Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BjørGjer skrev (6 minutter siden):

Og drap skjer det tusenvis av - kvar einaste dag - over heile verda, utan at folk nyttar det som orsaking til å drive terror, valdtekt, hærverk og drap.

... og eg sjekka dette «Resett» no: Det ser ut til å vere ei slags nettavis?

Hvis ikke du forstår at omstendighetene rundt Floyd sin død, i et land som har hatt et problem med rasisme siden slavetiden, kan være dråpen som får det å renne over, men i stedet  anser dette som et " helt vanlig drap" , forøvrig utført av politiet, vet jeg ikke hva man kan si. 

 

Når du skriver "det ser ut til å være en nettavis" - viser det at du spiller dum. Bare la det gå. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (1 minutt siden):

Der har vi det igjen."RASIST!" 

Å forholde seg til fakta og kunne backe det opp med statistikk, er ikke rasistisk!

Please. Har du ikke annet å komme med, så logg ut.

For andre som er interessert i å bli opplyst, her er linken igjen:

 

Min mor sa at hvis man tror på alt man ser på Youtube er man et jævla kålhue

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (2 minutter siden):

video

https://mediabiasfactcheck.com/the-red-elephants/

Spoiler

20102976_Skjermbilde2020-06-05kl_18_03_19.thumb.png.a28f800f96e0ab37719eb45580416a6b.png

The Red Elephants reports all news with an extreme right wing bias as they use loaded and sensational headlines such as this: ‘LIAWATHA’ – ‘POCAHONTAS’ – ‘CHIEF SPREADING BULL’ – LOOK OUT, LIZ WARREN AT IT AGAIN!” Further, they source poorly if at all, for example: “SCREW THE INFRASTRUCTURE, CALIFORNIA JUST PROPOSED A BILL TO HELP TRANSGENDER INMATES…” The Red Elephants also report conspiracy theories such as: “OBAMA SHADOW GOVERNMENT: WIRETAPPING AND ROBO-CALLS?” They have also published fake news stories such as: ‘Democrats Legalize Child Prostitution in California“, which is refuted by fact checkers here. Lastly, this source has been linked to the Alt-Right hate movement. Overall, we rate The Red Elephants as a Questionable source based on extreme right wing bias, promotion of conspiracies and fake news as well as links to hate groups. (M. Huitsing 9/15/2017)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (12 minutter siden):

Me kan også klandre dei andre politimennene, som meinte det var viktig at dei var der, men ikkje viktig at dei trådde inn. 


Du synes ikke samtidig at det er tragisk at to politibetjenter, den ene på sitt tredje skift, den andre på sin fjerde dag på jobben, får sparken og blir tiltalt for medvirkning til drap, fordi de var til stede når Floyd uheldigvis døde under pågripelse.

Tror du disse to kom på jobben for å drepe en svart mann den dagen, eller at de hadde noe de skulle sagt mot Derek Chauvin, en 20-årig politiveteran?

Er det kun Floyd du har sympati for, en mann som var sterkt beruset, trolig forsøkte seg på falskmyntneri, og som politiet var i sin fulle rett til å pågripe, selv om Chauvin opptrådte feil ved å holde press på nakken hans i ni minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler eg spille bingo her no ass. Men eg trenge fleire ruter for eit bingo-brett.

1 hour ago, Drunkenvalley said:
  1. Dei uttrykke nesten konsekvent ein form av white genocide teorier. Dvs. ein tru at norge blir snikislamisert, eller elles at flyktninger eller immigranter "innvaderer".
  2. Dei nemne statistikker som FBI krimstatistikken som bevis på at svarte menneske - som ein rase - er meir kriminelle. Dette er ikkje opp for slik tolkning - statistikken seie ikkje kva dei søker etter, og å bastant velja ein slik tolkning uten bevis må me vel begge kunne etablere at er per definisjon rasistisk?
  3. Dei nemne kor farlige utlendinger er her i Norge, og kva trussel dei utgjer for det norske folk... ut frå følelse, ikkje fakta. Dei antar at ein eller fleire raser/etnisiteter er konsekvent meir kriminelle. Som ovenfor, dei meine dette uten relevante bevis, og me må vel kunne vera enig at det er per definisjon rasistisk.
  4. Ofte har dei eit fleksibelt kompass om kva som er lovleg eller ikkje, eller er fleksible om kor viktig ting er, og kven som er ansvarleg for hendingar, tilsynelatende ekslusivt pga forskjeller i rase eller etnisitet. F.eks har me mennesker som fortel om kor viktig det er at norske befolket bevarer si arv, men heilomvender og fortel at kultur ikkje er viktig når det er samers kultur.

