! 5 min etterpå ja da fikk jeg plutselig svar.. ?

"Jeg var på en venninnekveld. Du virker som en håndfull. Lykke til videre."

På toppen av det, hu endra profilen sin 2-3 ganger mens hu ikke gadd å svare?? for akkurat nå ser den sånn her ut:

7sYLPIS.jpg

 

Hun snakker plutselig om modenhet, men hu virker ikke akkurat veldig moden selv.. En kamerat sa det der "går both ways.."

I tillegg har hu lagt på hissig, utålmodig og kort i lunta? det var ikke der før.. spesielt.

Men litt morsomt at det skulle ikke mer til for å vippe henne av pinnen.

Kanskje hu driver å tester ut mannfolk på denne måten, eller kanskje hu bare gidder å skriver med de hu vil..

Uansett så går jeg jo ikke akkurat glipp av så mye.

Hu var kanskje en søt Vietnamesisk jente på 25 som så fit og sporty ut.. som jeg trodde jeg kunne få mye til felles med..

men looks er ikke alt, og jeg hater sånne som bare spiller på utseendet og virker max hard to get. Det ekke no for meg.

Er heller ikke synd på meg fordi har en ganske bra samtale gående med en annen.. men det morsomme er at det er på badoo.

Ellers vil jeg takke for mange bra svar og mye engasjement, da har jeg lært en lekse.. hvis ikke de svarer mellom 12 og 24 timer så er det bare å fjerne de, for da vil de faktisk ikke bli kjent:)

så enkelt som det.

Jeg liker livet enkelt, og det enkle er ofte det beste.  

Du overtolker dette noe helt hinsides mye. Både i ettertid i denne posten og i den første posten hvor du allerede er betatt og tillegger dama egenskaper og skaper deg dine helt egne forventninger ut i fra noen bilder og noen få setninger på tinder. Slutt med det, så går det nok så mye bedre. 

Og du, selv om noen sveiper en vei på tinder så betyr ikke det at de har inngått en bindende kontrakt med deg om å svare deg innen fem minutter, dra ut på date med deg eller noe som helst annet. Ikke en gang å oppføre seg på en måte du mener burde være den sosiale standarden i tinderverden er noe du kan forvente. 

Du virker, som hun skriver, som en håndfull. Ta det litt med ro, la humla suse og prat med de som svarer og glem de andre. Hvorfor skal du bry deg med folk som ikke er interessert? 

Anonymous poster hash: 80155...36a

Lenke til kommentar
Gjest 17f7e...477

Jeg er jente med veldig mange matches.  Har dårlig erfaring med menn da jeg har opplevd svindel og voldtekt, Pluss folk som har dratt meg ned psykisk. Så nå er jeg der kun for meldinger som " pen du er" eller andre kommentarer for å booste selvtiliten .Møte tørr jeg ikke. Får jeg komplimenter har jeg fått det jeg vil ha.:)  Da er jeg ikke innteresert i noe mer.  om jeg ikke har vert inne på appen noen uker har jeg ofte meldinger fra 30-40 menn.

 

Anonymous poster hash: 17f7e...477

Lenke til kommentar
Gjest 17f7e...477 skrev (33 minutter siden):

Jeg er jente med veldig mange matches.  Har dårlig erfaring med menn da jeg har opplevd svindel og voldtekt, Pluss folk som har dratt meg ned psykisk. Så nå er jeg der kun for meldinger som " pen du er" eller andre kommentarer for å booste selvtiliten .Møte tørr jeg ikke. Får jeg komplimenter har jeg fått det jeg vil ha.:)  Da er jeg ikke innteresert i noe mer.  om jeg ikke har vert inne på appen noen uker har jeg ofte meldinger fra 30-40 menn.

 

Anonymous poster hash: 17f7e...477

Jeg tror mange jenter er som deg. Jeg bor sammen med ei venninne som er over gjennomsnittet pen, og som har opplevd sin del av vonde opplevelser med drittsekker (blant annet voldtekt). Hun får match med så godt som alle hun liker, og får en stor mengde med meldinger hver dag. Som hun sier, hun behøver ikke å starte en eneste samtale, hun rekker ikke engang å svare på 10% av de meldingene hun får. Men hun treffer så godt som aldri noen av de hun prater med, selv om jeg ser hun sitter med mobilen og chatter størsteparten av kvelden. Hun har nok også et behov for bekreftelser, og for å få bedre selvtillit.

