Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med dating er jammen ikke lett. Hva vil dere menn egentlig?


Gjest 8c139...224

Anbefalte innlegg

Nå skal man huske at veldig mange på datingfronten er useriøse eller skyfler gjennom mange. Man har jo "produktkatalogen" lett tilgjengelig på telefonen til enhver tid og det er ikke uvanlig at folk tar opp tinder, happn, grindr, elitedating osv. samme dagen helgens date har dratt hjem igjen. Jeg hører også stadig mer om folk som har 3-4 stk på "gress" samtidig. Det fungerer dårlig for meg. I slike settinger forstår jeg at man kan bli litt "mistenksom" og oppføre seg sjalu, for meg bare droppes det asap.

Tror ikke det er uvanlig at forhold i dag varer maks. 3-6mnd for å si det slik. Det prøves og testes mye og ofte endres "spillereglene" underveis samtidig som det skal veldig lite til før man kaster kandidaten (takk til tv-programmer som har skapt normen) til fordel for neste kandidat i køen.

Datingfronten blir også stadig tøffere med høyere krav. Det virker å være mer "inn" å ha korte flirts enn langvarige forhold.

Det er også høysesong for sommerflørt nå, dvs. det er stor sjangs for at den man finner nå er preget av å endelig oppleve sommer og vil ha litt romantikk og sommerfugler i magen adpåtil men før jul tenker at "ok det var gøy men". For noen kan det være ok, for meg ble det slitsomt i lengden da det har en kost å etablere nye forhold.

Selv har jeg ikke datet på nesten 25 år, jeg liker ikke settingen og forventningene dating med ukjente setter. De jeg har truffet i denne tiden har jeg vært klare på at dette ikke er en date, men la oss finne på noe gøy. 
Som regel har jeg blitt godt kjent med folk (mange gode samtaler) lenge før det blir noe forhold eller det har skjedd der og da, men aldri vært dating.

Jeg har ingenting i mot det å være en helgekjæreste, feriekjæreste ol. som man treffer for avveksling i fristunder, men da må man være ærlig på at det er dette man søker som også setter rammene.

Men, stay safe og husk prevensjon. :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8c139...224
Gjest 2f0b1...c3c skrev (14 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden. Kan snu litt på det: et samme kan sies om dere damer. Hva er det dere egentlig vil. Vi gutter skjønner oss ikke på dere

Anonymous poster hash: 2f0b1...c3c

Det skal jeg si meg helt enig i! Jeg forstår ikke damer jeg heller, så jeg har ingen forventning om at menn skal forstå oss

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Gavekort skrev (8 minutter siden):

Mulig jeg må lære å kjenne meg selv også, men jeg klarer ikke å se for meg at dette ville vært et problem for min del.

Uansett om årsaken er dårlige menn, og at du har vært så uheldig med 20 menn, så vil jeg i det minste forsøke kjenne igjen og tenke over om hvorvidt egne handlinger eskalerer situasjoner og bygger forakt, da det i det minste er noe konkret og konstruktivt du kan ta ut av denne tråden.

Noe av det du har skrevet her i tråden gir meg en mistanke om at det kan foreligge et problem rundt eskalasjon. Du er på ingen måter et dårlig menneske for å stå opp mot bullshit sjåvinisme, men om man på forhånd er innstilt på å glefse etter uunngåelig feilbare menn, så kommer samholdet til å rakne ganske fort.

Det er ingenting som eskalerer. Jeg avslutter det raskt i det de endrer mening om lvalitetene mine. De første gangene eskalerte det. Fra begges side. Så lærte jeg meg å bare avslutte med en gang.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Nå skal man huske at veldig mange på datingfronten er useriøse eller skyfler igjennom mange. Man har jo "produktkatalogen" lett tilgjengelig på telefonen til enhver tid. Tror ikke det er uvanlig at forhold i dag varer maks. 3-6mnd for å si det slik. Det prøves og testes mye og ofte endres "spillereglene" underveis samtidig som det skal veldig lite til før man kaster kandidaten til fordel for neste kandidat i køen.

