Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med dating er jammen ikke lett. Hva vil dere menn egentlig?


Gjest 8c139...224

Anbefalte innlegg

Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (9 minutter siden):


hahaha, tydeligvis en sønnen hadde godkjent detta :D 

Veldig riktig. Lite som er viktigere enn at det funker godt med barna når man først er der. Men det skal funke for både mor og barn. Absolutt ingen dum vei å gå om det ikke er "naboen" som kan bli utfordrende om det ikke funker.

Sønnen min tror at han får en lillebror hvis jeg får kjæreste. Og så tror han at kjæresten garantert vil spille fotball med han og være personlig trener for han. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (3 minutter siden):

Sønnen min tror at han får en lillebror hvis jeg får kjæreste. Og så tror han at kjæresten garantert vil spille fotball med han og være personlig trener for han. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Da har du jo noe å finne på sammen med sønnen din...

Lenke til kommentar

Få menn som ikke vil spille fotball med smågutta da. Personlig trener kan han kanskje angre på hvis fotballforståelsen er litt utdatert. Selv fikk jeg bare jenter og hadde henda fulle med det, men de fleste menn vil jo ha en liten kar å sparke ball med også, padle kajak med eller ta med på sykkel og fisketur. (jeg fiska med jentene).


Veldig forståelig at han da drar med pappan til en kompis han ant. også spiller fotball med haha. Smart kar. Barn tar også sjelden feil av karakter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
JØI skrev (9 minutter siden):

Da har du jo noe å finne på sammen med sønnen din...

Jeg har ikke mangel på ting å gjøre med barna. Men barn som har en lite tilstedeværende far søker ofte en mannsperson å gjøre det de oppfatter som gutteting med. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Få menn som ikke vil spille fotball med smågutta da. Personlig trener kan han kanskje angre på hvis fotballforståelsen er litt utdatert. Selv fikk jeg bare jenter og hadde henda fulle med det, men de fleste menn vil jo ha en liten kar å sparke ball med også, padle kajak med eller ta med på sykkel og fisketur. (jeg fiska med jentene).


Veldig forståelig at han da drar med pappan til en kompis han ant. også spiller fotball med haha. Smart kar. Barn tar også sjelden feil av karakter.

Jeg kan love at den pappaen ikke er min type mann. Tor han bruker PlayStation mer enn sønnen sin og det funker ikke for meg

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Jeg kan love at den pappaen ikke er min type mann. Tor han bruker PlayStation mer enn sønnen sin og det funker ikke for meg

Anonymous poster hash: 8c139...224

Jeg har playstation og xbox i huset, men de brukes like mye som teppebankeren jeg kjøpte for 20 år siden. Brukere som meg er alltid et kupp for de som kjøper dingser på finn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Jeg har ikke mangel på ting å gjøre med barna. Men barn som har en lite tilstedeværende far søker ofte en mannsperson å gjøre det de oppfatter som gutteting med. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Definitivt, for meg var det mine bestefedre. 

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Man kan noen ganger undres hvordan man får barn sammen ;) Neida det skjer jo, sånn er det.
Jeg har playstation og xbox i huset, men de brukes like mye som teppebankeren jeg kjøpte for 20 år siden.

Jeg bruker teppebanker. Mest til å plage barna, men også til å plage venner og andre inntrengere. Og til å spille fotballtennis. Sønnen har PlayStation og TV kjøpt for egne penger. Det er vel de duppedingser vi har. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Definitivt, for meg var det mine bestefedre. 

Jeg hadde morfar og en mye eldre fetter

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Jeg bruker teppebanker. Mest til å plage barna, men også til å plage venner og andre inntrengere. Og til å spille fotballtennis. Sønnen har PlayStation og TV kjøpt for egne penger. Det er vel de duppedingser vi har. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

haha jeg brukte den mer før, da hadde jeg mer tepper og Miele støvsugeren min er bra nok med eget teppemunnstykke til teppet i stua. Tanken er også slik at jo mer ålreighte ting man gjør med familien, jo mindre tid bruker man på duppedingser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (1 minutt siden):

haha jeg brukte den mer før, da hadde jeg mer tepper og Miele støvsugeren min er bra nok med eget teppemunnstykke til teppet i stua. Tanken er også slik at jo mer ålreighte ting man gjør med familien, jo mindre tid bruker man på duppedingser.