Det er litt omvendt av hva vi gutter trenger. Klart det er godt å føle at noen liker hvordan vi ser ut, at vi er morsomme og slikt, men vi er nok mer ute etter å faktisk bli kjent med noen, uavhengig av om det er snakk om noe seriøst eller ikke. Men vi møter mange som er som deg og min venninne, og med tanke på at gutter som ikke er blant topp 10% ikke så lett får matcher, så blir det mye jobb for oss å faktisk lykkes med det prosjektet.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Guest 17f7e...477 said:

Jeg er jente med veldig mange matches.  Har dårlig erfaring med menn da jeg har opplevd svindel og voldtekt, Pluss folk som har dratt meg ned psykisk. Så nå er jeg der kun for meldinger som " pen du er" eller andre kommentarer for å booste selvtiliten .Møte tørr jeg ikke. Får jeg komplimenter har jeg fått det jeg vil ha.:)  Da er jeg ikke innteresert i noe mer.  om jeg ikke har vert inne på appen noen uker har jeg ofte meldinger fra 30-40 menn.

 

Anonymous poster hash: 17f7e...477

Da spørs det jo hva problemet er da. At alle menn er forderdelige skapninger, eller at du selv har tatt en del dårlige valg? Husk man skal ikke skue hunden på hårene. Ser det for godt ut til å være sant er det som regel en bakside med ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

Da spørs det jo hva problemet er da. At alle menn er forderdelige skapninger, eller at du selv har tatt en del dårlige valg? Husk man skal ikke skue hunden på hårene. Ser det for godt ut til å være sant er det som regel en bakside med ting.

Ja skal helt klart ikke legge all skylda på menn , Ble fotografert bak min rygg en gang og pressa for penger så ble feil å kalle det svindel. utpressing heter det. Mange snille menn der ute sikkert, men har ikke behov for å møte så mange menn , trives godt i mitt eget selvskap :) da er jeg trygg. Men hyggelig med noen komplimenter i blandt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (7 minutter siden):

Da spørs det jo hva problemet er da. At alle menn er forderdelige skapninger, eller at du selv har tatt en del dårlige valg? Husk man skal ikke skue hunden på hårene. Ser det for godt ut til å være sant er det som regel en bakside med ting.

Jenter vil ha badboys. Jeg vil ikke påstå at de får skylde på seg selv, men for de fleste jenter tar det dessverre noen år før de skjønner at badboys sjelden er et bra valg hvis man vil ha noe som varer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 17f7e...477 skrev (1 time siden):

Jeg er jente med veldig mange matches.  Har dårlig erfaring med menn da jeg har opplevd svindel og voldtekt, Pluss folk som har dratt meg ned psykisk. Så nå er jeg der kun for meldinger som " pen du er" eller andre kommentarer for å booste selvtiliten .Møte tørr jeg ikke. Får jeg komplimenter har jeg fått det jeg vil ha.:)  Da er jeg ikke innteresert i noe mer.  om jeg ikke har vert inne på appen noen uker har jeg ofte meldinger fra 30-40 menn.

 

Anonymous poster hash: 17f7e...477

Dette er, som nevnt, grunnen til at jeg bruker betalingstjenester hvor terskelen er litt høyere :)

færre menn som utnytter damer for sex og færre damer som utnytter menn for eget ego.

 

Nukleosid skrev (20 minutter siden):

Jenter vil ha badboys. Jeg vil ikke påstå at de får skylde på seg selv, men for de fleste jenter tar det dessverre noen år før de skjønner at badboys sjelden er et bra valg hvis man vil ha noe som varer.