Datingfronten blir også stadig tøffere med høyere krav.

Og her går jo køen laaangt borti gata. Har måtte ansette folk til å ringe dem opp når det er deres tur. 
Men det med humor også. Den som jeg dro om kjøkkeninnredningen. Det er sånne ting jeg lett sier uten å tenke meg så mye om. Noen menn synes dette er rasende festlig humor når det bare er oss, men mener jeg skal legge det fra meg ute blant folk. Andre menn kan tross alt bli interessert. Men jeg har da null kontroll på hvem som fatter interesse for meg. Jeg har imidlertid stålkontroll på hva jeg gjør meg det. Jeg avviser høyt og tydelig

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting som eskalerer. Jeg avslutter det raskt i det de endrer mening om lvalitetene mine. De første gangene eskalerte det. Fra begges side. Så lærte jeg meg å bare avslutte med en gang.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Kanskje fallitterklæringen kommer litt tidlig da. Poenget mitt er uansett at det mangler tilgivelse og forståelse. Det kan godt hende at samtlige menn har gjort utilgivelige ting, men om vi for eksempelet sin skyld snakker om kritikk av hjulskift igjen så bør heller det åpne for en dialog om hva du ønsker forholdet skal være, fremfor latter eller sende han på dør. Understreket at du har lov til å bli sint.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Og her går jo køen laaangt borti gata. Har måtte ansette folk til å ringe dem opp når det er deres tur. 
Men det med humor også. Den som jeg dro om kjøkkeninnredningen. Det er sånne ting jeg lett sier uten å tenke meg så mye om. Noen menn synes dette er rasende festlig humor når det bare er oss, men mener jeg skal legge det fra meg ute blant folk. Andre menn kan tross alt bli interessert. Men jeg har da null kontroll på hvem som fatter interesse for meg. Jeg har imidlertid stålkontroll på hva jeg gjør meg det. Jeg avviser høyt og tydelig

Anonymous poster hash: 8c139...224

haha :D bra.

Jeg er forøvrig kronisk treg til å skrive noe ferdig. Enda godt jeg ikke ble forfatter, journalist eller noe i den gata.
Humor og selvironi er viktig i bredt monn, da har man det som regel bedre ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (3 timer siden):

Hva er galt med mannlige venner? Eller venner generelt?

Anonymous poster hash: 8c139...224

Det er ikke noe galt å ha en eller to venner av motsatt kjønn, men om man en kvinne "nesten bare har menn som venner", så ville jeg stusset noe på det. Det er ikke normalt og jeg ville ikke ha tatt et forhold med en slik jente seriøst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (40 minutter siden):

Det er jo en feil konklusjon. Jeg blir forvirret av at en ting er ok i begynnelsen for så å gå over til å være skikkelig ugreit. 
 

det ville blitt det samme om en dame fortalte deg at en kvalitet ved deg var så fin for så å fortelle deg at det er det teiteste hun vet om ved menn uken etter

Anonymous poster hash: 8c139...224

Det finnes bare en fellesnevner her, deg. Når du velger feil menn om og om igjen så må du jo se på hva det er du gjør feil.

«Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.”

– Albert Einstein –

https://utforsksinnet.no/sitater-albert-einstein-personlig-vekst/

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Dubious said:

Ha slike damer i Trondheim og omegn, og det finnes sikkert, men gidder ikke lete
Takler ikke nedturer, så da er det bedre å være singel 

Nedturer er tungt for de fleste. Man har investert mye av seg selv for den andre og det koster mye tid, mentalt og energimessig å etablere et nytt forhold. Man gjør seg sårbar, noe som for mange ikke er enkelt. For noen er det enklere å drive den prosessen, men for andre krever det mer og går mer innpå en når det er over.