Absolutt. Jeg var meget stolt den dagen barna gikk ei mil på ski uten å levere klage. Og da de gikk over ei mil med meg i skogen uten å lure på vi var fremme snart

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 87a4b...c58
1 hour ago, Theo343 said:

Bygdenorge er det beste vi har. Med årene har jeg satt noen strenge krav.

Er hun sofaelsker og vil ha alle ferier foran TVen hjemme, uvillig til å utforske enkle gleder med bobil eller camping og må ha luksushotell hver gang, allergisk mot å ta en hyggetur på sykkel eller til beins så vet jeg av erfaring at det kan tære på etter noen år.

Det viktigste man gjør i dating er å kjenne seg selv.

Som mann vil jeg si at bobil og camping er noe av det kjedeligste som finnes. Reiser gjerne på tur både innenlands og utenlands men da vil jeg ha hotell uten at det trenger å være så mye luksus.

Styrer unna de som har de sedvanlige bildene fra "den fantastiske fjellturen" og fra treningssenteret.

Anonymous poster hash: 87a4b...c58

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Guest 87a4b...c58 said:

Som mann vil jeg si at bobil og camping er noe av det kjedeligste som finnes. Reiser gjerne på tur både innenlands og utenlands men da vil jeg ha hotell uten at det trenger å være så mye luksus.

Styrer unna de som har de sedvanlige bildene fra "den fantastiske fjellturen" og fra treningssenteret.

Anonymous poster hash: 87a4b...c58

Derfor folk er forskjellige. Noen har bestemte favoritter, andre liker å prøve forskjellig og noen endrer favoritter over tid. Jeg skulle ønske at folk var ærlige nok til å ha bilde av "sofa og tv" fremfor seilbåten de var på én gang eller toppturen de tilfeldigvis ble dratt med på i 2004 ;). Bilder er ofte brukt som PR og gjenspeiler ikke nødvendigvis hvem du er.

Personlig liker jeg mye mer enn bobil og camping men det er en ting jeg har lyst til å utforske igjen, noe forrige partner nektet og derav ærlig på det. Jeg heller mest mot fricamping og planen er å prøve litt bobiler, hengekøyer og andre løsninger og se hvordan det funker. Da kombinert med at jeg har med sykler for varierte turmuligheter. Eller en tandemkajakk eller to på taket.

Ingenting er feil, er det riktig for deg og din partner så er det likegylding om det er riktig for andre. Finner man roa på en michelin restaurant eller ved bålet, det er opp til deg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis man er uheldig med menn så bør man enten revurdere hvilke menn man leter etter, eller så bør man gjøre et introspektivt syn på seg selv. Jeg tror ikke sterke kvinner som ønsker sterke menn nødvendigvis er et problem, men om man holder rundt sin partner med stram halslenke så er det lett å gjøre det til et ulykkelig forhold og skremme partneren vekk.

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Hvis man er uheldig med menn så bør man enten revurdere hvilke menn man leter etter, eller så bør man gjøre et introspektivt syn på seg selv. Jeg tror ikke sterke kvinner som ønsker sterke menn nødvendigvis er et problem, men om man holder rundt sin partner med stram halslenke så er det lett å gjøre det til et ulykkelig forhold og skremme partneren vekk.

Men da kan alle menn her hjelpe meg. 
 

List opp de 5 viktigeste egenskapene en kvinne skal ha for at hun skal være av interesse:

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (27 minutter siden):

Jeg et ikke spesielt sjalu av meg. Min eks ble sendt til sin venninne av meg. En han hadde hatt sex med tidligere. Jeg stoler fullt og helt på den mannen jeg er sammen med. Vil han være utro, så er han det uansett om jeg tillater at han er sammen men venninner eller ikke. Hadde han ville hatt alenetid, så hadde det vært helt ok. Jeg klager ikke på det for jeg liker jo å ha alenetid selv. Da hadde vi begge fått det vi trengte da. 
 

