Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med dating er jammen ikke lett. Hva vil dere menn egentlig?


Gjest 8c139...224

Anbefalte innlegg

Gjest 8c139...224

Jeg har datet flere menn de siste 7 årene. Alle med mindre hell. 
Jeg er en selvstendig kvinne. Jeg har barn. Her er probleme som dukker opp:

- de synes det er sååå fint at jeg eier egen bolig, skrur bil, bygger vegger og pusse opp. Helt til de ønsker å hjelpe meg med det. Da hjelper de ikke, de overtar og forteller meg at det jeg gjør ikke er bra nok. 

- de liker at jeg er smart. Til de oppdager at jeg er smartere enn dem. Da kommer kommentarene som «ja ja. Alt er som du sier. Du vinner alltid»

- de liker at jeg har behov for å være alene fra tid til annen. Bra med damer som ikke krever all deres tid. Helt til de ikke liker det likevel. Da bruker de hersketeknikker om at de bare sitter alene mens jeg er ute og gjør min greie. At jeg ikke liker dem, at jeg trives best alene- det har de jo forstått

- de setter pris på at jeg nesten bare har menn som venner (de aller fleste etablert i forhold eller ekteskap). Helt til det plutselig ikke er ok at jeg «henger» med andre menn. For hvis jeg virkelig bryr meg om dem, så ville de kommet foran vennene

- de har ingen problemer med at jeg har barn. Helt til det plutselig er et problem. Barna er hos far hver 4 helg, og med det er det bare de helgene jeg har mulighet. Barna skal ikke møte lenn i mitt liv om jeg ikke kjenner de og er i et forhold med dem. Da kommer kommentarene «hvis du virkelig vil, så finner du tid». Men det er jo ikke så lett når man er alene uten barnevakt

- de liker at jeg er det de kaller «sexy». Jeg gjør jo ikke noe spesielt for å være det. Jeg prøver ikke en gang. Det er ikke min greie. Men de liker det. De liker bare ikke at andre menn synes det. Hvis vi er ute sammen og en annen mann kommenterer at jeg ser bra ut, så er det min skyld, og jeg må endre meg så jeg ikke skaper konkurranse for han. Menn liker ike konkurranse. 
 

Så med dette som stadig vekk går igjen, så lurer jeg på: hva vil dere menn egentlig ha? Hvorfor er jeg interessant, spennende og perfekt helt til de blir forelsket og vil at jeg skal forandre meg? Jeg er blitt totalt forvirret, og lurer på hvorfor dere menn er sånn? Dette kan ikke unnsyldes med «du har ikke møtt den rette/en ekte mann osv». For dette gjelder mange menn fra mange forskjellige samfunnslag.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mer selvstendig en kvinne er, jo mer vil mannen føle seg mindre verdifull. Menn vil ha en selvstendig kvinne, men ikke for selvstendig. Om du er slik du beskriver, så ville jeg trodd du var lesbisk, og jeg tror en del menn vil finne dette litt "for" selvstendig, dessverre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
TwoFace skrev (6 minutter siden):

Jo mer selvstendig en kvinne er, jo mer vil mannen føle seg mindre verdifull. Menn vil ha en selvstendig kvinne, men ikke for selvstendig. Om du er slik du beskriver, så ville jeg trodd du var lesbisk, og jeg tror en del menn vil finne dette litt "for" selvstendig, dessverre. 

Altså skal man være selvstendig, men likevel avhengig av en mann? Uavhengighet verdsettes bare i teorien, ikke i praksis?

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

På en måte, kanskje. Har ikke noe fasit. Joda, men menn får fort en følelse av at kvinner ikke trenger dem. Man må spille litt hjelpesløs av og til, dette gjelder både i forhold med kvinner og menn. Er man helt selvstendig, hvorfor skal man ha andre inn i livet sitt? Dem kødder bare til "systemet" ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224

Spille hjelpeløs er jo ikke til nytte. Etterhvert vil det jo komme frem at jeg ikke er akkurat det. Bedre først som sist

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224

Det er jo helt greit å være singel. Har vært det i mange år. Men det at menn hele tiden forteller meg hvor «bra dame» jeg er helt til de plutselig vil at jeg skal bli en stakkar som er avhengig av en mann for å klare seg videre i livet er bare merkelig oppførsel. Kan dere ikke bare si det k klartekst da? «Jeg gir deg komplimenter for det i begynnelsen, men jeg hater det egentlig. Jeg liker deg best når du ikke er deg selv»

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

Så bra. Jeg ga deg et svar på det du spurte om, og lar det bli med det. Det tar jo tid å bli kjent med en person...det er vel ikke sånn at du viser hele deg så fort du treffer noen? Forskjell på å være eller bli en stakkar, og å være litt smart. Du bruker sterke ord her - som hater. 

Ingen andre enn deg som har nevnt hat her.

Du virker litt mannevond, rett og slett. Kanskje du som er for fiendtlig innstilt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt dreier seg om å se hverandres behov og en del er nok ikke helt ærlige med sine egne behov så blir det et problem etterhvert.

Tror nok ikke menn har noe generelt behov for å bestemme i alt, dominere, styre skuta nødvendigvis men at de kanskje har behov de ikke har turt å være ærlige på før det blir en issue. Mange føyer seg litt i starten fordi det er spennende og nytt.

Ellers er jo menn som alle andre individer som alle vil bli hørt, sett osv. Det er en del mennesker som tenker at det er greit at "Vi var jo enige om at du følger meg og at jeg får bestemme?" så lenge det var sagt en eller annen gang, men slik fungerer det sjelden.

Et forhold er mer teamwork enn avklart lederskap (da i ekstremform).