Dette er også hva jeg observerer. Som ung mann var jeg i en halvkriminell guttegjeng og vi svømte i damer. Nå som jeg har modnet og ikke lenger føler behov for å konstant hevde meg synes jeg igrunn det er komisk å se på damer som velger de verste mannfolka fordi de er "tøffe".

sarah95 skrev (29 minutter siden):

Ja skal helt klart ikke legge all skylda på menn , Ble fotografert bak min rygg en gang og pressa for penger så ble feil å kalle det svindel. utpressing heter det. Mange snille menn der ute sikkert, men har ikke behov for å møte så mange menn , trives godt i mitt eget selvskap :) da er jeg trygg. Men hyggelig med noen komplimenter i blandt.

Det var jo en fæl ting å utsettes for. Det er klart det er snille menn der ute, men de er vanskeligere å finne fordi du må rote igjennom så mange useriøse - litt som at vi må rote igjennom alle dere ego boostere når vi leter etter noe seriøst :)

 

jeg har ikke brukt tinder så veldig mye. Jeg ble relativt nylig singel etter mange år og tinder var ikke en greie sist jeg var på jakt. Men jeg har jo fått med meg at tinder er en puleapp og ikke akkurat så seriøst - det irriterende er dog at det er så mange som tror det er seriøst så de bruker tinder på bekostning av "ordentlige" datesider. Jeg merker at det er langt færre brukere på datingsider nå sammenlignet med før, men jeg fant allikevel min nye kjæreste på en slik, så det er fortsatt verdt å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tar jeg aldri først kontakt og lager  noe forventninger heller. Jeg har kun profilen min der, og er ikke sånn at jeg tar kontakt kun for å få oppmerksomhet. eller fisker etter dette å noe måte. De tar kontakt først og sier noe til meg også takker jeg for det, så dør samttalen ut. hadde vert verre om jeg hadde tatt kontakt kun for å "bruke" for egen oppmerksomhet. mener jeg da :) føler ikke jeg gjør noe galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872 skrev (3 timer siden):

Du skjønner tydeligvis ikke hvordan det er å være attraktiv jente på slike plattformer. Mange henvendelser, folk som klager over ikke rask nok respons (som TS), skulle man oppfylt ønskene om responstid/engasjement til alle menn som sender mld, så ville det vært en fulltidsjobb. Derfor svarer jenter på det de har lyst å svare på, når de har tid. Av og til med en gang, av og til etter noen timer, av og til neste dag.

Ikke sikkert hun var uinteressert i TS, de matchet tross alt. Men man diskvalifiserer selvsagt seg selv om man sender en slik desperat melding som TS gjorde bare fordi han ikke fikk svar på et par timer, i og med at man trolig har mange å velge blant uansett.

Anonymous poster hash: b3aae...872

Hva har dette med hva jeg skrev å gjøre?

Det er helt klart at jenter kanskje blir bombardert med meldinger osv osv, og da kan man ikke fokusere på alle.

Poenget mitt er at interesse må gå begge veier og at gutter har en tendens til å ikke tenke på sine egne behov, men prøver heller å "vinne" eller "fortjene" oppmerksomhet. Får man ikke svar, så bør man tenke at man fortjener bedre, mener jeg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sarah95 skrev (39 minutter siden):

Nå tar jeg aldri først kontakt og lager  noe forventninger heller. Jeg har kun profilen min der, og er ikke sånn at jeg tar kontakt kun for å få oppmerksomhet. eller fisker etter dette å noe måte. De tar kontakt først og sier noe til meg også takker jeg for det, så dør samttalen ut. hadde vert verre om jeg hadde tatt kontakt kun for å "bruke" for egen oppmerksomhet. mener jeg da :) føler ikke jeg gjør noe galt. 

Du er et falskt håp, og du trenger hjelp av en psykolog, ikke tilfeldige personer som flørter med deg fordi de er ute etter noe mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 306d8...303 skrev (3 timer siden):

Dere er desperate og ikke kjekke nok.

Jeg booker hjem tindersluts - gjerne de som ser uskyldige ut - flere ganger i uken. Når jeg ikke svarer lenger klager de på å ha blitt brukt.