Jeg mener ikke at barna mine ikke skal møte en kjæreste. Jeg mener at en mann som jeg ike er kjæreste med og bare dater ikke skal få møte barna mine. Venner er noe helt annet. De er som regel der år etter år, det er ikke en bare man dater. Den dagen han blir kjæreste og vi begge er trygge på forholdet, da kan han møte barna. Sjansen for at han forsvinner da er lavere.

Jeg har rett og slett ikke lyst til at en mann jeg dater skal komme til mitt hus og ta over styringen der, det er vel forståelig?

Anonymous poster hash: 8c139...224

Det med sjalusi er veldig personlig. Du kan ikkje måle alle etter ditt målestokk. Når det gjelder sjalusi, så syns ein bør tilpasse sitt oppførsel etter kjæresten.

Du skjønner/vil ikkje skjønne kva eg meiner. La meg prøve igjen.

Du skriver at du liker å være ute i naturen. 3 uker i telt. Kva om kjæresten/det du dater vil ha minst 2 månad (3, 6 månader) i strekk i telt? Vil du syns fortsatt det er like artig?
Du liker åleine tid. La oss anta du trenger ca 3 timer/døgnet. Mens kjæresten/daten ønskjer å ha 22 timer/døgnet som åleine tid. Dere møtes kun for frokost/middag/kvelds og evt sex. Vil du syns det er like artig? Også sier han "men du sa jo du liker åleine tid, kva er det du klager over nå da?" Skjønner du poenget mitt?
Eg kjenner ikkje deg og det er vanskelig å gi råd basert kun på eit par poster her. For meg virker det som du ønskjer å gjøre null forandringer eller tilpassinger når du begynner å date noen/får deg kjæreste.
Du ønskjer fortsatt henge like mye (som før) med vennene dine, bruke like mye tid på barna, ha like mye åleine tid og kjæresten må nøye seg med det han får. Uansett om han har behov for meir tid samman. Så blir det konflikt og slutt. 

Du kan ikkje forvente at den du dater/kjæresten må gjøre alle tilpassingene (både i kvardagen og personlig), mens du skal fortsatt være deg selv og leve livet som før. I så fall må du satse på å finne ein som vil passe perfekt inn i ditt livsbildet og passer 100% med din personlegheit. Oddsen for det er tilnærma null.
Du må nok revurdere prioriteringer og gjøre vise forandringer om du ønskjer eit lykkelig og langvarig forhold. Som nevnt tidligere, eg mener forhold går ut på å finne kompromiss og sette andre foran seg selv. I alle fall av og til. Anyway, lykke til!

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Men da kan alle menn her hjelpe meg. 
 

List opp de 5 viktigeste egenskapene en kvinne skal ha for at hun skal være av interesse:

Anonymous poster hash: 8c139...224

1. Vi er alle individer med forskjellige behov. Slike lister er bare tull. Finn den som fungerer med deg.

Men det viktige er å ikke ha et ønske om å endre den man finner. Ofte er det slik at man finner en partner så tenker man at den personen er perfekt hvis man bare lærer dem litt bordskikk, får dem til å droppe fisketurene til fordel for vinkos i sofaen osv. Men det funker ikke å endre på folk.

Man må ta det gode med det mindre gode.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (3 minutter siden):

Men da kan alle menn her hjelpe meg. 
 

List opp de 5 viktigeste egenskapene en kvinne skal ha for at hun skal være av interesse:

Anonymous poster hash: 8c139...224

Det er vanskelig å få et innblikk i hvem du er, men slik jeg forstår situasjonen du beskriver så er det ingen egenskaper du mangler. Jeg mistenker at dine forhold er veldig preget av konflikter der dere begge har en stolthet å bevare. Et forhold skal innebære kompromisser. Det kan godt hende at alle mennene du har datet de siste årene har vært egoistiske og overfladiske, men det kan også hende at denne biten blir vekket og man bygger forakt mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...