Også er det vel eit par ting til som skjer konsistent her som lede ein til å konkludere at dei held rasistiske meiningar og holdningar, men det var det eg kom på frå toppen av hodet. ?‍♂️

Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (3 minutter siden):

 

Videon viser til statistikk gjort av offentlige myndigheter.

Videoen* 

Påstanden min er fortsatt stående.  Det er åpenbart at de som produserer det du linker til har en meget sterk agenda. Skal du linke til statistikk, følg Snikpellik sitt eksempel og ikke bare link til en youtube video. Det vise bare at du greie å søke etter noe på Youtube. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, 0laf said:


Du synes ikke samtidig at det er tragisk at to politibetjenter, den ene på sitt tredje skift, den andre på sin fjerde dag på jobben, får sparken og blir tiltalt for medvirkning til drap, fordi de var til stede når Floyd uheldigvis døde under pågripelse.

Tror du disse to kom på jobben for å drepe en svart mann den dagen, eller at de hadde noe de skulle sagt mot Derek Chauvin, en 20-årig politiveteran?

Er det kun Floyd du har sympati for, en mann som var sterkt beruset, trolig forsøkte seg på falskmyntneri, og som politiet var i sin fulle rett til å pågripe, selv om Chauvin opptrådte feil ved å holde press på nakken hans i ni minutter.

Det var et drap. De burde forstå såpass at fyren var i ferd med å kveles.

Om det hele var rasistisk motivert vet vi ikke enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, 0laf said:

Du synes ikke samtidig at det er tragisk at to politibetjenter, den ene på sitt tredje skift, den andre på sin fjerde dag på jobben, får sparken og blir tiltalt for medvirkning til drap, fordi de var til stede når Floyd uheldigvis døde under pågripelse.

Nei. Ikkje overhodet. Om tre politimenn står og overvåker eit drap uten å reagere med meir enn eit høfleg "Kanskje me skulle flyttet han?" er dei medsammensvorne. Det er uaktuelt å underhalde ein anna fantasi.

Fortel meg kor "uhellet" skjer her? 

Eg trur ikkje lengre du berre provosere "ved uhell" ass.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (9 minutter siden):

På kva måte skulle det vera ulukkestilfelle uansett?

Korleis kvele eg nokon i 8 minutter og 46 sekunder ved uhell?


Forholdsvis enkelt, du setter kneet ditt mot nakken til vedkommende, for å holde vedkommende nede og under kontroll, og innser ikke at du samtidig kveler denne personen.

Kneet til Chauvin er på siden av nakken, man kan nok anta at han ikke forsto at dette bidro til at Floyd ble kvalt, ettersom han ikke tar bort kneet før ambulansen ankommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Nei. Ikkje overhodet. Om tre politimenn står og overvåker eit drap uten å reagere med meir enn eit høfleg "Kanskje me skulle flyttet han?" er dei medsammensvorne. Det er uaktuelt å underhalde ein anna fantasi.


Hva mener du konkret de andre politibetjentene burde gjort ?
Hva ville du gjort etter å ha vært på jobb som politi i fire dager ?

Hvordan vet du at de forsto at han ble kvalt og døde, mener du de planla dette og drepte Floyd med overlegg?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, 0laf said:

Forholdsvis enkelt, du setter kneet ditt mot nakken til vedkommende, for å holde vedkommende nede og under kontroll, og innser ikke at du samtidig kveler denne personen.

Kneet til Chauvin er på siden av nakken, man kan nok anta at han ikke forsto at dette bidro til at Floyd ble kvalt, ettersom han ikke tar bort kneet før ambulansen ankommer.

I 8 minutter og 46 sekunder.

Når den arresterte tydeleg ikkje kan puste. Spesielt når kollegaer varsler deg. Spesielt når du er trent i å gjøra ikkje det, nettopp fordi skaden det utgjer.