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224

Jeg er litt mannevond. Ene kompisen min kaller meg «mannehateren». Men, som mange andre, ønsker jeg jo at noen skal være glad i meg akkurat som jeg er. Klarer de ikke det, så kan de la være. Men det å spille svakere enn jeg er førte til et mislykket ekteskap. Det kommer som sagt alltid frem til slutt hvem man egentlg er. 
 

Hater er forøvrig ikke et så sterkt ord lenger. Et vanlig uttrykk som brukes i dag er «hater når det skjer» uten at hater betyr hater. 
 

Har en annen kompis som sa at det som er feil med meg er at jeg er litt «en av gutta» så jeg ender opp mer som kompis enn som kjæresteemne. 
 

Så har vi glupinger som sa at jeg kan være skremmende, men at det kan være bra, for da står kun de mest robuste menn igjen. 
 

Men ingen kan svare på hvorfor menn er så selvmotsigende som de er. Hvorfor ikke vare sier det rett ut? «Jeg ønsker ikke en sterk kvinne». Det er jo infoen av tilfellene åpenbart at de ønsker seg meg, men med noen justeringer de ønsker å få til. For hvis jeg var feil dame, så ville de vel ikke ja bedt meg med ut om og om igjen?

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Alt dreier seg om å se hverandres behov og en del er nok ikke helt ærlige med sine egne behov så blir det et problem etterhvert.

Tror nok ikke menn har noe generelt behov for å bestemme i alt, dominere, styre skuta nødvendigvis men at de kanskje har behov de ikke har turt å være ærlige på før det blir en issue.

Det kan stemme. Men da må de jo tørre å være ærlige da? Kvinner liker ærlige menn. Hvis en man fortalte meg at jeg er «too much» med en gang, så er det mye mer ok enn å fortelle meg det etter date nummer 10 og en begynnende forelskelse

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Det kan stemme. Men da må de jo tørre å være ærlige da? Kvinner liker ærlige menn. Hvis en man fortalte meg at jeg er «too much» med en gang, så er det mye mer ok enn å fortelle meg det etter date nummer 10 og en begynnende forelskelse

Anonymous poster hash: 8c139...224

Helt enig.
Men veldig få liker dog å være den som alltid skal føye seg.

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
TwoFace skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner igjen hvordan dette kommer til å ende opp, så jeg gir meg her. 68'er generasjon, regner jeg med. Ottar og alt det der. Kvinneguiden er nok plassen for deg, no offence.

Jeg er fortsatt under 40 år. Mulig noe preget av å ha hengt med guttene fra tidlig ungdom. Er åpen for opplæring, men liker ikke å vise svakhetene mine ??
 

Jeg er forøvrig ikke forkjemper for likestillingen for kvinner, men det er en annen diskusjon. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Helt enig.
Men veldig få liker dog å være den som alltid skal føye seg.

Jeg liker det ikke?? jeg tror ikke jeg har evnen til å føye leg heller??
 

men selvironi har jeg da. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

Ingenting feil med jenter som er en av gutta. Mange menn foretrekker disse da man ofte får de med på flere aktiviteter i forholdet og ikke må krangle om hvem som skal male, snekre eller tapetsere (de gjør gjerne alt og ser løsninger fremfor problemer).

Quote

Men ingen kan svare på hvorfor menn er så selvmotsigende som de er. Hvorfor ikke vare sier det rett ut? «Jeg ønsker ikke en sterk kvinne».

Husk at det ikke nødvendigvis er de "mest robuste" mannfolka som står igjen om man som kvinne er dominerende. Det kan ofte være man sitter igjen med en "tøffel" i klasse "unnskyld at jeg er til" type også.

Men generelt sett, de som er trygge på seg selv og ikke har behov for å "være sjefen" i alt og har skjønt at "happy wife = happy life" er en god ting er som regel helt greie med det.

Det er ingen ukjent ting at folk kanskje er litt dårlige på å kommunisere sine egne behov men det kan også være at begge parter tar bedre hensyn til den andres behov i starten også sklir man mer over i egne behov etterhvert og avstanden blir større.

De kameratene jeg har er folk som er chill på at kona kanskje er litt "pån" innimellom. Fremfor at de skal ha rett osv. så prioriterer de husfreden og tenker strategisk, uten å være underkua. Pick your fights er ekstra viktig i et forhold.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224

Og må legge til at kvinneguiden er helt feil forum for meg. Kan ikke forvente svar der. Der må man regne med å få til svar at sorte bukser er penest hvis man spør om hva man skal ha til middag

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

Ei jeg kjenner klagde over at hun bare traff "idioter".  Ba henne forsøke en annen type menn enn de hun normalt trekkes mot, og da traff hun en som var perfekt.  Har sett det flere ganger. Noen kvinner søker mot samme type menn gang på gang og blir brent hver gang.  Da gjelder det å bryte mønsteret og prøve noe helt annet neste gang.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Ingenting feil med jenter som er en av gutta. Mange menn foretrekker disse da man ofte får de med på flere aktiviteter i forholdet og ikke må krangle om hvem som skal male, snekre eller tapetsere (de gjør gjerne alt).

Husk at det ikke nødvendigvis er de "mest robuste" mannfolka som står igjen om man som kvinne er dominerende. Det kan ofte være man sitter igjen med en "tøffel" i klasse "unnskyld at jeg er til" type også.

Men generelt sett, de som er trygge på seg selv og ikke har behov for å "være sjefen" i alt og har skjønt at "happy wife = happy life" er en god ting er som regel helt greie med det.

Så for meg han fra parterapi nå? husker ikke hva han heter, me. Det er i alle fall ikke den typen jeg vil ha. Må kunne ha gode samtaler og trenger ikke være enig hele tiden. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...