Gå til innhold

VW slutter å tape penger på elbil med ID.3


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
Sturle S skrev (3 timer siden):

VW slit ein del med produksjon og kvalitetskontroll òg.  2 av 3 ID3 som kjem ut av fabrikken må attende for reparasjonar og justeringar.

Setter pris på leverandører som ønsker å fikse alle problem før kunden får varen. Godt jobbet av VW ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel heller ganske spenstig å nå igjen Tesla på fire år. Man kan jo forvente at Tesla fortsetter sin utvikling fremover, så for å ta innpå må man ha en betraktelig høyere innovasjonstakt. Det blir imponerende om VAG får det til. Det er ikke kun programvare en elbil er avhengig av, også på den elektriske drivlinjen og batterier ligger Tesla langt fremme, både på teknologi og produksjon. VAG (og andre tradisjonelle produsenter) har i mye større grad vært avhengig av utvikling hos underleverandører.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Det er jo nettopp det de ikke skal? Altså de skal levere biler som ikke har det de skulle ha? 

Du snakke om programvare, ut fra ordvalget til Sturle S snakker han om maskinvare. To helt forskjellige problemstillinger med to helt forskjellige tilnærminger til problemløsing. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Complexity said:

VW sine biler har vel vært i produksjon lenge?  De har vel bare ventet på software?

Bildet her er jo tatt i Februar

VW-ID3-stockpile.jpg

Både kunder og produsent har et ønske om å levere kvalitet som kunden betaler for, fremfor flest mulig utleveringer og kunder som tar seg av software testing. 

Litt annen strategi enn hva feks Tesla gjør: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Marzo skrev (6 timer siden):

Både kunder og produsent har et ønske om å levere kvalitet som kunden betaler for, fremfor flest mulig utleveringer og kunder som tar seg av software testing. 

Litt annen strategi enn hva feks Tesla gjør: 

 

Synes denne tar ting til et nytt nivå

 

 

Lenke til kommentar
Marzo skrev (På 11.6.2020 den 9.55):

Nei de skal begynne produksjonen.. ferdige blir de nok ikke på veldig lenge. 

Det virker kanskje unaturlig å ikke få bestille eller betale for en bil som ikke klar for produksjon, men sånn er det hos de fleste bilmerker. 

ID.3 skal komme iløpet av 2020, med flere biler lovet til kunder før årsslutt. 

Jeg vet du liker å kaste rundt med dritt om alle andre bilmerker for da virker Tesla så mye bedre fra ditt ståsted. 
Vi skal ikke ødelegge gleden ved å spørre deg om produksjonsstart av Roadster, Semi eller Cyber siden Tesla så klart ligger mye bedre an her en VW sin ID.3 skandale... 

Det er alltid så mange goder tanker og planer fra VW. Som da de i 2010 planla å bli størst på elbiler innen 2013, og så var det innen 2018, og så...

Og de ikke-eksisterende programvareproblemene til VW ble jo grundig omtalt her på forumet. Det var null problemer! Alt gikk på skinner!

Og nå er ID endelig klar. Eller?

https://jalopnik.com/volkswagen-has-bungled-the-launch-of-its-most-important-1843986608

Roadster og Semi er forsinket, men det er ikke sagt noe om at Cybertruck er det. Model Y ble jo ferdig og lansert før planen, så det er ikke umulig at Cybetruck også kommer før den opprinnelig var planlagt. Men hvorfor skriver du om Tesla i en VW-tråd?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 timer siden):

Hysj nå!! er kun om slikt skjer med Tesla at det krever oppmerksomhet.

Forskjellen er vel at seriøse bilbyggere tilbakekaller og fikser problemet. Hva gjør tesla med dører som må lukkes flere ganger før de går igjen eller bakluker som åper i rykk og napp. Mine biler har vert tilbakekalt flere ganger fordi det kan oppstå feil på komponenter. Syntes det vitner om seriøsitet. Alle forstår at slike ting kan oppstå. Forskjellen er hva man gjør med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (12 timer siden):

Forskjellen er vel at seriøse bilbyggere tilbakekaller og fikser problemet. Hva gjør tesla med dører som må lukkes flere ganger før de går igjen eller bakluker som åper i rykk og napp. Mine biler har vert tilbakekalt flere ganger fordi det kan oppstå feil på komponenter. Syntes det vitner om seriøsitet. Alle forstår at slike ting kan oppstå. Forskjellen er hva man gjør med det.

Ja, det er bare bra at Ford har biler der dørene åpner seg i fart. Alt er positivt ved alle andre. Bare Tesla det er noe negativt ved. Ford skal ha cred for at de lager biler der dørene åpner seg i fart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
hekomo skrev (8 timer siden):

Ja, det er bare bra at Ford har biler der dørene åpner seg i fart. Alt er positivt ved alle andre. Bare Tesla det er noe negativt ved. Ford skal ha cred for at de lager biler der dørene åpner seg i fart.