 

Anonymous poster hash: 306d8...303

Du innrømmer med andre ord åpent at du har psykopatiske tendenser? "Tindersluts", "klager på å ha blitt brukt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sarah95 skrev (1 time siden):

Nå tar jeg aldri først kontakt og lager  noe forventninger heller. Jeg har kun profilen min der, og er ikke sånn at jeg tar kontakt kun for å få oppmerksomhet. eller fisker etter dette å noe måte. De tar kontakt først og sier noe til meg også takker jeg for det, så dør samttalen ut. hadde vert verre om jeg hadde tatt kontakt kun for å "bruke" for egen oppmerksomhet. mener jeg da :) føler ikke jeg gjør noe galt. 

Du har opprettet en profil på en datingtjeneste :)

Mitt personlige moralske kompass sier at det er "galt" å bruke en såkalt "dating app" simpelthen for å sanke komplimenter og samtidig redusere kvaliteten på tjenesten som tilbys. Ikke at du personlig gjør tjenesten dårlig; det er tusenvis av slike som det som sammen senker kvaliteten.   Dere er den kvinnelige versjonen av de mannfolka som spammer samme melding til tusen kvinnfolk på en kveld og håper på et napp og et ligg; det hadde vært uproblematisk om det var én av dem, men det er tusenvis av dem også- og dét er hva som gjør greia frustrerende. Personlig er jeg selektiv når jeg er på jakt. Får du en melding fra meg så er den ment spesifikt for deg og i et håp om å oppnå en meningsfull dialog - men jeg sender heller ikke melding til tomme profiler eller overfladiske puppebilder som åpenbart er ment til å generere overfladisk respons. Jeg har flere kamerater som ikke fungerer sånn; de kaster et vidt nett og et kompliment eller en melding fra dem betyr ca like mye som om det kom fra en random chatline generator på nettet 

Nå kjenner ikke jeg deg og jeg vet heller ikke om du er gjest, så det er bare du som kan vite om ditt formål er å utnytte andre. 

Det sagt er de fleste av oss selvfølgelig klar over at tinder ér sånn. Det er ikke plassen å gå for å finne en kjæreste på grunn av det. Da må vi heller gå en plass der det koster penger hver måned - for der er det ikke like mange inaktive.

Klart det ville vært verre om du aktivt oppsøkte enslige for å lure dem til å tro at du var interessert. Det er bedre å bare utgi seg som tilgjengelig. Det tror jeg de fleste er enig i :)

Endret av Corp Por
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872
Disorder skrev (1 time siden):

Får man ikke svar, så bør man tenke at man fortjener bedre, mener jeg.

 

Hvorfor det? Det kan være mange gode grunner til at man ikke får svar så raskt som man håper. Å tenke «jeg fortjener bedre» er vel stikk motsatt av hva man burde tenke. Man bør være tålmodig, ikke tenke over/bry seg om man ikke får svar med en gang. 

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872 skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Det kan være mange gode grunner til at man ikke får svar så raskt som man håper. Å tenke «jeg fortjener bedre» er vel stikk motsatt av hva man burde tenke. Man bør være tålmodig, ikke tenke over/bry seg om man ikke får svar med en gang. 

Anonymous poster hash: b3aae...872

Mener selvfølgelig ikke at man skal si fuck it 2 sekunder uten svar. Tålmodighet er viktig. Jeg fikk bare inntrykk av at TS ikke hadde fått svar på en god stund men fortsatte å undre over jenta. Det er ikke sunt.

 

Endret av Disorder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som andre er inne på handler det nok i stor grad om tilbud og etterspørsel, og da må nok menn gjøre en ekstra innsats for å gjøre seg tilstrekkelig interessante til at kvinner skal gidde å prate med akkurat dem. Så kan en mene det er urettferdig, men baksiden er jo at mange av de samme kvinnene får oppmerksomhet fra menn som ikke er interessert i mer enn sex, og at mange kvinner slik ender opp med lettvinte relasjoner de egentlig ikke ønsket.

Begge deler kan nok oppleves som veldig vondt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, herzeleid said:

Så kan en mene det er urettferdig, men baksiden er jo at mange av de samme kvinnene får oppmerksomhet fra menn som ikke er interessert i mer enn sex, og at mange kvinner slik ender opp med lettvinte relasjoner de egentlig ikke ønsket.