Det har en kost. Derfor er det også mange som foretrekker helt casual greier som ikke krever å slippe folk inn på samme måten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (23 minutter siden):

Det er ingenting som eskalerer. Jeg avslutter det raskt i det de endrer mening om lvalitetene mine. De første gangene eskalerte det. Fra begges side. Så lærte jeg meg å bare avslutte med en gang.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Du får meg til å tenke på noen som er redd for å ende opp i et forhold. Enten på grunn av vedvarende negative erfaringer Gjennom livet eller på grunn av andre traumatiserende enkelthendelser. Manglende selvbilde er også det som slår meg. Det er en grunn til at jeg i flere år nå har styrt unna kvinner som skriver og argumenterer som de. Det viser seg etter en stund at det er masse skjeletter i skapet som tener å luftes. En påtatt selvstendighet fordi en har blitt sviktet så grovt at en nekter å stole på noen som helst. I tillegg så brukes små problemstillinger som påskudd for å havarere ting. 

Lenke til kommentar

En greie med å være "den smarte" i forholdet er at man aldri skal få den andre til å føle seg dum, spesielt ovenfor andre.  Da er man ikke bare smart men også litt smartass på en dårlig måte, eller rasshøl. De fleste er dumme på enkelte ting og gode på andre.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
JØI skrev (1 time siden):

Du får meg til å tenke på noen som er redd for å ende opp i et forhold. Enten på grunn av vedvarende negative erfaringer Gjennom livet eller på grunn av andre traumatiserende enkelthendelser. Manglende selvbilde er også det som slår meg. Det er en grunn til at jeg i flere år nå har styrt unna kvinner som skriver og argumenterer som de. Det viser seg etter en stund at det er masse skjeletter i skapet som tener å luftes. En påtatt selvstendighet fordi en har blitt sviktet så grovt at en nekter å stole på noen som helst. I tillegg så brukes små problemstillinger som påskudd for å havarere ting. 

Selvstendigheten er et resultat av å ha vært singel i 7 år. Da må man lære og klare selv. Det føles litt invaderende om menn da skal «ta over oppgaven», og det må jeg jobbe med

Har få skjeletter i skapet, men et og annet finnes kanskje i støvet

dårlig selvtillit har jeg ikke

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
hekomo skrev (1 time siden):

Hmm. Varselbjeller.

Har du tenkt på at kanskje det ikke er alle andre som er problemet?

Det gjelder ikke alle altså. Jeg er definitivt ikke smartere enn alle menn jeg har datet. Men de jeg har vært smartere enn har reagert slik

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
JØI skrev (1 time siden):

Det finnes bare en fellesnevner her, deg. Når du velger feil menn om og om igjen så må du jo se på hva det er du gjør feil.

«Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.”

– Albert Einstein –

https://utforsksinnet.no/sitater-albert-einstein-personlig-vekst/

Altså er det dumt å date en ny mann, for det har jeg jo forsøkt før? 
jeg dater jo nye menn fordi jeg tenker at de er annerledes. Det blir litt som hvis man ikke likte leverpostei så forsøker man syltetøy. Av og til liker man ikke noen av de

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (9 minutter siden):

Selvstendigheten er et resultat av å ha vært singel i 7 år. Da må man lære og klare selv. Det føles litt invaderende om menn da skal «ta over oppgaven», og det må jeg jobbe med

Har få skjeletter i skapet, men et og annet finnes kanskje i støvet

dårlig selvtillit har jeg ikke

Anonymous poster hash: 8c139...224

Ikke bland selvtillit med selvfølelse. Det er to forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (5 minutter siden):

Altså er det dumt å date en ny mann, for det har jeg jo forsøkt før? 
jeg dater jo nye menn fordi jeg tenker at de er annerledes. Det blir litt som hvis man ikke likte leverpostei så forsøker man syltetøy. Av og til liker man ikke noen av de

Anonymous poster hash: 8c139...224

Heller ikke her noen vilje til refleksjon. Now there’s your problem... 

Lenke til kommentar
JØI skrev (7 minutter siden):

Heller ikke her noen vilje til refleksjon. Now there’s your problem... 

Når jeg lurer på hvorfor menn synes en ting er positivt en dag og så negativt den neste, så tenker jeg selvsagt ikke at det er jeg som er problemet. Hvorfor skulle heg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...