At tesla lager noen biler der dørene ikke lukker seg skikkelig er helt naturlig med den konstruksjonen. Poenget er at de burde ha tilbakekalt bilene for å rette opp feilen. De må jo vite hvordan det skal fikses nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (11 timer siden):

At tesla lager noen biler der dørene ikke lukker seg skikkelig er helt naturlig med den konstruksjonen. Poenget er at de burde ha tilbakekalt bilene for å rette opp feilen. De må jo vite hvordan det skal fikses nå.

Ford lagde veldig mange biler der dørene åpnet seg i fart, og ble tvunget til å kalle dem tilbake. Det er bare positivt og viser at Ford er veldig flinke og alltid gjør ting riktig. De skal ha cred for at de lager biler der dørene åpner seg i fart.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (25 minutter siden):

Ford lagde veldig mange biler der dørene åpnet seg i fart, og ble tvunget til å kalle dem tilbake. Det er bare positivt og viser at Ford er veldig flinke og alltid gjør ting riktig. De skal ha cred for at de lager biler der dørene åpner seg i fart.

Syntes jeg har lest om andre biler som har fått dørene revet av fordi bilen har latt seg kjøre med døren på vidt gap.

https://www.motor.no/artikler/2019/september/elbil-tesla-dor-apnet-i-fart/

Endret av Trestein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/12/2020 at 10:58 PM, hekomo said:

Det er alltid så mange goder tanker og planer fra VW. Som da de i 2010 planla å bli størst på elbiler innen 2013, og så var det innen 2018, og så...

Og de ikke-eksisterende programvareproblemene til VW ble jo grundig omtalt her på forumet. Det var null problemer! Alt gikk på skinner!

Og nå er ID endelig klar. Eller?

https://jalopnik.com/volkswagen-has-bungled-the-launch-of-its-most-important-1843986608

Roadster og Semi er forsinket, men det er ikke sagt noe om at Cybertruck er det. Model Y ble jo ferdig og lansert før planen, så det er ikke umulig at Cybetruck også kommer før den opprinnelig var planlagt. Men hvorfor skriver du om Tesla i en VW-tråd?

Nå er ikke du akkurat kjent for å komme med så mange påstander som stemmer. 

Hvor vidt ID.3 er forsinket eller klar må du spørre VW om, bilene ser ut til å dukke opp her i landet i løpet av året. 
Roadster skulle jo være her før ID.3... 
VW har allerede vist at de kan, ettersom de har produsert verdens mest solgte bil. 

For enkelte brukere her inne er det kun et bilmerke som eksisterer.
Alle feil og ulemper feies raskt under teppet, men hvis andre merker gjør tilsvarende så blir det slaktet. 
Dobbeltmoralen skinner igjennom og noen ganger er det litt morsomt å fremheve det..

Nb! Model Y er i salg, men er neppe mer ferdig enn ID.3 bilene som står på fabrikken hos VW..
 

 

Endret av Marzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 13.6.2020 den 15.02):

Forskjellen er vel at seriøse bilbyggere tilbakekaller og fikser problemet. Hva gjør tesla med dører som må lukkes flere ganger før de går igjen eller bakluker som åper i rykk og napp. Mine biler har vert tilbakekalt flere ganger fordi det kan oppstå feil på komponenter. Syntes det vitner om seriøsitet. Alle forstår at slike ting kan oppstå. Forskjellen er hva man gjør med det.

Hmm, jeg fikk ingen tilbakekalling på låskassen i bakluka på vår Touran. Den begynte å åpne luka i hytt og pine. Jeg måtte betale selv for ny låskasse, endog to ganger (den gikk istykker på nytt etter noen år). Tydeligvis en kjent feil, men tilbakekalling? Niks. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 13.6.2020 den 15.02):

Forskjellen er vel at seriøse bilbyggere tilbakekaller og fikser problemet. Hva gjør tesla med dører som må lukkes flere ganger før de går igjen eller bakluker som åper i rykk og napp. Mine biler har vert tilbakekalt flere ganger fordi det kan oppstå feil på komponenter. Syntes det vitner om seriøsitet. Alle forstår at slike ting kan oppstå. Forskjellen er hva man gjør med det.

Snakker du om VAG nå? Som i Norge forhandles via Møller? Er du helt .. historieløs? De er jo kjente for å være totalt fravikende når det kommer til innkallelser og innrømmelser, samt faktisk utføre det de "burde". Tidlig 2000-tallet var jo helt totalt katastrofe for Audi-eiere (og VW-eiere), særlig for de med 2.5TDi og automat. Og rust? Å jesus så mye rust det har vært! Jeg er BMW-fan og sett mye rust (dessverre) men VAG tar kaka fra de "store tyskerne" (med unntak av Mercedes i tusenårs-skiftet). For ikke å snakke om systematisk svindel og juks etter 2010, der direktøren måtte sitte i fengsel og VAG ble bøtelagt noe et lite land ville kalt et "statsbudsjett". Vi snakker om et selskap som opplevde sin fødsel fordi en klin kokos diktator ville ha en "folkebil", en jobb han gav til Mr. Ferdinand Porsche - snakk om "subsidiering". Men klart, Tesla er jo "useriøse" i forhold ?
 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...