Så lenge de selv valgte det sånn (som regel) hvem skal de skylde på egentlig for at det blir sånn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 minutt siden):

Så lenge de selv valgte det sånn (som regel) hvem skal de skylde på egentlig for at det blir sånn?

Jeg synes ikke en skal skylde på noen som helst om en gjør dårlige vurderinger, men det er en ulik og etter mitt syn interessant "motsatt" utfordringer kvinner møter på samme arena(er). Så kan en samtidig spekulere i hva "falsk" bekreftelse gjør med en del kvinners forventninger til en partner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b3aae...872
Disorder skrev (34 minutter siden):

Mener selvfølgelig ikke at man skal si fuck it 2 sekunder uten svar. Tolmodighet er viktig. Jeg fikk bare inntrykk av at TS ikke hadde fått svar på en god stund men fortsatte å undre over jenta. Det er ikke sunt.

 

Enig der. Til info tok det ca. to timer fra TS sendte melding med spørsmål om kampsport til han opprettet denne tråden med klaging over manglende svar. Det tok altså langt mindre enn to timer før han begynte å bli oppgitt, med andre ord. Helt feil tankegang, er man i familieselskap eller på venninnekveld så er det ikke sikkert man har anledning til å svare alle man har en samtale gående med på Tinder. 

Anonymous poster hash: b3aae...872

Lenke til kommentar
tezzo skrev (På 21.6.2020 den 21.32):

hei, ja nå er det kanskje ikke noe nytt at tinder er en katastrofe når det kommer til enkelte ting..

likevel lurer jeg på en ting.. hvorfor er jentene veldig sånn.... "rare".... på tinder?

for eksempel.. jeg har gått nøye igjennom hver eneste profil før jeg sveipet til høyre..

jeg fant ei veldig fin og kul jente som jeg ble fort veldig betatt av..

hun er en frisk og rask og sporty jente, og hun er på utkikk etter noe seriøst.. (fantastisk! det er jeg å!)

da vi fikk match tenkte jeg dette kan jo faktisk være drømmejenta..

jeg så det var ett bilde hvor hun hadde på seg boksehansker, så jeg tenkte kult! jeg driver jo med kampsport også..

så gikk samtalen slik:

Pqpi0H7.jpg

og hun har faktisk ikke giddet å svart siden.. altså dette forstår jeg bare ikke.. er jeg for urimelig/utålmodig her?

jeg føler jo nærmest jeg går på kniver hver gang jeg får match med ei vakker, smart og fornuftig jente.

var ikke det jeg skrev på melding nr2. underholdende nok? jeg tenkte bare det kunne blitt ett kult samtaleemne.

Så etter hun svarte, svarte jeg sånn ca 10 min etterpå, og ikke hørt noe mer etter det..

Dette er det hun har skrevet om seg på sin profil:

N32Hk9w.jpg

hun er 25, jeg er 29.. og jeg er mer enn nok moden for å prøve å date litt.. jeg ønsker virkelig ett seriøst forhold..

for å si litt om meg selv.. jeg er IKKE interessert i å playe rundt.. hvis jeg kunne fått det akkurat som jeg ville ha..

ønsker treffe en jente, passer vi sammen så vil jeg bare ha henne.. for når jeg blir glad i noen så blir jeg SKIKKELIG glad i noen..

og jeg trenger ikke noe mer.. jeg forlanger ikke allverdens av folk heller for ingen er perfekt.

men når ikke det går ann å svare engang på en melding, for å bli kjent, er jeg for urimelig/utålmodig?

og dette er liksom ikke bare første gangen heller.. jeg forstår det bare ikke..

Har datet en del i d siste og de jeg treffer har vist fram sin tinder hvor de lett drar over 99+ likes, r visst mange flere menn og da r d ikke lett å slippe gjennom nåløyet. Ingen av de jeg har liket har likt tilbake, kun forholdt meg til de som liker først. Så ser for meg at hu du prøvde å snakke med muligens hadde flere før deg hun snakket med/mer investert i, eller andre årsaker. Men ellers enig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...