Det var ikkje eit einaste uhell der. Finn deg ein betre fantasi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BjørGjer skrev (1 minutt siden):

Som eg har sagt tidlegare: Det verkar som at folk no er rasande av ulike grunnar. Det skuldast vel aller mest at mange er permitterte, har mista jobbane sine, og brått er blitt «fattige». I USA er dette verre enn i Noreg, av di dei ikkje har like gode stønadsordningar som her i landet. Viner i ein økonomisk regress. Kvar good det skjer, blir folket sinte (historia kan vise døme på det same). No kom dette politidrapet på ein nRkoman, kriminell amerikanar på eit så velsigna tidspunkt, at ein plukka ut det for å få utlaup for all frustrasjonen. Det har vore mange, både kvite, svarte, gule og raude, som har blitt drepne av politiet i USA tidlegare - utan slike reaksjonar.

Hovudgrunnen til atvdette skjerm i USA, er ikkje at nokre har ei anna hudfarge, det handlar om dei rabiate våpenlovene. Når alle går rundt med «gunnarar» blir alle nervøse, og alle brukar meir vald. Når mange menneske brått må bruke meir vald av di dei er redde for å bli drepne av væpna folk, så blir dei nervøse - og i ein slik kultur blir nok dette drapet diverre ikkje det siste. Eg trur det er heilt sekundært at Floyd var svart. Hovudsakleg er at folk og politi i USA går med nervene på utsida pga. idiotiske våpenlover.

Jeg kan si meg enig i mange av poengene dine. Det gir mening at det garantert er en "perfect storm" av kaos og misnøye. 

Jeg påstår ikke hardnakket at drapet på Floyd var rasistisk motivert heller. Men når du ser på historien til USA og historien med politivold mot afroamerikanske menn, er det for meg naturlig at det til slutt eksploderer i det kaoset vi ser nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Psykake said:

Det er uansett meningsløst å bruke ordet skyld i dette. Det er for mange variabler. 

Nei. Skylden ligger hos de voldelige demonstrantene, som er direkte ansvarlige. 

Quote

Og du tar alt bokstavelig og forstår ikke at opptøyene er en konsekvens av tiår med undertrykkelse og rasisme. 

Tull. Undertrykkelse og rasisme? Selv om du skulle bli utsatt for rasisme kan du ikke drepe tilfeldige folk eller brenne ned bygninger. 
Ingen av disse unge demonstrantene har opplevd statsstyrt undertrykkelse som var vanlig på 60-70 tallet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):


Forholdsvis enkelt, du setter kneet ditt mot nakken til vedkommende, for å holde vedkommende nede og under kontroll, og innser ikke at du samtidig kveler denne personen.

Kneet til Chauvin er på siden av nakken, man kan nok anta at han ikke forsto at dette bidro til at Floyd ble kvalt, ettersom han ikke tar bort kneet før ambulansen ankommer.

 Når det står sivile rundt som ber dem sjekke pulsen. Flere ganger. Da burde det gå opp et lys. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, debattklovn said:

Hva med at man legger skylden der den hører hjemme? Disse demonstrantene som utøver vold mot tilfeldige, brenner ned bygninger, går med motorsag rundt i gatene og nå er ansvarlige for 17 dødsfall. Dette er stort sett antifa-pakk i sammensvergelse med BLM-pøbler. Noen få er sikkert også høyreekstreme som benytter sjansen til å maskere seg og utøve vold/hærverk. 

Antifa-pakk.

Her har du en som har fanget en av terrorcellene deres på video, og viser hvordan de opererer. De er ganske godt organiserte. Brødhodene som tror de kjemper "mot systemet" ? Pengene bare dukker opp fra intet!

 

https://streamable.com/5rj80x

Edit:

De første dagene var det hovedsaklig BLM / svarte som stjal sko og TV'er, men når en gjeng med svartkledde feiginger koordinerer angrep på forsvarsløse med balltre, sykkellåser og skateboard etc. er det antifa.

Endret av pappkake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Psykake said:

Hvis ikke du forstår at omstendighetene rundt Floyd sin død, i et land som har hatt et problem med rasisme siden slavetiden, kan være dråpen som får det å renne over, men i stedet  anser dette som et " helt vanlig drap" , forøvrig utført av politiet, vet jeg ikke hva man kan si. 

Du, det er faktisk ingenting som tyder på at dette politidrapet er rasistisk motivert. 

La det synke inn litt. Smak litt på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...